اخبار داغ

اندر حکایت نا تمام این روزهای شهر؛

تردد آزاد سگ های ولگرد در کرمان/ متولی جمع آوری شهرداری است

تردد آزاد سگ های ولگرد در کرمان/ متولی جمع آوری شهرداری است
مدت هاست که شهر کرمان جولانگاه سگ های ولگرد شده است و مردم هراسان و وحشت زده از حضور این سگ های ولگرد در شهر هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   راه آرمان؛ در سال گذشته اخباری مبنی بر وجود 17 هزار قلاده سگ ولگرد در کرمان منتشر شد و مردم نگران از وجود این سگ های ولگرد در سطح شهر و بیماری های ناشی از وجود این حیوان در شهر بودند و اکنون با گذشت ماه ها از این موضوع ما همچنان شاهد جولان سگ های ولگرد در بخش های اصلی شهر و عمومی ترین مکان ها هستیم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

سگ هایی که دیگر افراد با دیدن آن ها تعجب نمی کنند و با وحشت از کنار آن ها عبور کرده و این دلهره را در دل دارند که هر لحظه امکان حمله ور شدن این سگ به سوی آن ها وجود دارد و بیماری هایی که ممکن است از این حیوان به انسان و یا دیگر حیوانات منتقل شود .

,

حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با بیان این که وزارت کشور کار جمع آوری سگ های ولگرد را به شهرداری ها واگذار کرده است، اظهار داشت: در کنار این سازمان معاونت عمرانی استانداری، شهرداری ها و دستگاه های مختلف از جمله سازمان دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی نیز عضو ستاد مبارزه و کنترل سگ های ولگرد هستند .

,

وی گفت : برنامه ریزی اصلی برای کنترل جمعیت سگ های ولگرد را باید شهرداری انجام دهد ولی ورود تعدادی سازمان های غیردولتی حامیان حفاظت از حیوانات این موضوع را پیچیده کرده است.

,

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان خاطر نشان کرد: اکنون مدیریت سگ های ولگرد در کرمان به سازمان های مردم نهاد حمایت از حیوانات واگذار شده است و شهرداری نیز کمک مالی به آن ها برای انجام اقدامات لازم باید ارائه دهد .

,

رشیدی افزود: بر اساس قانون سگ های ولگرد باید جمع آوری و در یک محل قرار گیرند تا کارهای درمانی و واکسینه بر روی آن ها انجام شود ولی متاسفانه این انجمن ها خیلی فعال نیستند .

,

وی با اشاره به مشکلات ساختاری در استان کرمان ابراز داشت: پسماندها و زباله های شهرداری به خوبی مدیریت نمی شود و زباله ها در سطح شهر و اطراف شهر در اختیار حیوانات قرار می گیرند و این فراهم شدن منابع غذایی برای این سگ ها سبب افزایش سگ های ولگرد شده است.

,

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان ادامه داد : از سوی دیگر نیز وجود پناهگاه هایی در اطراف شهرها می تواند سبب زاد و ولد این حیوانات شود و جمعیت سگ ها افزایش یابد و جمعیت زیاد سگ ها سبب شده تا نتوانند آن ها را کنترل کنند و تا کنون نیز اقدام قاطعی انجام نشده است.

,

رشیدی بیان کرد: وجود سگ های ولگرد در شهر مخاطرات بهداشتی زیادی دارد و ممکن است به افراد زیادی حمله کنند که در صورت هار بودن فرد ممکن است جان خود را از دست دهد و یا آلودگی های انگلی در مکان های عمومی از جمله پارک ها برجای بگذارد.

,

وی اضافه کرد: بارها مخاطرات سگ های ولگرد به مسئولین بازگو شده است ولی متاسفانه ناهماهنگی ها سبب شده تا اقدام قاطعی صورت نگیرد؛ مسئول اصلی این کار طبق قانون شهرداری ها هستند و اگر قرار است که از طریق بخش خصوص انجام شود باید کار را پیش ببرند .

,

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان این که سگ های ولگرد می توانند برای سایر حیوانات نیز بیماری و آسیب برسانند، تشریح کرد: سازمان های مردم نهاد باید به این امر توجه کنند که این بیماری ها می توانند برای دیگر حیوانات نیز مشکل ایجاد کنند .

,

رشیدی در رابطه با مشکل سگ های ولگرد در حاشیه شهر ها نیز گفت : وظیفه جمع آوری این سگ ها بر عهده بخشداری هاست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه