اخبار داغ

سوژه مردمی:

تهدید عابران پیاده در خیابان های بدون خط کشی یاسوج+تصاویر

تهدید عابران پیاده در خیابان های بدون خط کشی یاسوج+تصاویر
خط کشی راه ها از علائم ترافیکی مهم محسوب می شود که نقش بسزایی در کاهش سوانح رانندگی و ایمنی شهروندان دارد اما شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از هر گونه خط کشی خیابان محروم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  چهارفصل؛  شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد یکی از شهر شهر های زیبا در جنوب کشور محسوب می شود که در دو دهه اخیر رشد بسزایی داشته است با این وجود از نظر استاندارد های شهری همچنان می لنگد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهارفصل,

با رشد شهر‌نشینی و پیدایش اتومبیل و همه‌گیر شدن استفاده از آن، نیاز به ایجاد مقررات و قوانین برای استفاده بهینه از این تکنولوژی نوین امری ضروری به نظر می‌رسد و مسلما یکی از نخستین مواردی که نیاز به تغییر و قانونمندی جهت افزایش ایمنی مردم داشت، مسیر رفت و آمد وسایل نقلیه بود.

,

در این میان یکی از مهمترین مسائل مربوط به ایمنی خیابانها، علائم هشدار دهنده‌ای همچون خطکشی‌ها هستند که علاوه بر ایجاد زیبایی شهری موجب کاهش تخلفات شده و با توجه به رنگ و فرم آگاهی راننده را نسبت به مسیر مورد نظر افزایش می‌دهند.

,

قابل رویت بودن و درخشندگی خطوط معابر در طی شبانه روز یکی از مهمترین نکات در خط‌کشی معابر است اما در شهر یاسوج وقتی که خط کشی در ایام عید صورت میگیرد بعد از دو روز از بین رفته و هیچ گونه آثاری از این خط کشی مشاهده نمی شود.

,

این خطوط همچنین نقش بسیار مهمی در افزایش ایمنی تردد وسایل نقلیه دارند و می‌توانند بدون منحرف کردن توجه راننده از مسیر هشدارهای لازم و پیام‌های ایمنی را به وی منتقل کنندو همیشه راهنمایی و رانندگی عنوان می کنند برای جلوگیری از تصادفات لطفا بین خطوط برانید اما کدام خط!!

,

در ورودیها و خیابانهای اصلی و فرعی شهر یاسوج خطوط راهنمایی و رانندگی که نقش مهمی در ایمنی معابر، کاهش حجم ترافیک، رانندگی اصولی و رعایت حقوق رانندگان دیگر و... دارند که شاید یکی از دلایل رانندگی غیر‌اصولی در یاسوج نیز همین عامل باشد.

,

یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تنها شهری است که از نعمت خط کشی خیابان های اصلی محروم است و تنها در مواقعی همانند عید نوروز و یا وقتی که مسوول مهمی به استان سفر می کند این کار توسط شهرداری صورت میگیرد و بعد از یکی دو روز دوباره همان آش و همان کاسه.

,

موضوع خط کشی خیابان ها همیشه در رسانه  های مختلف عنوان می شود اما متاسفانه  این موضوع که یک مطالبه گری مهم در حوزه شهری محسوب می شود فقط در حرف خود را نشان می دهد و مسوولان این کار را در عمل انجام نمی دهند.

,

عدم وجود خط کشی باعث می شود خودروها بین خطوط رانندگی نکنند و این موضوع عاملی برای بروز تصادفات باشد.

,

 

,

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است؛

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه