اخبار داغ

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سوادکوه خبر داد؛

شناسایی و دستگیری ضاربان توله خرس کشته‌شده در سوادکوه

شناسایی و دستگیری ضاربان توله خرس کشته‌شده در سوادکوه
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سوادکوه از شناسایی و دستگیری دو ضارب توله خرس کشته شده در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ،اظهار کرد: روز شنبه هفته جاری گزارش مردمی مبنی بر پرت شدن یک قلاده توله خرس در منطقه کوهستانی دراسله دریافت شد.

وی افزود: پس از دریافت خبر بلافاصله محیط بانان به همراه دامپزشک و رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل به منطقه اعزام شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سوادکوه خاطرنشان کرد: پس از انتقال توله خرس به پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری و انجام مداوای اولیه، به دلیل شدت جراحات توله خرس تلف شد.

فلاحی تصریح کرد: با پیگیری اداره محیط زیست سوادکوه و دستور دادستان این شهرستان، ضاربین توله خرس شناسایی و صبح امروز دستگیر و جهت سیر مراحل تحویل مراجع قضایی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران نیز از شناسایی ضاربین توله خرس سوادکوه خبرداد و گفت: پس از اعلام نیروی انتظامی ، متخلفین صبح امروز با همکاری نیروی انتظامی و محیط زیست، به دادگاه معرفی شدند.

ابراهیمی کارنامی گفت: علت تلف شدن توله خرس توسط دامپزشک دردست بررسی است و پس ازاظهارنظر نهایی، اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در خصوص پرتاب سنگ به توله خرس مصدوم توسط افراد خاطی را غیراخلاقی و غیرانسانی دانست و آنرا محکوم کرد.

وی ادامه داد: این رفتارهای زشت و ناشایست احساسات عموم مردم ودغدغه مندان محیط زیست را جریحه دارنمود وقطعاً این اداره کل تاحصول نتیجه با متخلفین برخورد واقدامات لازم رادراین خصوص انجام خواهد داد.

وی اقدام بانوی بزرگوار و دوستدارطبیعت که درفیلم های منتشرشده با تمام وجود از توله خرس مصدوم، حمایت میکند را شایسته تقدیردانست وافزود: این رفتار انسانی با حیات وحش، نشان دهنده تحقق شعار80 میلیون محیط بان و احساس مسئولیت اقشارمختلف مردم نسبت به مسئله محیط زیست است.

این مسئول ادامه داد: متاسفانه افرادی با اقداماتی دور از شان اخلاقی و انسانی علیه حیوانات و زیستمندان انجام می دهند که قطعاٌ این پویش های مردمی درحفاظت ازمحیط زیست درآینده نه چندان دور جلوی این تعدی ها را خواهد گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان با تاکید بر اینکه عده ای قصد سوء استفاده و زیرسوال بردن همه تلاش های انجام شده در این در این خصوص دارند گفت: قطعا مردم با کسب اطلاعات صحیح از مراجع رسمی و مسئول، تلاش این افراد را ناکام خواهند گذاشت.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه