اخبار داغ

در نشست خبری مدیرکل بیمه‌سلامت استان مطرح شد:

حذف اسنادکاغذی پزشکی از ابتدای تیرماه/ استفاده از خدمات بیمارستانی فقط با ارائه کدملی

حذف اسنادکاغذی پزشکی از ابتدای تیرماه/ استفاده از خدمات بیمارستانی فقط با ارائه کدملی
مجیدی گفت: در بیمارستان‌های دولتی استفاده از دفترچه بیمه منسوخ‎شده و مراجعه‎کنندگان می‎توانند با ارائه کدملی از خدمات بیمارستانی استفاده کنند. افراد مجهول‌الهویه و اتباع بیگانه از مستثنیات استفاده از این طرح هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، وحید مجیدی مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی در جمع اصحاب رسانه اظهارداشت: وظیفه دولت در برنامه ششم، توسعه دولت الکترونیک بود لذا سازمان بیمه و وزارت بهداشت در ماده70 قانون برنامه ششم، طرح ثبت الکترونیکی اسناد پزشکی را مطرح کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی گفت:در سال 98 این طرح در 5 استان آذربایجان‌شرقی، گیلان، مازندران، زنجان و استان گلستان به صورت آزمایشی اجرا شده است. در حدود 30 بیمارستان دولتی و دانشگاهی در سطح استان، به سامانه سپاس وزارت بهداشت وصل شده اند. ثبت الکترونیکی اسناد از خرداد ماه شروع شده و از این پس به صورت الکترونیکی تمامی استاد پزشکی بیمارستانی بیمه شده ها ثبت خواهد شد.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: از اول تیرماه اسناد کاغذی در تمام بیمارستان ‌های دانشگاهی و دولتی استان حذف خواهد شد. به طور ماهانه 35 هزار سند پزشکی مربوط به بستری و ترخیص بیمارستان به اداره کل بیمه سلامت استان ارسال می شود، به طور میانگین هریک از این اسناد 15تا 20 صفحه می باشد. 60هزار برگ سند ماهیانه در استان استفاده می شود.

,

وی افزود: به بیمارستان های بخش خصوصی نیز اعلام آمادگی کردیم که در صورت تمایل می توانند در این طرح شرکت کنند که از طرف برخی روسای بیمارستان‌های خصوصی مقاومت صورت می‌گیرد.

,

مجیدی یادآور شد:سالانه هفت میلیون و دویست هزاربرگ کاغذ در قالب اسناد پزشکی به بیمه سلامت استان ارجاع می شود که هزینه رسیدگی و زمان تعیین تکلیف آن‌ها نیز به طول می انجامد که با اجرای این طرح هم در بحث هزینه و هم مدت زمان رسیدگی کاهش چشم گیری خواهند داشت.

,

وی تصریح کرد: عملا در بیمارستان‌های دولتی استفاده از دفترچه بیمه منسوخ شده و مراجعه کنندگان می توانند با ارائه کدملی از خدمات بیمارستانی استفاده کنند. افراد مجهول‌الهویه و اتباع بیگانه از مستثنیات استفاده از این طرح هستند که فعلا در استان، به چنین مشکلی برخورد نکرده ایم.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان در ادامه به نسخه نویسی الکترونیکی هم اشاره کرد و گفت: در سطح استان 2میلیون و صدهزار نفر بیمه شده وجود دارد که سالانه یک میلیون بار مراجعه به بیمه را داریم، ضوابط اجرایی این طرح با سازمان بیمه است.

,

وی با اشاره به مزیت‌های اجرای این طرح گفت: در این طرح ویراش نسخه امکان پذیر است البته بعد از تایید داروخانه نسخه قطعیت می باید،همچنین با نسخه نویسی الکترونیکی بیمار تازمانی که داروی تجویز شده به اتمام نرسیده نمی تواند داروی جدید دریافت کند.

,

مجیدی در ادامه بیان داشت: 947 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.47هزار نفر از مددجویان کمیته امداد در استان از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند که تا هفته گذشته برای 13 هزار نفر از آنان دفترچه بیمه صادر شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه