اخبار داغ

یادداشت/ میرزا حسین شعبانی

رشته به رشته در دانشگاه تربت حیدریه!

رشته به رشته در دانشگاه تربت حیدریه!
در حالی که چند روزی از نشست خبری ریاست دانشگاه تربت حیدریه با خبرنگاران نگذشته است که روابط عمومی این دانشگاه در اطلاعیه ای دقیقا در موضعی ۱۸۰ درجه خلاف صحبت های رئیس خود به انتقاد یکی از رسانه های محلی پاسخ داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت؛ در حالی که چند روزی از نشست خبری ریاست دانشگاه تربت حیدریه با خبرنگاران نگذشته است، روابط عمومی این دانشگاه در اطلاعیه ای و در موضعی ۱۸۰ درجه خلاف صحبت های رئیس خود به انتقاد یکی از رسانه های محلی پاسخ داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

محمدحسن فتحی ریاست این دانشگاه که از حذف رشته های باستان شناسی و علوم سیاسی با تصویب سند آمایش آموزش عالی و ماموریت گرایی دانشگاهها توسط وزارت علوم خبر داده و ماموریت این دانشگاه را فعالیت در حوزه کشاورزی و فنی مهندسی دانسته است در گفتگو با خبرنگاران تاکید می کند که رایزنی های زیادی برای جلوگیری از حذف رشته باستان شناسی دانشگاه صورت گرفته اما متاسفانه تاکنون این رایزنی ها مفید فایده نبوده و ما شانس زیادی برای ابقای این رشته در دانشگاه تربت حیدریه قائل نیستیم.

,

وی در این نشست خبری تاکید کرده بود که گروه باستان شناسی دانشگاه تربت حیدریه برای مطالعات آرکو ژئو فیزیک، یعنی روش مدرن بدون تخریب و کاووش، در حال انعقاد تفاهم نامه ای با دانشگاه شهید بهشتی و میراث فرهنگی است که امیدواریم با اجرای این پروژه ساختار محوطه ها و بناها و آثار تاریخی کشف شده نیز مشخص شود.

,

به گفته رییس دانشگاه تربت حیدریه همه این فعل و انفعالات در شرایطی رخ می دهد که وزارت علوم برای تصویب سند آمایش آموزش عالی و ماموریت گرایی دانشگاهها، قصد دارد تا رشته باستان شناسی و علوم سیاسی را از این دانشگاه حذف کند تا آموزش عالی شهرستان ماموریت کشاورزی و فنی مهندسی خود را نیز دنبال کند.

,

حال روز گذشته یک رسانه، لب به انتقاد گشوده و با انتشار مطلبی با عنوان "قطار از دست داده‌های شهر به ایستگاه دانشگاه رسید"؛ ضمن انتقاد از امتیازات از دست رفته در حوزه هایی چون شلتر بهزیستی به حذف دو رشته مذکور معترض شده است.

,

اما نکته عجیب جوابیه روابط عمومی دانشگاه تربت حیدریه است که این مسئله را جالب توجه می نماید، در ابتدای جوابیه اینطور طرح می شود که این دانشگاه در حال عبور از دوره تحریم های ظالمانه غرب و شرایط سخت اقتصادی است و همراهی رسانه ها با شرایط فعلی میتواند چون موتوری متحرک پیشرفت این مجموعه را به بار آورد.

,

در ادامه گله‌مندی روابط عمومی دانشگاه از بی مهری بعضی رسانه ها که معتقد است تلاش مسئولان انقلابی را کم رنگ جلوه می دهند، رخ می نماید.

,

نگارنده جوابیه به نقطه اصلی مطلب خود اشاره و بر اساس سیاست ماموریت گرایی، دانشگاه تربت حیدریه را فعال در حوزه کشاورزی و فنی و مهندسی دانسته و بدون توجه به اظهارات چند روز پیش رئیس دانشگاه تربت حیدریه می گوید: برنامه ای برای حذف وجود ندارد و کماکان به فعالیت خود در این رشته ها ادامه خواهیم داد.

,

گفتنی است در پایان از جلب مخاطب بعنوان هدف رسانه منتقد یاد کرده و ابراز می دارد قطار پیشرفت دانشگاه با سرعت به مسیر خود ادامه می دهد.

,

حال این شائبه پیش خواهد آمد که در فاصله نشر گفته های رییس دانشگاه در نشست خبری هفته گذشته تا انتشار جوابیه فوق، ممکن است توصیه هایی از سوی برخی مسئولان ارشد به دلیل شرایط زمانی خاص صورت گرفته که این چرخش ۱۸۰ درجه در موضع گیری این دانشگاه رخ داده است.

,

حال هدف این تغییر رویه چیست؟ جواب این سوال را به شما خوانندگان محترم می سپارم.

,

امیدوار هستیم در آینده نزدیک رشد و اعتلای بیش از پیش مراکز دانشگاهی تربت حیدریه را شاهد بوده باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه