اخبار داغ

در گفتگو با مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان مطرح شد؛

مرمت قسمت هایی از بازار به فصل آینده موکول شده است/ کاروانسراهای کرمان در انتظار احیاء

مرمت قسمت هایی از بازار به فصل آینده موکول شده است/ کاروانسراهای کرمان در انتظار احیاء
مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کرمان گفت: برخی از قسمت های بازار که مرمت نشده است به علت نبود اعتبار به فصل آینده موکول شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ محور گردشگری شهر کرمان از میدان ارگ به سمت بازار تاریخی تا میدان مشتاقیه تعریف شده و تاکنون اقدامات خوبی برای مرمت و احیای این منطقه کهن انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در میان مغازه های بازار کاروانسراهای متعدد و بسیاری نیز وجود دارند که قدمت تاریخی بسیار دارند و برخی از آنان در حال تخریب هستند که اگر مالکین آنها برای مرمت و بهسازی اقدام نکنند این ابناء تاریخی و زیبا بزودی تخریب خواهند شد.

,

مرمت بازار با پی گیری های استاندار وقت علیرضا رزم حسینی در سال 96 شروع و قرار شد تا پایان همان سال نیز به پایان برسد ولی متاسفانه در برخی از قسمت های راسته بازار سرپوشیده دیوارها و سقوف مرمت نشده است  وقتی علت را از مغازه داران سوال کردیم برخی چنین پاسخ دادند جاهایی که مرمت شده تافته جدا بافته بودند و برخی به وجود آب های زیرزمینی و نشست کردن مغازه اشاره کردند و برخی هم علت را نمی دانستند. به همین خاطر به سراغ مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان رفتیم و از وی خواستیم تا در این رابطه پاسخگو باشند.

,

غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان  کرمان در این رابطه به خبرنگار ما گفت : کرمان بیشترین بنای تاریخی را در ثبت جهانی دارد و قاطعتا بناهای تاریخی شامل سه بخش می شوند بخشی در تملک میراث فرهنگی ، بخشی در تملک مالک (خصوصی) و بخشی مربوط به اداره کل اوقاف و امور خیریه می باشند.

,

وی گفت : ابناء تاریخی  که در حوزه میراث فرهنگی قرار دارد براساس اعتباری که  از دولت دریافت می کنیم مرمت و بهسازی را اولویت بندی و با بستن قرارداد با پیمانکار کار را شروع می نماییم.

,

مدیرکل میراث فرهنگی وصنایع دستی استان کرمان افزود: تا زمانی که اعتبار داریم می توانیم کار مرمت را انجام دهیم و وقتی اعتبار به پایان می رسد مابقی کار به فصل آینده موکول می شود.

,

فرخی ادامه داد: البته بناهایی که مالک خصوصی دارند از جمله برخی کاروانسراها  طبق قانون ما اجازه ورود نداریم و خود مالک باید برای مرمت و بازسازی اقدام نماید.

,

وی خاطرنشان کرد: املاک تاریخی هم که در تملک اداره کل اوقاف هستند نیز به عهده خود آن اداره می باشد مگر اینکه برخی بناها به صورت مشترک باید مرمت شود که با مساعدت یکدیگر و با اعتبار موجود کار انجام می شود.

,

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کرمان متذکر شد: برخی از قسمت های بازار که مرمت نشده است به علت نبود اعتبار به فصل آینده موکول شده است.

,

به گزارش راه آرمان؛ درست است که بیشترین قسمت بازار، چه سرپوشیده و چه بازار مظفری مرمت و هماهنگ سازی شده است ولی برخی از قسمت های آن به علت تخریب و ناهمگان بودن بیشتر به چشم می خورد و از زیبایی بازار می کاهد، امید که مسئولین در این رابطه بیشتر دقت نمایند. و در آینده بازاری در خور گردشگران بیشتر داشته باشیم.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه