اخبار داغ

رونق بازار کار هنرمندان خراسان شمالی در خارج از کشور

قالیبافان "دویدوخی" باز هم از آلمان سفارش کار گرفتند

قالیبافان "دویدوخی" باز هم از آلمان سفارش کار گرفتند
مدیر اقامتگاه بومگردی و گردشگری ایدغدی روستای دویدخ از پذیرفتن سه قالیچه دورو توسط بافندگان در کارگاه این اقامتگاه از کشور آلمان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آشورمراد آفرین مدیر اقامتگاه بومگردی و گردشگری آیدغدی روستای دویدخ در گفت و گو با عصر اترک گفت: در این اقامتگاه دو اتاق به کارگاه قالی دورو اختصاص داده ایم که گردشگران زیادی از ایران و حتی خارج از کشور از آن دیدن می کنند و سفارش نیز می دهند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آشورمراد آفرین مدیر اقامتگاه بومگردی و گردشگری آیدغدی روستای دویدخ در گفت و گو با , عصر اترک,  گفت: در این اقامتگاه دو اتاق به کارگاه قالی دورو اختصاص داده ایم که گردشگران زیادی از ایران و حتی خارج از کشور از آن دیدن می کنند و سفارش نیز می دهند .,

وی ادامه داد: دوسال قبل یک گردشگر آلمانی دو قالیچه سفارش داد و امثال نیز سه قالیچه دورو که بیشتر نمادهای کشورهای مختلف است را سفارش داده و قرار است بزودی بافت آنها توسط سه خانواده مشغول در کارگاه اقامتگاه دویدخ شروع شود .

,  .,

آفرین گفت: هر قالیچه دورو با ۴ نفر بافنده ۶ ماه زمان می برد و قیمت هر قالیچه نیز ۵۰ میلیون تومان است و هر قالیچه نیز در حدود ۷ کیلوگرم نخ ابریشمی نیاز دارد که هر کیلوی آن نیز در حال حاضر ۷۰۰ هزار تومان است .

,  .,

وی اضافه کرد : تاکنون در کارگاه های دویدخ از کشورهایی همچون ژاپن، هلند،استرالیا، ترکمنستان و آلمان سفارش گرفته است که امید است با معرفی بیشتر و بهتر و ارتباط مستقیم بافندگان با سفارش دهندگان، بافندگان بتوانند به حقوق و مزایای واقعی خود دست پیدا کنند .

,  .,

گفتنی است روستای دویدخ در حدود ۲هزارو۵۰۰ نفر جمعیت دارد و روستای هدف گردشگری شهرستان رازوجرگلان است که فرش دورو ابریشمی با حدود ۴۰۰ بافنده و بافت روستایی و خاص آن زبانزد خاص و عام است .

,  .,

انتهای پیام /

,  /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه