اخبار داغ

امام جمعه میاندوآب:

بازرسی و نظارت اصناف ضعیف است و یا وجود ندارد/متخلفان باید هراس داشته باشند

بازرسی و نظارت اصناف ضعیف است و یا وجود ندارد/متخلفان باید هراس داشته باشند
امام جمعه میاندوآب گفت: امروز متاسفانه طرف دستورالعمل را رعایت نمی کند و از آن هم هراس و نگرانی ندارد در حالی که متخلفان باید هراس داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نقل از زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر میاندوآب با تاکید بر اهتمام نسبت به این فریضه، اظهار کرد: کارها و برنامه های فرهنگی زمان بر است و برای اثرگذاری نیاز به زمان دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

وی، افزود: کارهای فرهنگی، حرکت مداوم و آرام نیاز دارد و نباید انتظار داشت که سریعا به نتیجه رسید.

,

امام جمعه میاندوآب، گفت: خارجی ها برای نفوذ فرهنگی، الگوهایی را طراحی می کنند تا تاثیرگذار باشند و از سویی به منفعت اقتصادی خود نیز برسند و در این راستا نیز به مرور تاثیر فرهنگی خود را گذاشته و آن را الگو می کنند.

,

وی، با تاکید بر اینکه باید در اتاق فکرها به این مسئله توجه کرده و الگوپردازی کرد، افزود:  به طور معمول اصطلاحاتی که در فیلم ها و سریال ها به کار برده می شوند، مورد استفاده مردم قرار می گیرد و این همان تاثیرگذاری فرهنگی را نشان می دهد.

,

حسن زاده، با بیان اینکه الگوپردازی خیلی مهم است ولی متاسفانه نتوانسته ایم در رسانه ملی، فرهنگ بومی را انتقال دهیم، تصریح کرد: باید در رسانه ملی، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به دنبال طراحی الگو و الگو پردازی بوده و جامعه را به آن سمت سوق دهیم.

,

وی، افزود: با روش های مختلف می توان الگوپردازی کرد و در آن صورت است که فرزندان ما وقتی برای خرید دفتر مراجعه می کنند دفاتر با  تصاویر مدنظر و متناسب با الگوی ایرانی و اسلامی را طلب می کنندو

,

امام جمعه میاندوآب، در ادامه با انتقاد از وضعیت نظارت و بازرسی بر بازار و اصناف، گفت: متاسفانه بازرسی و نظارت اصناف مورد قبول نیست و ضعیف است و یا وجود ندارد.

,

وی، با بیان اینکه زمانی مغازه داران و کسبه از هراس و دلهره وجود بازرسی نمی توانستند، تخلف کنند، اظهار کرد: امروز متاسفانه طرف دستورالعمل را رعایت نمی کند و از آن هم هراس و نگرانی ندارد در حالی که متخلفان باید هراس داشته باشند.

,

وی، در ادامه با بیان اینکه متاسفانه برخی مغازه ها در شهر هستند که سگ و گربه در ویترین آنها به فروش می رسد، تصریح کرد: آیا وظیفه من و سپاه و… است که به آن رسیدگی کنیم یا وظیفه مسئولین مربوطه مانند صنعت، معدن و تجارت؟

,

حسن زاده، با اشاره به اینکه طبق قانون و شرع، خرید و فروش سگ و اعضای حرام حیوانات خلاف است، افزود: از سوی دیگر مردم بارها به ما مراجعه کرده و ما نیز دیده ایم که چند مغازه علنا در همه مراسمات مذهبی اعم از اعیاد و یا عزا، موسیقی پخش می کنند و یا مانکن هایی را در داخل مغازه می گذارند که تاثیر منفی در جامعه دارد  ولی کسی به آنها چیزی نمی گوید.

,

امام جمعه میاندوآب، با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد تا جای ضدارزش و ارزش عوض شود، اظهار کرد: نباید جای شهید و جلاد عوض شده و نباید بی خاصیت بود و همه باید در زمینه امر به معروف و نهی از منکر دغدغه داشته باشیم.

,

وی همچنین از بی توجهی نسبت به حضور بانوان در ورزشگاه ها انتقاد کرد و گفت: حضور زنان در ورزشگاه یک آسیب است و هیچ توجیه شرعی ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه