اخبار داغ

سرپرست شرکت آبفای روستایی خراسان شمالی اعلام کرد:

نیاز فوری روستاهای دچار تنش آبی استان به تانکرهای آبرسانی/کمبود 17000 متر مکعب مخازن ذخیره آب

نیاز فوری روستاهای دچار تنش آبی استان به تانکرهای آبرسانی/کمبود 17000 متر مکعب مخازن ذخیره آب
شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی برای آبرسانی سیار به روستاهای دچار تنش شدید آبی استان به تامین اعتبار برای خرید هشت دستگاه تانکر سیارآبرسانی نیاز فوری دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، رمضانعلی حسن زاده، شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره دغدغه مناطق روستایی استان که دچار تنش آبی هستند، اظهار کرد: در خراسان شمالی 841 روستای دارای سکنه وجود دارند که از این تعداد 682 روستا تحت پوشش خدمات آبفای روستایی استان هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

حسن زاده گفت: طی چند سال اخیر، با توجه به استمرار کاهش بارندگی ها و بروز خشکسالی در استان، 176 روستا دچار تنش شدید آبی شده بودند که این شرکت طی این سال ها به ارائه خدمت آبرسانی به این روستاها اقدام کرد.

,

وی خاطر نشان کرد: با اقدامات این شرکت در زمینه ارائه خدمات آبرسانی، تا پایان سال 97، تنش شدید آبی از 176 روستا به 90 روستا  رسید و کاهش یافت و با بارندگی های اسفند ماه 97 تا اردیبهشت ماه 98 نیز تنش آبی از 90 روستا به 40 روستا رسید و کاسته شد.

,

وی در بخشی دیگر از سخن خود، عنوان کرد: در حال حاضر تامین اعتبار به منظور خرید هشت دستگاه تانکر سیار از نیازهای فوری شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی است تا آبرسانی سیار برای روستاهایی که هنوز دچار تنش آبی هستند، انجام شود.

,

حسن زاده خواستار شد: وزارت نیرو در تامین اعتبار این نیاز فوری خراسان شمالی اقدام کند.

,

کمبود 17000 متر مکعب مخازن ذخیره آب برای مناطق روستایی استان

, کمبود 17000 متر مکعب مخازن ذخیره آب برای مناطق روستایی استان, کمبود 17000 متر مکعب مخازن ذخیره آب برای مناطق روستایی استان,

افزون بر این، وی به نیاز مبرم استان به تامین 17 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب در بخش روستایی نیز اشاره کرد و گفت: در صورتیکه این مخازن خریداری شوند، می توانیم آب برای روستاهای دچار تنش آبی را ذخیره کنیم.

,

در عین حال، وی به فرسودگی شبکه آب شرب روستایی استان به طول هزار و 500 کیلومتر از طول این شبکه نیز اشاره کرد و گفت: شبکه آب شرب روستایی خراسان شمالی در دهه 60 اجرایی شدند که در حال حاضر 30 درصد از این شبکه دچار فرسودگی است که باید نوسازی شوند.

,

شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی همچنین عنوان کرد: برخی از مناطق روستایی از شهرستان مانه و سملقان به شدت مبتلا به تنش آبی هستند که ضرورت دارد تا در سد چندیر، شبکه توزیع آب به طول 23 کیلومتر و احداث تصفیه خانه انجام شوند تا دغدغه آبی این روستاها مرتفع شود.

,

حسن زاده در خاتمه خواستار شد: وزارت نیرو، شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی را در زمینه تامین اعتبار برای رفع این دغدغه ها حمایت کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه