اخبار داغ

آخرین جزییات هجوم ملخ های صحرایی به هرمزگان؛

ورود موج چهارم ملخ های صحرایی به هرمزگان/ مهمان های ناخوانده به غرب استان رسیدند

ورود موج چهارم ملخ های صحرایی به هرمزگان/ مهمان های ناخوانده به غرب استان رسیدند
مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به ورود موج چهارم ملخ های صحرایی به هرمزگان گفت: روز گذشته دسته‌های جدید بزرگ ملخ از سمت شبه جزیره عربستان وارد هرمزگان شده و در حال حاضر غرب هرمزگان درگیر آن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر خلیلی، مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی هرمزگان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز با اشاره به ورود موج چهارم ملخ های صحرایی به هرمزگان اظهار کرد: روز گذشته دسته‌های جدید بزرگ ملخ از سمت شبه جزیره عربستان وارد هرمزگان شده و در حال حاضر غرب هرمزگان درگیر آن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان مقصد نهایی ملخ های صحرایی نیست، تصریح کرد: هرجند که موج جدید ملخ هایی که در روز گذشته وارد استان شده همه مناطق هرمزگان را در بر می گیرد اما مقصد نهایی آنها کشور‌های پاکستان و هند است.

,

خلیلی با بیان اینکه هجوم ملخ های مهاجر به هرمزگان از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است، گفت: 11 شهرستان و سه جزیره مورد هجوم این مهمان های ناخوانده قرار گرفته اند که با ورود به موقع جهاد کشاورزی و همکاری کشاورزان کمترین میزان خسارت را به دنبال داشته است.

,

وی با بیان اینکه 117  هزار هکتار در 156نقطه هرمزگان ریزش ملخ وجود داشته است، عنوان کرد: شرایط استان با این درجه حرارت برای ماندن ملخ‌ها مثبت نیست اما با این‌حال آمادگی برای مبارزه با آنها وجود دارد.

,

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی هرمزگان بیان کرد: برای مبارزه با ملخ های صحرایی دو هواپیما، 250 نفر نیرو، بالغ‌بر 120 تا 130 سم‌پاش وجود دارد و از سم دلتا مترین تولید داخل برای مبارزه استفاده می شود که کمترین اثر بر محیط‌ زیست را دارد همچنین مالتیون هم برای پروازهای هوایی استفاده می‌شود.

,

خلیلی ضمن درخواست همکاری و بسیج همگانی مردم ، کشاورزان، بسیج، سپاه و ارتش خاطر نشان کرد: مردم و بهره برداران کشاورزی، دهیاران و شورای روستاها در صورت مشاهده دسته جات ملخ در هر نقطه از استان مراتب را به نزدیک ترین مراکز جهاد کشاورزی گزارش دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه