اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

کارشناسان سیاسی: موضع رهبری، نمایشی از پیروزی منطق مقاومت بود/ دیدار با نخست وزیر ژاپن، غرور ملی ایرانیان را برانگیخت

کارشناسان سیاسی: موضع رهبری، نمایشی از پیروزی منطق مقاومت بود/ دیدار با نخست وزیر ژاپن، غرور ملی ایرانیان را برانگیخت
موضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نخست وزیر ژاپن، به عنوان فرستاده آمریکا، همچنان با تحلیل های جدی مواجه است و عموم کارشناسان، مقاومت و منطق جمهوری اسلامی ایران را باعث عقب نشینی آمریکا از مواضع قبلی خود عنوان می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رهبر انقلاب، رئیس جمهور امریکا را شایسته مبادله هیچ نوع پیامی ندانستند و همین موضوع، باعث شد که نخست وزیر ژاپن حتی نتواند پیام ترامپ را تسلیم رهبری کند. کارشناسان عرصه های سیاسی معتقدند منطق مقاومت جمهوری اسلامی ایران نتیجه داده و ترامپ هر طور شده دنبال راه مذاکره ای با ایران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه: دیدار رهبری با شینزو آبه کاملا منبعث از مواضع اسلامی و قرآنی بود

, عضو شورای مرکزی حزب موتلفه: دیدار رهبری با شینزو آبه کاملا منبعث از مواضع اسلامی و قرآنی بود,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: دیدار رهبری با شینزو آبه کاملا منبعث از مواضع اسلامی و قرآنی بود به گونه ای که این دیدار أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ را کاملا توانست نشان دهد.

, .,

حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نخست وزیر ژاپن گفت: این دیدار یک مشق و درس دیپلماسی برای دیپلمات های کشور ما بود که توسط معظم له انجام شد.

, .,

وی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب با ارائه این شیوه مذاکره با طرف های مقابل نشان دادند که چگونه می شود از طریق دیپلماسی عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را حفظ و تقویت کرد تا هیچ گونه انفعال و سستی در مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نسبت به استکبار جهانی وجود نداشته باشد.

, .,

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: دیدار رهبری با شینزو آبه کاملا منبعث از مواضع اسلامی و قرآنی بود به گونه ای که این دیدار أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ را کاملا توانست نشان دهد.

, .,

ترقی ابراز کرد: یکی از بندهای توصیه های رهبری در گام دوم انقلاب در خصوص سیاست خارجی بود؛ مقام معظم رهبری با این شیوه نشان دادند که  مسئولین دیپلماسی کشور ما با استفاده از این متد و الگو در مذاکرات و تعاملاتشان با کشورهای دیگر برخورد داشته باشد ؛ آنان می توانند شأن و جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران را در عرصه و مناسبات بین المللی ارتقاء دهند و آن را تقویت نمایند.

, .,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه آثار و تبعات برخورد رهبری در دیدار با نخست وزیر ژاپن درکشور موجب غرور و عزت مندی مردم شد، ابراز کرد: همچنین تمامی جناح های سیاسی به این شیوه دیپلماسی احسنت گفتند و آن را مورد تقدیر قرار دادند و این نشان می دهد که این شیوه دیپلماسی با فرهنگ، تمدن و اقتدار انقلاب اسلامی هم خوانی بیشتری دارد.

, .,

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه این دیدار در عرصه بین المللی موجب عقب نشینی دشمن و تحقیر بیشتر آمریکا در این عرصه شد، تصریح کرد: این مسئله نشان می دهد که ایران نه از تهدیدات دشمن هراسی دارد و نه فریب حیله های دشمن را می خورد و کاملا هوشیارانه در برابر دسیسه های دشمن عمل می کند.

, .,

وی ادامه داد: دیدار رهبر حکیم انقلاب با نخست وزیر ژاپن نشان داد که ایران از اقتدار، ثبات و انسجام برخوردار است و در برابر دشمن همه متحد و مقاوم ایستاده اندو اجازه تحمیل خواسته ها و نظرات آمریکا را در کشور نمی دهند؛ این دیدار موجب تقویت جایگاه ایران در عرصه های بین الملل شد؛ به گونه ای که ترامپ گفت الان وقت مذاکره نیست.

, .,

 

,

زارعی، کارشناس مسائل بین الملل :ترامپ به دنبال برگ برنده ای در انتخاب آتی است

, زارعی، کارشناس مسائل بین الملل, :, :, ترامپ به دنبال برگ برنده ای در انتخاب آتی است,

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه رهبری در دیدار خود با شینزوآبه مذاکره با آمریکایی ها را به این علت که این مذاکره نوعی سرگرمی است رد نمودند افزود: آنچه که آمریکایی ها بیان می کنند مذاکره سرگرم کننده است که هیچ نتیجه ای برای جمهوری اسلامی ندارد و اتلاف وقت و بازی در زمین آمریکایی ها هست.

, .,

سعدالله زارعی در گفتگو با خبرنگار نافع، با  توجه به دیدار اخیر رهبر انقلاب با نخست وزیر ژاپن  گفت:  برخلاف ظاهر قضیه که آمریکایی ها درخواست مذاکره می دهند و طرف ایرانی رد میکند در واقع این آمریکایی ها هستند که عملا مذاکره را رد می کنند .

, .,

وی با بیان اینکه ایران در مذاکره با امریکای ها تعهداتی داده و به طور کامل به انها عمل کرده است افزود:  پایبندی ایران به تعهداتش  را بارها  بازرسان بین الملللی انرژی اتمی که داوربرجام به حساب می آیند اعلام کرده اند .

, .,

کارشناس مسائل بین الملل  تصریح کرد: حتی خود آمریکایی ها هم چندین نوبت اعلام کردند  که ایران به تعهداتش عمل کرده و این آمریکایی ها بودند که به مذاکره  پایبند نبودند  و عملا  آن را نقص کردند.

, .,

وی ادامه داد:  بنابراین مذاکره واقعی اگر وجود داشته مبتنی بر تعهد طرفین بوده  که از طرف آمریکایی ها نقص شده نه از طرف ایران وهمین الان هم ایران در حال اجرای تعهداتش  می باشد و آمریکا در حال  نقص تعهداتش است.

, .,

زارعی اظهار کرد:  اگر مذاکره یک سرگرمی باشد که یک طرف نه برای توافق بلکه برای یک سری اهداف سیاسی شخصی دنبال کلمه مذاکره باشد دلیلی ندارد که جمهوری اسلامی  به عنوان یک دولت وارد بازی سیاسی شخصی آمریکایی ها بشود.

, .,

وی با بیان اینکه رهبری در دیدار خود با شینزوآبه مذاکره با آمریکایی ها را به این علت که این مذاکره نوعی سرگرمی است رد نمودند افزود: آنچه که آمریکایی ها بیان می کنند مذاکره سرگرم کننده  است که هیچ نتیجه ای برای جمهوری اسلامی ندارد و اتلاف وقت و بازی در زمین آمریکایی ها هست.

, .,

کارشناس مسائل بین الملل  تصریح کرد: در واقع پذیر ش مذاکره از سوی جمهوری اسلامی امتیاز جدیدی است که ایران به آقای ترامپ  میدهد و این منطقی نیست  چرا که آنها در حالی بودند که اولا مذاکره را  نقص و ثانیا عظم خودشان را برای یک  مذاکره واقعی نشان ندادند.

,

 

,

هانی زاده: ترامپ فرد قابل اطمینانی نیست

, هانی زاده, :, :, ترامپ فرد قابل اطمینانی نیست,

هانی زاده، دیگر کارشناس سیاسی گفت: تجربه نشان داده است که دونالد ترامپ فرد قابل اطمینانی نیست و مذاکراتی هم که با کره شمالی داشته با شکست مواجه شده زیرا این فرد تصمیم های ناگهانی و غیر منطقی اتخاذ می کند.

, .,

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص دیدار آبه شینزو نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری گفت: این دیدار از چند زاویه اهمیت بسیار بالایی داشت. از یک سو جایگاه ژاپن به عنوان یک کشور مهم اقتصادی در جهان و از سوی دیگر اینکه آقای آبه حامل پیامی از سوی دونالد ترامپ برای مقامات جمهوری اسلامی ایران بودند. همچنین اتفاقی که همزمان با دیدار آقای آبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی در دریای عمان رخ داد و هدف هایی پشت سر آن نهفته بود بر اهمیت این دیدار افزود.

, .,

هانی زاده افزود: شخص دونالد ترامپ و تیم وی تمام ابزارهای تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران از جمله تهدید نظامی، اعمال تحریم های سنگین و منع صادرات نفت ایران را در طول ماه های اخیر به کار گرفتند تا شاید ایران را وادار به تسلیم کنند اما در جریان دیدار آبه شینزو و رهبر معظم انقلاب، رهبری به صورتی صریح و با اعتماد به نفس بسیار بالایی اعلام کردند که دونالد ترامپ شایسته پاسخ دادن نیست.

, .,

وی ضمن تأکید بر غیرقابل اطمینان بودن مقامات آمریکا تصریح کرد: حتی روسای جمهور سابق آمریکا نیز قابل‌اطمینان نیستند. به نظر می‌رسد که دونالد ترامپ برای اینکه بتواند از ایران با عنوان برگ برنده‌ی انتخاباتی خود استفاده کند دست به ارسال پیام برای ایران زد که شکست خورد.

, .,

این کارشناس سیاسی ادامه داد: دلیل این امر هم این است که دونالد ترامپ دو برگ برنده برای انتخابات ۲۰۲۰ در اختیار داشت که یکی مسئله معامله قرن بود که عملاً با شکست مواجه شد و اخیراً مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در برابر رهبران لابی صهیونیستی ایلات متحده اعلام کرد که امکان اجرایی شدن طرح معامله قرن وجود ندارد و دلیل این امر هم این است که ایران و جریان ها و جنبش های فلسطینی و محور مقاومت با این طرح مخالف هستند و گزینه دیگر و برگ برنده دیگری که می توانست در دست دونالد ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۰ باشد مسئله مذاکره با ایران بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی با پاسخ قاطع خودشان این برگ برنده را از دست دونالد ترامپ و تیم وی گرفتند و ثابت کردند که ایران کشوری نیست که با تهدید آمریکا تسلیم شود و ایران امکاناتی دارد که می تواند با تکیه بر این امکانات همه تحریم ها را پشت سر بگذارد.

, .,

وی ضمن بیان اینکه تجربه نشان داده است که دونالد ترامپ فرد قابل اطمینانی نیست و مذاکراتی هم که با کره شمالی داشته با شکست مواجه شده زیرا این فرد تصمیم های ناگهانی و غیر منطقی اتخاذ می کند، اظهار کرد: اختلافاتی که در حال حاضر بین ترامپ، چین و روسیه وجود دارد نشان می دهد که رئیس جمهور آمریکا از قدرت تعقل و منطق برخوردار نبوده و قابل اطمینان نیست.

, .,

هانی زاده گفت: این پاسخ کوبنده و منطقی ای که  رهبر معظم انقلاب دادند نشانه هوشمندی بالا و توان تحلیل بالای رهبر معظم انقلاب اسلامی است که اجازه ندادند ترامپ از ایران به عنوان برگ برنده انتخاباتی خود استفاده کند.

,

 

,

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: رهبر انقلاب جواب بد عهدی آمریکا را داد

, معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:, رهبر انقلاب جواب بد عهدی آمریکا را داد,

در همین باره معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مواضع رهبر انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن قاطع، عزت مندانه و شجاعانه بود، گفت: رهبر انقلاب در این دیدار جواب بد عهدی آمریکا را داد.

, .,

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا آشتیانی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، با اشاره به دیدار اخیر نخست وزیر ژاپن با رهبر انقلاب، اظهار داشت: رهبر انقلاب در این دیدار نشان دادند که انقلاب اسلامی ایران در زمینه سیاست خارجی بر اساس عزت و حکمت عمل می کند.

, .,

وی ادامه داد: حقیقتا ایشان در این دیدار عزت و غرور ملی ایران اسلامی را بار دیگر نشان دادند و علاوه بر این جواب قاطعی به خروج یک طرفه ترامپ از برجام دادند.

, .,

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: رهبر انقلاب قاطعانه به نخست وزیر ژاپن فرمودند که من ترامپ را شایسته نمی دانم و هیچ پیامی برای ایشان ندارم اما به شما نکاتی راعرض می نمایم که نشان دهنده پشتوانه عظمیی مردمی و نظامی که از رهبر انقلاب پشتیبانی می کنند.

, .,

وی ادامه داد: در واقع این پشتوانه مردم است که رهبر انقلاب شجاعانه و قاطعانه در برابر یک کشور قدرتمند می ایستد و می گوید هیچ پیامی هم برای آن ندارد.

, .,

آشتیانی به قدرت نظامی و مردمی کشور اشاره کرد و ابراز داشت: نیروی های نظامی و مردم پشت سر مقام معظم رهبری هستند و همین پشتیانی موجب شده کشورمان در برابر ابرقدرت های جهان بایستد و قاطعانه گستاخی های آن ها را جواب دهد.

, .,

وی وجود رهبر معظم انقلاب را افتخاری برای نظام برشمرد و بیان داشت: باید قدردان هدایت های رهبر انقلاب باشیم و همواره آماده حرکت در مسیری باشیم که ایشان به ما نشان می دهند.

, .,

 

,

استاد دانشگاه گرگان:منطق مقاومت به فرستاده ژاپنی دیکته شد

, استاد دانشگاه گرگان:منطق مقاومت به فرستاده ژاپنی دیکته شد,

رئیس بسیج اساتید گلستان هم گفت: در دیدار نخست وزیر ژاپن و مقام معظم رهبری «منطق مقاومت» و «اقتدار به فرستاده ژاپنی دیکته و نشان داده شد که جمهوری اسلامی ایران در مسیر عزت قرار دارد و امریکای بدعهدد قابل اعتماد نیست که حتی نامه اش خوانده شود.

, .,

به گزارش گلستان ما؛ غلامرضا منتظری اظهار کرد: قلمرو نگاه مردم به مواضع روشن  تصمیمات الهام گرفته از عنایات خداوندی رهبری معظم انقلاب ملت را در مسیر عزت و سر بلندی  قرار داده است.

, .,

وی افزود: بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری  آغازی بود برای گام دوم انقلاب که  باردیگر پرچمداری عزت و انقلاب و حفظ ارزش های اسلامی دوباره به جهانیان نشان داده و تاکید شد اگر منافع ما توسط امریکا به خطر بیفتند مقابل آن می ایستیم  و این رمز پیروزی ماست .

, .,

رئیس بسیج استانید گلستان به دوبع مذاکرات اشاره وتصریح کرد: از یک طرف رئیس یک قدرت استکباری  سعی می کند با واسطه های مختلف باب مذاکره را باز کند که یک صورت دارد و یک سیرت. صورت قضیه این طوراست که انها خود را صلح جو، صلح طلب، نشان بدهند اما سیرت و ماهیت این مذاکره ها کاملا برای ما آشکار است و ازموده را آزمودن خطاست

,

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم به صورت و هم به سیرت این مذاکرات واقفند، بیان کرد:  ممکن است شماری از افراد در سیرت این مذاکره خیلی وقوف نداشته، سطح آگاهیشان کم باشد و یا نخواهند بپذیرند و حرف هایی هم شاید دارند که ای کاش این مذاکره را می پذیرفتیم که خیلی از مشکلات و موانع اقتصادی و صنعتی ما برطرف می شود اما سیرت این مذاکره در طول تاریخ نشان داده است که به تعبیر حضرت امام (ره)  امریکا و سیاست مداران امریکایی قابل اعتماد نیستند.

, .,

 

,

علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان: تجربه تلخ مذاکره با آمریکا تکرار نشدنی است

, علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان: تجربه تلخ مذاکره با آمریکا تکرار نشدنی است,

مولوی عنایت اله رسولی زاده، امام جمعه شهرستان سرباز هم در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با نخست ‌وزیر ژاپن افزود: آمریکا این شیطان بزرگ غیر قابل اعتماد و دروغگو است به گونه ای که تاریخ گوای عدم پایبندی آنها به قول ها، توافق ها و مذاکرات است.

, .,

وی با بیان اینکه مذاکره با آمریکا نفعی برای هیچ کشوری در بر ندارد، گفت:  به فرموده رهبر انقلاب ترامپ شایسته هیچ پیام و پاسخی نبوده و نخواهد بود؛ و از آنجایی که در مذاکره با ایران هم پایبند به تعهداتش نبود این تجربه تلخ را ملت ایران دوباره تکرار نخواهند کرد.

, .,

رسولی زاده رمز پیروزی ملت ایران را اتحاد، همدلی و لایت پذیری عنوان کرد و ادامه داد: سخنان رهبر انقلاب فصل الخطاب و چراغ راه هدایت است بر این اساس هیچ فرد عاقلی با کشوری که پایبند به تعهدات و توافق هایش نیست مذاکره و سازش نخواهد کرد.

, .,

مولوی مجیب الرحمن رئیسی، امام جمعه موقت اهل سنت شهر جالق نیز در گفت و گو با شستون با اشاره به دید وسیع و نگاه بلند و صراحت مقام معظم رهبری در دیدار با نخست وزیر ژاپن، بیان کرد: برخی از مسئولین کوته فکر هستند که دید آنها تا مقابل پایشان است و مانند رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران دید وسیع ندارند.

, .,

وی افزود: رهبر انقلاب نقشه ها و ترفند های دشمن که در پس مذاکره نهفته شده را می دانند و درک می کنند که آمریکا قصد دارد با انجام مذاکره چه برنامه هایی را اعمال کند.

, .,

امام جمعه موقت اهل سنت شهر جالق گفت: ملت ایران هوشیار و آگاه هستند و هیچ وقت فریب لبخند دشمن و اظهار دوستی و محبت مذاکره را نمی خورد.

, .,

مولوی رئیسی ادامه داد: با توجه به جنایت های ددمنشانه متعدد و مختلفی که از آمریکا در جهان اسلام به طور عام و در ایران اسلامی مشاهده کرده ایم، فریب مذاکره با وی را نخواهیم خورد.

, .,

وی با بیان اینکه آزموده را آزمودن خطاست و فرد عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود، خاطر نشان کرد:  اگر آمریکا در باطن صداقت داشت، در همان وهله اول تمامی تحریم هایی که به صورت ناجوانمردانه علیه ایران اسلامی وضع کرده بود را لغو می کرد نه اینکه هر بار به شدت تحریم ها علیه مردم ایران بیافزاید.

, .,

همچنین مولوی بلال مقدسیان،امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان نیز  در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: «کشورمان هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد»، سران این کشور ثابت کرده اند که به تعهداتشان عمل نمی کنند.

, .,

امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان گفت: برجام آخرین امتحان و آزمونی بود که سران آمریکا در مقابل ملت مسلمان ایران در آن مردود شدند.

, .,

وی عنوان کرد: ترامپ رئیس جمهور آمریکا دروغگو و غیرقابل اعتماد است، قطعا مذاکره با چنین شخصی خلاف عقل است.

, .,

مولوی بلال مقدسیان ادامه داد: مذاکره با سران آمریکا و غربی ها برای کشورمان نه تنها چاره ساز نبوده که بلکه تحریم و فشار عاید ملت ما شده است.

, .,

 

,

شکاری، کارشناس سیاسی: آیندگان خواهند فهمید که به واسطه برجام چه بلاهایی بر سر کشور آمده است

, شکاری، کارشناس سیاسی: آیندگان خواهند فهمید که به واسطه برجام چه بلاهایی بر سر کشور آمده است,

 یک کارشناس سیاسی گفت: ترامپ همه چیز در حوزه مدیریتی خود را در اقتصاد و پول می بیند.

, .,

حامد میرشکاری در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز، افزود: ترامپ همه چیز در حوزه مدیریتی خود را در اقتصاد و پول می بیند و سیاست خارجی خود را نیز بر همین اصل بنا نهاده و پیگیری می کند.

, .,

وی ادامه داد: وقتی چند کشور و دولت در کنار هم می نشینند و توافقی بین المللی می کنند و یک رئیس جمهور این توافقی که چندین کشور در تصویب آن نقش داشتند را به هم می زند، مطمئنا آن رئیس جمهور و کشور دیگر قابل اعتماد نخواهد بود.

, .,

وی تاکید کرد: ترامپ تمام سیاست خارجی خود را در پول می بیند، در صورتی که سیاست خارجی همه چیزش پول نیست، ممکن است که طبق سیاستی که آمریکا دارد همواره تمامی دولتمردان آمریکا به دنبال تامین شدن منافع آمریکا باشند اما همیشه این منافع قرار نیست مالی باشد.

, .,

وی اضافه کرد: همیشه منافه یک کشور، پول نقد نیست ولی متاسفانه در دولت آقای ترامپ، سیاست خارجی منافع آمریکا براساس پول نقد برنامه ریزی شده است.

, .,

میرشکاری تصریح کرد: شاید برخی از مواقع بعضی از سیاست ها در کوتاه مدت به نفع آمریکا نباشد و جنبه اقتصادی نداشته باشد ولی در بلند مدت بتواند به سیاست های آنان کمک کند، نمونه بارز آن سیاست دولت اوباما می باشد که با سیاست خود توانست برنامه انرژی هسته ای و صنعت هسته ای ایران اسلامی را مدتی به عقب بیندازد.

, .,

وی گفت: دولت ترامپ به دنبال امتیاز گرفتن از ایران، کشورهای عربی و غیره است و برهمین اساس سیاست ها و برنامه های دولت خود را دنبال می کند.

, .,

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نحست وزیر ژاپن، تاکید کرد: مذاکره با کشوری که در طول تاریخ پایبند تعهداتش نبوده و نیست، هیچ عقل سلیمی قبول نمی کند.

, .,

 

,

صدرالحسینی، تحلیلگر سیاسی: هبر انقلاب محاسبات پمپئو و بولتون را نقش برآب کرد

, صدرالحسینی، تحلیلگر سیاسی: هبر انقلاب محاسبات پمپئو و بولتون را نقش برآب کرد,

دیگر کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این‌که فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن عاقلانه‌ترین و منطقی‌ترین جملات بود گفت: با این سخنان رهبر انقلاب محاسبات پمپئو و بولتون در تقابل باقدرت منطقه‌ای و بین‌المللی ایران نقش بر آب شد.

, .,

 سید رضا صدرالحسینی در گفتگو با خبرنگار قم فردا  با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب و نخست وزیر ژاپن، اظهار داشت: همه ناظران و تحلیل گران سیاسی اعتقاد دارند فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن بسیار قاطع و بسیار راهبردی و با پشتوانه های کاملاً قرآنی و دینی و انقلابی بود ، رهبر معظم انقلاب یک‌بار دیگر اثبات کردند که یک فرد انقلابی هستند و از الفاظ دیپلماتیک استفاده نکردند تا دیگر کشورها را راضی کنند.

, .,

وی گفت: صحبت‌های رهبر انقلاب ضمن ارزشی و انقلابی بودن، عاقلانه‌ترین و منطقی‌ترین جملات را بیان کردند به این دلیل که ایشان به تجربیاتی که جمهوری اسلامی ایران درگذشته در گفتگو با نمایندگان آمریکا داشتند اشاره کردند و این گفتگوها را به روز کردند و فرمودند که گفتگو با اوباما در خصوص برجام که چند سالی بیشتر از آن نمی گذرد را فراموش نکردیم.

, .,

کارشناس مسائل سیاسی افزود: در حقیقت جمع فرمایشات مقام معظم رهبری را می توان جمع مصالح ملی منافع ملی و ارزش‌های دینی و اسلامی قرارداد در حقیقت ایشان فرمایشات خودشان را با صراحت قاطعیت و اقتدار تمام بیان کردند.

, .,

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: واقعیت امر این بود که در شرایط کنونی ضرورت بیان صریح سیاست خارجی جمهوری اسلامی از جانب ایشان بسیار موردتوجه قرار گرفت و این ضرورت،  یک نیاز در شرایط کنونی جامعه ما و جامعه بین الملل است.

, .,

وی گفت: این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که با توجه به شناخت عمیق رهبر معظم انقلاب از سیاست خارجی و شرایط اقتصادی ایشان با عنایت به اشراف به این دو موضوع نخواستند مسئله اقتصادی کشور به گونه ای به بیرون از مرزها متصل شود.

,

 

,

معافی، کارشناس مسایل راهبردی: رهبر انقلاب اقتدار ولایی و انقلابی را به بهترین نحو به نمایش گذاشتند

, معافی، کارشناس مسایل راهبردی: رهبر انقلاب اقتدار ولایی و انقلابی را به بهترین نحو به نمایش گذاشتند,

 کارشناس ارشد مسائل راهبردی و سیاسی گفت: رهبر انقلاب اقتدار ولایی و انقلابی را به بهترین نحو به نمایش گذاشتند، عزت، حکمت و مصلحت حکومت علوی را یکجا به رخ جهانیان کشیدند و هوش راهبردی و نکته‌سنجی رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار نخست وزیر ژاپن را غافلگیر کرد.

, .,

 میثم معافی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به سفر اخیر نخست‌وزیر ژاپن به ایران و سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با وی، اظهار کرد: شینزو آبه نخست‌وزیر چشم‌بادامی ژاپن درحالی چهارشنبه برای یک دیدار دو روزه وارد تهران شد که ۳۶ سال پیش پدرش درحالیکه او در20 سالگی او را همراهی می‌کرد در قامت وزیر خارجه ژاپن به ایران آمد و امروز خود او به عنوان اولین نخست‌وزیر این کشور بعد از انقلاب به تهران آمده است.

, .,

وی در پاسخ به این سوال که چرا ژاپنی‌ها در این سال‌های بعد از انقلاب به ایران نیامدند، افزود: دلیل این که چرا در این ۴۱ سال نخست‌وزیران ژاپن به ایران نیامده‌اند، پرواضح است چراکه روابط توکیو با تهران بعد از انقلاب اسلامی همواره تابع متغیر آمریکایی بوده و در این چهار دهه تحت تاثیر آن سیر نزولی داشته است.

, .,

کارشناس مسائل استراتژیک درمورد دستاوردهای احتمالی اقتصادی و تجاری سفر آبه به تهران، خاطرنشان کرد: علی‌رغم خوش‌بینی برخی‌ها نسبت به این سفر باید گفت که ژاپن به لحاظ سیاسی، استقلال لازم را هنوز کسب نکرده و مانند بسیاری از کشورهای غربی دیگر، پیرو سیاست‌های آمریکا است یعنی هر وعده‌ای که نخست‌وزیر ژاپن دهد حتما باید تابعی از سیاست‌های آمریکا را با خودهمراه کند وگرنه اعتبار عملیاتی نخواهد داشت.

, .,

این کارشناس اضافه کرد: وجود پایگاه‌های متعدد نظامی آمریکا در ژاپن، همواره هزینه‌هایی برای توکیو داشته و این کشور با وجود تقاضاهای زیاد مردمی، هرگز نتوانسته آمریکایی‌ها را از این کشور بیرون کند که این ناتوانی حتی بعضا باعث سقوط رهبران این کشور شده، همان طور که گاهی شعار علیه حضور نظامی آمریکا، باعث روی کار آمدن رهبرانی در این کشور شده است.

,

 

,

آصفری، نماینده ادوار: آمریکا رفتار دو گانه ای علیه کشورمان اتخاذ کرده است

, آصفری، نماینده ادوار, :, :, آمریکا رفتار دو گانه ای علیه کشورمان اتخاذ کرده است,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: رئیس جمهور آمریکا سیاست درستی را در خصوص ایران دنبال نمی کند و همواره در گفتمان و رفتار آمریکایی ها را در تضاد جدی با ایران می بینیم.

, .,

محمد حسن آصفری کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: با نگاه با سوابق گذشته ارتباط ایران با ژاپن مشاهده می کنیم این دو دولت روابط خوب و تعامل سازنده بدون دخالت داخلی در امور یکدیگر دارند.

, .,

وی ادامه داد: دیدار شینزو آبه و سفر او به ایران پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی برای اولین بار شکل گرفته است و لذا از جهات مختلف دارای اهمیت است.

, .,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ملاقات ترامپ با نخست وزیر ژاپن پیش از سفر او به ایران اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا سیاست درستی را در خصوص ایران دنبال نمی کند و همواره در گفتمان و رفتار آمریکایی ها را در تضاد جدی با ایران می بینیم؛ به این صورت که از یک سو دولت آمریکا صحبت از مذاکره با ایران می زند و از سوی دیگر در هر زمان سیاست های فشار خود را علیه کشورمان افزایش می دهد.

, .,

آصفری افزود: آمریکایی ها از ابتدای پیروزی شکوهند انقلاب اسلامی ایران سعی داشتند تا مشکلاتی را برای ما ایجاد کنند؛ از حمایت از رژیم طاغوت و ایستادگی در مقابل ملت ایران تا بلوکه کردن اموال و پول های ایران در بانک های آمریکایی، سرنگونی هواپیما مسافربری و حمایت از جریان منافقین مجاهدین خلق که همه این موارد نشان از سیاست خصمانه آمریکا علیه ایران دارد.وی بیان کرد: پیش از حضور آبه در ایران؛ روسای جمهور قبلی آمریکا نیز از طرق مختلف سعی در ارتباط با کشورمان بوده اند و در این راستا با اعمال فشار، دخالت در امور داخلی و محکوم کردن کشور در مجامع بین المللی اقداماتی را انجام می دادند.

, ., .,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه این اقدامات نشان از رفتار دو گانه آمریکا دارد که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد، تصریح کرد: دیدار رهبر معظم انقلاب با شینزو آبه در حالی انجام شد که رئیس جمهور آمریکا پیام مذاکره مستقیم با ایران را مطرح می کند.

, .,

آصفری افزود: این در حالی است که ترامپ و دولت او نسبت به تعهدات خود در برجام هیچ اقدامی را انجام ندادند و از اعمال فشار و دخالت در امرو داخلی کشورمان کوتاه نمی آیند و رئیس جمهور آمریکا پس از سفر خود به ژاپن تحریم ها را علیه جمهوری اسلامی ایران تشدید می کند.

, .,

وی با تأکید بر اینکه اقدامات رئیس جمهور آمریکا در سال هایی است که زنگ انتخابات به صدا در آمده است، گفت: سطح اقبال عمومی ترامپ در بین ملت آمریکا کاهش یافته است و او تحت فشار از ناحیه سیاستمداران، سناتورها، نخبگان و فرهیختگان آمریکایی است.

, .,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان: با اعمال فشار نمی توان هیچ ملت آزاده ای را به زانو در آورد

, کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان, :, :, با اعمال فشار نمی توان هیچ ملت آزاده ای را به زانو در آورد,

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان با تاکید بر اینکه که مذاکره با آدم دروغگو خلاف عقل است، گفت: آمریکایی ها همواره دروغ سر لوحه کارشان بوده و با بوق تبلیغاتی و رسانه ای خود تلاش کرده اند که افکار عمومی را با خود همراه سازند.

, .,

حجت الاسلام و المسلمین بیرانوند، کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب با نخست وزیر ژاپن اظهار کرد: صراحت ویژه رهبر انقلاب در مقابل نخست وزیر ژاپن به خوبی نشان می دهد که موضع ایران اسلامی در طول این چهل سال همواره مبنی بر صداقت در تعهدات، عمل و رفتار بوده است.

, .,

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان با بیان اینکه در طول چهل سال بعد از انقلاب همواره ایران دنبال ساخت سلاح هسته ای نبوده، گفت: بنابر فرمایش وفتوای حضرت آقاساخت سلاح هسته ای حرام شرعی است ودر طول این چهل سال ایران ثابت کرده که با تکیه بر توانایی های خود می تواندبه پیشرفت خود ادامه دهد.

, .,

بیرانوند با تاکید بر اینکه کشور آمریکا در طول این چهل سال همواره از هیچ کوششی برای تغییر حکومت در ایران کوتاهی نکرده است، گفت: در حال حاضر نیز نه تنها کوتاه نیامده اندبلکه ازهیچ کوششی علیه نظام جمهوری اسلامی کوتاه نخواهند آمد اما باید بدانند با اعمال فشار و تحریم نمی توانند هیچ ملت آزاده ای را به زانو در بیاورند.

, .,

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان خاطر نشان کرد: کسی که تعهدات خودش را قبول ندارد چگونه می توان دوباره به او اعتماد کرد و این خلاف عقل است و یک انسان عاقل همچین چیزی را نمی پذیرد و اینها در خیلی از مواضع خود در قبال ایران در طول انقلاب اسلامی صداقت نداشته اند بلکه همواره دروغ سر لوحه کار آنها بوده وبا بوق تبلیغاتی و رسانه ای خود تلاش کرده اند که افکار عمومی را با خود همراه سازند.

, .,

 

,

قناد باشی، کارشناس مسائل سیاسی: بیانات رهبری فضا را بر ایجاد برجام های بعد بست

, قناد باشی، , کارشناس مسائل سیاسی, :, :, بیانات رهبری فضا را بر ایجاد برجام های بعد بست,

قناد باشی گفت:آمریکایی ها به نخست وزیر ژاپن گفته بودند که خواستار تغییر سیستم و انقلاب ایران نیستند و این عقب نشینی آنها نوعی ضربه سنگینی به موقعیت آمریکا و جامعه آمریکا محسوب می شود.

, .,

به گزارش صبح زاگرس  جعفر قناد باشی بیان کرد: دیپلماسی مقاومت  یک نقطه عطف در جهان سوم محسوب می شود و تاکنون هیچ کشوری در برابر ابرقدرت های جهان با این بیان و با این لفظ و  جملات، برخورد نکرده است این موضوع ناشی از انقلاب اسلامی بوده و همچنین از شخصیت رهبر انقلاب به عنوان یک شخصیت نمونه در جهان و با تجربه های زیادی  که ایشان در عرصه سیاسی دارد، بیان شده است.

, .,

وی افزود: منطق مقاومت به عنوان سرفصلی جدید بوده که یک مقوله مردمی نیز محسوب می شود زیرا مردم کشور ما همواره خواستار قدرت مسئولان در برابر دولت‌های استکباری خصوصا آمریکا بوده و در این شرایط زمانی در برابر شخص ترامپ خواستار مقاومت هستند و این ایستادگی را مردم به عنوان بالاترین مرتبه موضع‌گیری می دانند یعنی ما می توانیم مردم کشور خود را از فرهنگ عاشورایی بشناسیم در این فرهنگ ایستادگی در برابر قدرت های بزرگ مطرح می شود.

, .,

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در فرهنگ عاشورایی پذیرفتن ظلم و فشار قابل قبول نبوده و مبتنی بر عقل است، در شرایط حاضر در افکار مردم موضوعی به نام منطق مقاومت، یک غرور مبتنی بر واقعیت محسوب می شود و دشمنان کوشش میکردند کشور  را از طریق نمایش قدرت نظامی و اقتصادی خود  تحقیر کنند اما ناکام ماندند، از طرفی بعد از صدسال سیاست های استعماری،  سعی کردند از طریق فرستاده خود ایران را پای میز مذاکره بکشانند ولی این موضوع محقق نشد که برای آنها نوعی ذلت و شکست  محسوب می شود.
 

, .,
,

خلیلیان کارشناس مسائل سیاسی: هیچ اعتمادی به آمریکا و هیات حاکمه اش نداریم

, خلیلیان کارشناس مسائل سیاسی: هیچ اعتمادی به آمریکا و هیات حاکمه اش نداریم,

منوچهر خلیلیان کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد: تجربه تاریخی روابط سیاسی دو کشور آمریکا و ایران نشان می دهد که کشور آمریکا بعد از انقلاب اسلامی متاسفانه در غالب های مختلف و در رنگ های مختلف شیطنت ها و فتنه هایی را علیه نظام جمهوری اسلامی داشته است .

, .,

وی با اشاره به اینکه از همان ابتدای پیروزی جمهوری اسلامی آمریکا جنگ های متفاوتی در غالب جنگ سخت ، نیمه سخت، جنگ نرم برای براندازی جمهوری اسلامی ایران راه انداخته است بیان داشت: هدف آمریکا از راه انداختن این جنگ ها از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران است.

, .,

خلیلیان تصریح کرد: ما بارها از طرف آمریکا تهدید و تحریم شده ایم که البته اینها حکم جدیدی نیست و از اول انقلاب تا کنون این مسئله ادامه داشته است.

, .,

وی افزود: آنچه برای ما مهم بوده این است که اعتمادی به کشور آمریکا و هیئت حاکمه آمریکا چه در دوران دموکرات ها و چه در دوران اوباما و چه الان  نداریم .

,

 

,

حیدرپور، نماینده ادوار: رهبری در دیدار با شینزو آبه، با اقتدار وضعیت منطقه را روشن کردند

, حیدرپور، نماینده ادوار: رهبری در دیدار با شینزو آبه، با اقتدار وضعیت منطقه را روشن کردند,

دیگر کارشناس مسائل سیاسی هم گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخشت وزیر ژاپن موضعی با اقتدار و با صلابت گرفتند و وضعیت منطقه را کاملا روشن کردند.

, .,

عوض حیدر پور شهرضائی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نخست وزیر ژاپن گفت: سخنان بیان شده از سوی رهبر فرزانه انقلاب به جامعه بین الملل بسیار صریح و شفاف بود.

, .,

وی با بیان اینکه بیانات حضرت آیت الله خامنه ای برای افرادی که ممکن است دغدغه ای برای جلوگیری از تنش در منطقه داشتند بسیار روشن عنوان شد، اظهار کرد: سخنان معظم له منبعث از ۴۰ سال تجربه بود که ایشان در مناصب مختلف داشته اند.

, .,

حیدرپور شهرضائی عنوان کرد: امام خامنه ای(مد ظله العالی) ۳۰ سال در منصب رهبری انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بوده اند که با استفاده از تجربه ای که پیش از انقلاب و تا کنون داشته اند؛ موضعی با اقتدار و با صلابت گرفتند و وضعیت منطقه را کاملا روشن کردند.

, .,

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبیر در دیار با شینزوآبه نقطه نظرات ایران را شفاف و روشن به عنوان یک چراغ و نقشه راه  اعلام کردند تا آمریکا بداند چه موضعی را باید نسبت به ایران اتخاذ کنند و دست از این رفتارهای غلطی که دارند بر دارند.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی قزوین: ترامپ برای پیروزی در انتخابات به دنبال برگ برنده است

, کارشناس مسائل سیاسی قزوین: ترامپ برای پیروزی در انتخابات به دنبال برگ برنده است, :,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: تمام تلاش امریکا در مقطع کنونی با توجه به همه اتفاقات و تحریم‌ها و فشارها این است که برای انتخابات آینده برگ برنده‌ای را کسب کند و برای رسیدن به این هدف از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند.

, .,

مرتضی امیری نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شاخص، با اشاره به صراحت مقام معظم رهبری در برابر تکرار مواضع ترامپ از سوی نخست وزیر ژاپن اظهار کرد: دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث سیاست خارجه، یک دیدگاه شخصی نیست بلکه دیدگاه نظام و انقلاب است که بیان می‌کنند.

, .,

وی افزود: نگاه و بیان رهبر معظم انقلاب نیز برگرفته از اندیشه و افکار امام خمینی(ره) است که امام راحل هم با همین صراحت رهبری در آن زمان می‌گفتند که امریکایی‌ها جرات حضور در منطقه را ندارند و به وسیله ایادی و دست نشانده‌های خود در داخل کشور می‌خواهند اقداماتی را انجام دهند.

, .,

این استاد دانشگاه با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن و مذاکراتی که داشت، ابراز کرد: ترامپ برای انتخابات آینده نیاز به یک برگ برنده دارد و این برگ برنده را می‌خواهد در خلیج فارس و یا در غرب آسیا به دست آورد و معامله قرن نمونه‌ای از این حرکت است.

, .,

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: باید گفت؛ معامله قرن درواقع توطئه غرب بود، یعنی هدف از این نقشه نیز خلع سلاح کردن جبهه مقاومت در بیخ گوش اسرائیل بود که نخست وزیری نتانیاهو هم با حمایت و تقویت امریکا صورت گرفت و امریکا می‌خواهند هم در بحث چانه زنی از بالا و هم مذاکره و سازش نیر همه برگه‌ها را رو کند.

, .,

امیری نژاد عنوان کرد: امریکا می‌خواهد هم از طریق تهدید و تطمیع اقداماتی را انجام دهد و هم از یک طرف واسطه‌ها را به ایران می‌فرستد که نخست وزیر ژاپن هم با همین هدف به ایران سفر کرده بود و مقام معظم رهبری هم در پاسخ به این مواضع نیز با صراحت تمام، مواضع انقلابی را بیان کردند.

, .,

وی بیان کرد: تمام تلاش امریکا در مقطع کنونی با توجه به همه اتفاقات و تحریم‌ها و فشارها این است که برای انتخابات آینده برگ برنده‌ای را کسب کند و برای رسیدن به این هدف از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند؛ اعتقاد به مذاکره با دشمن نیز سازگاری با تفکر و اندیشه ناب انقلاب اسلامی ندارد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه