اخبار داغ

مشکلات مسکن در سیستان وبلوچستان؛

زوج های جوان در تکاپوی یافتن سرپناه/ گلایه خانه بدوشان از نبود نظارت بر بازار مسکن استان

زوج های جوان در تکاپوی یافتن سرپناه/ گلایه خانه بدوشان از نبود نظارت بر بازار مسکن استان
با آغاز فصل تابستان و شروع فصل نقل و انتقالات خبرها حکایت از افزایش سرسام آور اجاره ‌بهای مسکن در نقاط مختلف کلانشهر زاهدان دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، در شرایطی که هنوز سومین ماه از سال به پایان نرسیده و مستاجران از نبود نظارت بر اجاره بها در کلانشهر زاهدان گلایه دارند که خبرها حکایت از افزایش سرسام آور اجاره ‌بهای مسکن در نقاط مختلف شهر دارد.

هر ساله با فرا رسیدن فصل تابستان، داغ دل مستاجران تازه می شود چرا که باید برای پیدا کردن سر پناه جدید، شهر را زیر و رو کنند تا خانه ای با اجاره بهای مناسب که توان پرداخت هزینه های سرسام آور آن را داشته باشند، پیدا کنند.

پیران که به تازگی به جمع سرپرستان خانواده وارد شده و در تکاپوی یافتن یک خانه معمولی برای شروع زندگی مشترک است، در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: اجاره‌ها خیلی بالارفته و از توان مالی امثال ما که تازه زندگی مشترکمان را شروع کرده‌ایم خارج است این در حالیست که مسئولین از یک طرف جوانان را به ازدواج ترغیب و تشویق کرده و از طرف دیگر زیرساخت‌های بحث ازدواج از جمله مسکن را فراهم نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه اجاره بهای یک خانه به متراژ 80 متر با پول پیش ۱۰ میلیون تومان و ماهی یک میلیون و 200 هزار تومان کرایه کرده است، گفت: معضل اصلی جوانان برای آغاز زندگی مشترک یافتن یک خانه است چرا که قیمت‌ها بدون هیچ نظارتی همچنان رو به افزایش است و برنامه منسجم و نتیجه‌بخشی برای این موضوع وجود ندارد تا از مشکلات مستاجران بکاهد.

میر یکی دیگر از شهروندان زاهدانی با بیان اینکه نظارتی برای نابسامانی در قیمت اجاره بها و مسکن وجود ندارد، گفت: هر کس در بازار مسکن برای خود نرخی تعیین می کند در این میان بیشترین ضربه و ضرر به خانواده هایی وارد می شود که خانه ای به نام خود ندارند.

به گفته وی، هرچه پول پیش بیشتر باشد صاحبان خانه کرایه کمتر دریافت می کنند به طور مثال برای اجاره یک خانه در بلوار انقلاب باید 30 میلیون تومان پول پیش و ماهیانه 800 هزار تومان کرایه و برای رهن یک خانه در مهرشهر زاهدان که کمترین امکانات برای زندگی معمولی را داراست باید هزینه ای بین 30 تا 40 میلیون در نظر گرفت و  یا 10 میلیون پیش با پرداخت ماهیانه 600 هزار تومان کرایه پرداخت کرد.

میر ضمن گلایه از رفتار برخی صاحبان خانه با مستاجرانی که صاحب دو یا سه فرزند هستند، افزود: برای رهن یک خانه در خیابان معلم شرط صاحب خانه برای عقد قرارداد داشتن دو فرزند بود که وقتی متوجه سه فرزندم شد کرایه را افزایش داد که پرداخت آن در توان بنده نبود.

جهانی یکی دیگر از شهروندان بیان کرد: هم اکنون برای اجاره یک خانه 120 متری در منطقه زیباشهر 10 میلیون پول پیش و ماهانه 900 هزار تومان کرایه پرداخت می کنم که از الان که دو ماه دیگر تا پایان قرارداد مهلت دارم نگران هستم که بانزدیک شدن به زمان نقل و انتقال صاحبخانه چقدر می‌خواهد روی کرایه بگذارد.

شه بخش سرپرست یک خانواده 6 نفره هم در این خصوص بیان کرد: در یک آپارتمان 80 متری در خیابان امام خمینی مستاجرهستم که صاحب‌خانه میزان رهن خانه را از 10میلیون به 15میلیون تومان افزایش و 100هزار تومان هم بر روی کرایه ماهانه کشیده و از آنجایی که با ماشین در شهر مشغول به رانندگی هستم پرداخت این هزینه ها برایم بسیار سخت است.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه