اخبار داغ

کارشناس مسائل آمریکا:

اعزام سران کشورهای مختلف به ایران نشانه شکست سیاست آمریکا است

اعزام سران کشورهای مختلف به ایران نشانه شکست سیاست آمریکا است
کارشناس مسائل آمریکا گفت: تغییر ادبیات و اعزام سران کشورهای مختلف به ایران نشان‌دهنده این است که سیاست‌های فشار حداکثری آمریکا شکست خورده است و اینکه آرزو داشتند سیاست‌هایشان منجر به تضعیف ایران شود، توهم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد مرندی استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با مشهدپیام، پیرامون نتیجه طرفداری برخی از مذاکره با کدخدا به‌عنوان تنها مسیر پیشرفت کشور اظهار کرد: امروز شفاف شده است که با این شرایط نمی‌توانیم با آمریکایی‌ها مذاکره داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

وی افزود: وقتی آن‌ها نقض عهد کردند و توافق چندجانبه را زیر پا گذاشتند قابل اعتماد نیستند.

,

کارشناس مسائل آمریکا گفت: اگر آمریکایی‌ها خواهان مذاکره هستند بایستی توافق به‌صورت کامل اجرایی شود و جنگ تجاری و تروریسم اقتصادی علیه مردم متوقف شود و خسارت آن را نیز بدهند.

,

وی افزود: با طی شدن تمام این شرایط، در این زمان است که جمهوری اسلامی در مورد مذاکره کردن یا نکردن تصمیم خواهد گرفت.

,

مرندی با بیان اینکه در این شرایط اگر با آمریکایی‌ها مذاکره کنیم آن‌ها را به عهدشکنی تشویق کرده‌ایم تصریح کرد: اگر با این شرایط ادامه دهیم در صورت ایجاد اختلاف‌های بعدی نیز تحریم یک‌جانبه صورت می‌گیرد.

,

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز به نخست وزیر ژاپن فرمودند که قبل از حضور شما پتروشیمی ایران تحریم شده است لذا این چه نوع مذاکره‌ای با حسن نیت محسوب می‌شود.

,

رئیس گروه آمریکای دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: وقتی آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند صحبت کردن با آن‌ها، به جسارت و درنده بودن آن‌ها می‌افزاید و موردی از مشکلات حل نمی‌شوند چون طرف مقابل احساس می‌کند ما از موضع ضعف گفتگو کرده‌ایم.

,

وی افزود: تغییر ادبیات و اعزام سران کشورهای مختلف به ایران نشان‌دهنده این است که سیاست‌های فشار حداکثری آمریکا شکست خورده است و اینکه آرزو داشتند سیاست‌هایشان منجر به تضعیف ایران شود، توهم بود.

,

مرندی گفت: این رفتار طرف مقابل نشان‌دهنده قدرت ما است ولی برای مذاکره کفایت نمی‌کند و باید در عمل نیز اقداماتی را نشان دهند.

,

وی با اشاره به اینکه اگر اروپایی‌ها گام جدی برنداشتند باید از اهرم‌های فشار خودمان استفاده کنیم افزود: یکی از اهرم‌های فشار موضوع هسته‌ای است و البته قدرت و نفوذ منطقه‌ای خودش اهرم فشار بر قدرت‌ها محسوب می‌شوند.

,

کارشناس مسائل آمریکا اظهار کرد: همین امروزی که ایران در برجام مانده است ایران بر سر اروپایی‌ها منت گذاشته چراکه برجام توسط اروپایی‌ها کاملاً نقض شده و در حد حرف از آن حمایت کرده‌اند که البته این روند را نمی‌توان تا ابد ادامه داد

,

وی افزود: آینده برجام در هاله‌ای از ابهام است و با این وضعیت می‌توان پیش‌بینی خروج ایران از برجام را کرد اما فعلاً در برجام باقی ‌مانده‌ایم تا برای کشورهای جامعه جهانی روشن شود که غربی‌ها و آمریکایی‌ها ناقض اصلی تفاهم‌نامه است.

,

مرندی تصریح کرد: به غربی‌ها باید تفهیم شود که این روش جنگ اقتصادی علیه مردم و عهدشکنی به‌هیچ‌وجه در برابر ملت‌ها پاسخ نمی‌دهد.

,

وی افزود: ایران و متحدان منطقه‌ای خود علی‌رغم تشدید تحریم‌ها قدرت رو به افزایشی دارند و شاهد هستیم که در یمن، سوریه، عراق و افغانستان شرایط به نفع محور مقاومت رقم می‌خورد.

,

رئیس گروه آمریکای دانشگاه تهران گفت: هر چقدر آمریکایی‌ها تنش‌آفرینی کنند با قدرت‌نمایی محور مقاومت روبرو می‌شوند و ضرر و زیان افزایش تنش‌ها را شاهد خواهند بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه