اخبار داغ

ماراتن افزایش قیمت کالاهای اساسی/گرانی در بروجرد بیداد می‌کند

ماراتن افزایش قیمت کالاهای اساسی/گرانی در بروجرد بیداد می‌کند
تب بی‌ثباتی و افزایش قیمت کالاهای اساسی در بازار این روزها بسیار داغ شده و هر روز یکی از کالاهای اساسی در ویترین گرانی‎ها قرار می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک، مدتی است که در بازار شاهد بی ثابتی قیمت‌ها هستیم، از بازار مسکن گرفته تا بازار خودرو و کالاهای اساسی که قیمت هرکدام ثانیه‌ای تغییر می‌کند و مدام قیمت‌ها در حال صعود است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

نوسان قیمت بازار خودرو و مسکن مدت‌هاست که درگیر و دار مسائل سیاسی و بی نظارتی قرارگرفته و علیرغم اینکه مسئولان مدام از کاهش قیمت‌ها نوید می‌دهند اما نه‌تنها قیمت‌ها در این موارد کاهش نیافته بلکه در مواردی شاهد افزایش قیمت‌های بی‌سابقه نیز هستیم.

,

 

,

اما در حال حاضر مهم‌ترین مشکل، مسئله معیشت و اقتصاد است که این روزها بحث گرانی و افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها نقل هر مجلسی شده است، قیمت‌هایی که به‌سرعت برق و باد در حال افزایش است به‌طوری‌که به نظر می‌رسد ماراتن قیمت‌ها در بین کالاهای اساسی کاملاً مشهود است.

,

 

,

این در حالیست که درآشفته بازار قیمت‌ها و در نبود نظارت‌ها هرروز شاهد افزایش قیمت چند برابری یک کالای اساسی در بازار هستیم، یک روز قیمت گوشت قرمز به‌شدت بالا می‌رود و یک روز دیگر نوبت به مرغ می‌رسد که قیمتش پرواز کند.

,

 

,

رقابت قیمت در بین کالاها

, رقابت قیمت در بین کالاها, رقابت قیمت در بین کالاها,

 

,

قیمت محصولات لبنی، حبوبات، روغن، مواد شوینده و بهداشتی هم که جای خود دارد به‌طوری‌که اگر قیمت‌ها را با تابستان سال گذشته مقایسه کنیم شاهد چند برابری قیمت‌ها هستیم که متأسفانه بی نظارتی بر قیمت‌ها هم بیداد می‌کند.

,

 

,

چندی پیش قیمت گوشت تا مرز هر کیلو 150 هزار تومان بالا رفت و صفوف طولانی برای خرید گوشت منجمد ایجاد و علت اصلی آن قاچاق دام زنده مشخص شد که متأسفانه دود این‌همه گرانی و بالا رفتن قیمت‌ها به چشم مردم می‌رود.

,

 

,

بعدازآن نوبت به مواد بهداشتی ازجمله دستمال‌کاغذی و محصولات سلولزی رسید که قیمت‌ها به سه برابر هم افزایش پیدا کرد و مدتی این محصولات نایاب شد و در جای دیگر انبارهایی مملو از کالاهای احتکار شده این محصولات کشف می‌شد.

,

 

,

گرچه افزایش قیمت نصیب همه کالاهای اساسی موردنیاز مردم شد اما در این میان ماکارونی، روغن، برنج و شکر هم در بورس افزایش قیمت‌ها قرار گرفت و قیمت ماکارونی تا هفت هزار تومان و قیمت شکر تا هشت هزار و 500 تومان هم بالا رفت.

,

 

,

اما این بار نوبت به افزایش قیمت شیر خام رسیده گرچه تاکنون با خرید هر یک از محصولات لبنی با برندهای مختلف، افزایش قیمت‌ها در هر خرید متفاوت بود و حکایت از گران شدن روزانه این محصولات دارد اما این بار قیمت شیر خام از دو هزار تومان به دو هزار و 390 تومان افزایش‌یافته است.

,

 

,

با توجه به اینکه شیر و محصولات لبنی در سلامتی انسان نقش بسیار مهمی دارند و باید این محصولات روزانه مورداستفاده قرار گیرد اما افزایش قیمت‌ها سبب شده تا محصولات لبنی هم از سفره مردم حذف شود.

,

 

,

دلالان عامل بخشی از گرانی

, دلالان عامل بخشی از گرانی, دلالان عامل بخشی از گرانی,

 

,  ,

علی شاهرودی رئیس اداره صمت بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: در پی اعلام کارگروه تنظیم بازار، قیمت شیر خام افزایش‌یافته که در شهرستان بروجرد نیز قیمت شیر خام از دو هزار و 500 تومان به دو هزار و 800 تومان افزایش‌یافته است.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه قیمت شیر خام حدود 12 درصد افزایش‌یافته است افزود: این افزایش قیمت سبب افزایش قیمت در همه محصولات لبنی خواهد شد؛ در بروجرد 183 واحد لبنی و ماست‌بندی سنتی وجود دارد که نظارت‌های لازم بر قیمت‌ها صورت می‌گیرد.

,

 

,

رئیس اداره صمت بروجرد عنوان کرد: بخشی از گرانی‌های اجناس به دلیل تقاضای بالا بوده و در برخی از موارد هم متأسفانه شاهد احتکار هستیم البته بالا رفتن قیمت‌ها در همه بخش‌ها سبب شده در بسیاری از موارد، قیمت مواد اولیه هم افزایش پیدا کند و همین سبب قیمت چند برابری کالاهای اساسی شود.

,

 

,

وی دلالان را هم عاملی در افزایش بی‌رویه قیمت‌ها دانست و گفت: متأسفانه هرجایی که شاهد بی‌ثباتی هستیم پای دلالان به آنجا کشیده شده به‌طوری‌که مثلاً قیمت هر کیلو گندم تضمینی هزار و 700 تومان تعیین‌شده اما دلالان هر کیلو گندم را دو هزار و 400 تومان می‌خرند و همین سبب می‌شود تا چند نرخی و هرج‌ومرج در بازار ایجاد شود.

,

 

,

شاهرودی تصریح کرد: به‌طور مثال چندی پیش قیمت شکر تا هست هزار و 500 تومان بالا رفت و در شهرستان بروجرد سه ماه گذشته بیش از 500 تن توزیع‌شده اما همچنان تقاضا برای خرید شکر وجود دارد که بخشی از این تقاضاها به دلیل جو روانی است.

,

 

,

تولید سالانه 70 هزار تن شیر خام در بروجرد

, تولید سالانه 70 هزار تن شیر خام در بروجرد, تولید سالانه 70 هزار تن شیر خام در بروجرد,

 

,

عزت اله نباتی مدیر جهاد کشاورزی بروجرد در گفت‌وگو با سفیر افلاک با اشاره به افزایش قیمت شیر خام بیان کرد: افزایش قیمت نهاده‌های دامی سبب افزایش قیمت شیر خام شده است؛ با توجه به اینکه کشاورزی در این منطقه به دلیل آب‌وهوای مناسب رونق دارد، سالانه بیش از 70 هزار تن شیر خام در شهرستان بروجرد تولید می‌شود و شیر خام تاکنون از دامدار حدود هزار و 800 تومان خریداری‌شده و حدود دو هزار و 500 تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد اما با افزایش قیمت جدید شیر خام، محصولات لبنی با نرخ جدید عرضه می‌شود.

,

 

,

به‌هرحال نبود نظارت‌های کافی از یک‌سو و بی‌ثباتی قیمت‌ها از سوی دیگر سبب شده تا هرروز شاهد رشد قیمت‌ها باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه