اخبار داغ

معاون وزیر آموزش و پرورش:

کلاسهای آمادگی سنجش هوش مبنای علمی و قانونی ندارند/ برگزاری المپیاد کسب و کار برای اولین بار در کشور از مهر 98

کلاسهای آمادگی سنجش هوش مبنای علمی و قانونی ندارند/ برگزاری المپیاد کسب و کار برای اولین بار در کشور از مهر 98
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: کلاس‌های آمادگی سنجش هوش آزمون پایه هفتم مبنای علمی و قانونی ندارند و کمک اضافه ای نمی توانند به دانش آموزان داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه مهاجرانی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به تبلیغات برخی مؤسسات در مورد برگزاری کلاس‌های آمادگی سنجش هوش آزمون پایه هفتم مدارس استعداد‌های درخشان اظهار کرد: آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعداد‌های درخشان صرفاً سنجش هوش است و هرگونه برگزاری کلاس غیرقانونی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فاطمه مهاجرانی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در گفتگو با خبرنگار , عصراترک , عصراترک , با اشاره به تبلیغات برخی مؤسسات در مورد برگزاری کلاس‌های آمادگی سنجش هوش آزمون پایه هفتم مدارس استعداد‌های درخشان اظهار کرد: آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعداد‌های درخشان صرفاً سنجش هوش است و هرگونه برگزاری کلاس غیرقانونی است.,

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: این کلاسها به فراوانی وجود دارند، طبیعتا ما مرجع برخورد نیستیم، بلکه با انجام اطلاع رسانی که این کلاس ها مبنای علمی و قانونی ندارد و کمک اضافه ای نمی توانند به دانش آموزان داشته باشند، در جهت آگاه سازی والدین می توان اقدام کرد.

,

مهاجرانی گفت: مدارس استعدادهای درخشان در سه شهر خراسان شمالی از جمله بجنورد، شیروان و اسفراین دایر هستند.

,

وی با اشاره به اینکه مدارس استعدادهای درخشان در سطح جایگاه استانی وضعیت مطلوبی دارند، گفت: انتظار این است باتوجه به اینکه کیفیت حد مشخصی ندارد، با برنامه ریزی های انجام شده، وضعیت مدارس از شرایط کنونی که قرار دارد بهتر شود.

,

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: پیشنهادهایی جهت تاسیس مدارس استعدادهای درخشان در سایر شهرستان های خراسان شمالی مطرح شده، اما براساس اصول علمی و کیفی ترجیح براین است تا از گسترش بی‌رویه آن جلوگیری شود.

,

این مقام مسئول تعداد مدارس استعدادهای درخشان در سراسر کشور  را 670 مدرسه اعلام کرد و افزود: این مدارس در سال تحصیلی 98-97  پذیرای یکصدوچهارده هزار دانش آموز هستند.

,

وی خاطر نشان کرد: برای سال تحصیلی جدید 16 هزار و 500 دانش آموز در پایه هفتم و 12 هزار در پایه دهم به صورت تکمیل ظرفیت پذیرش خواهند شد.

,

مهاجرانی همچنین تاریخ برگزاری آزمون ورودی برای پایه هفتم را در روز سی ام خرداد و برای پایه دهم را  روز سی و یکم خرداد 98 اعلام داشت.

,

وی همچنین در رابطه با طرح یکسان سازی مدارس گفت: مدارس استعدادهای درخشان مربوط به دانش آموزان با نیازهای ویژه هستند و وجودشان الزامی است. امید داریم روزی برسد که اقتصاد آموزش ما توسعه یافته شود و نیازی به استعداد درخشان مجزا نداشته باشیم.

,

 

,

وجود مدارس استعدادهای درخشان الزامی است

, وجود مدارس استعدادهای درخشان الزامی است, وجود مدارس استعدادهای درخشان الزامی است,

مهاجرانی خاطر نشان کرد: در استعدادهای درخشان مبنا و فلسفه دانش آموزانی هستند که باید بیش از دیگران به آنها خوراک علمی داده شود و چنان چه این کار انجام نگیرد شاید به سمت و سوی دیگری کشیده شوند.

,

این مقام مسئول وجود مدارس استعدادهای درخشان را الزامی خواند و گفت: در رابطه با ابزار ورودی تلاش بر این بود که آزمون از سمت پیشرفت تحصیلی به سمت هوش برده شود.

,

مهاجرانی از برگزاری المپیاد کسب و کار برای اولین بار در کشور از مهر 98 خبر داد و گفت: همچنین المپیاد اقتصاد و مدیریت جهت نخبه سازی در سایر حوزه ها نیز در دستور اجرا قرار دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه