اخبار داغ

محمد مرسی به خاک سپرده شد

محمد مرسی به خاک سپرده شد
رئیس‌جمهور سابق مصر که روز گذشته در جلسه دادگاه درگذشت، در میان تدابیر شدید امنیتی در مقبره شرقی قاهره دفن شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر، در مقبره شرقی قاهره با حضور خانواده و وکیل مدافعش و با حضور نیرو‌های امنیتی به خاک سپرده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
پیشتر فرزند محمد مرسی اعلام کرده بود مقامات مصری با درخواست خانواده او برای دفنش در مقبره خانگی مخالفت می‌کنند.
,
 
,
شایان ذکر است، روز گذشته مرسی در جلسه دادگاه به مدت ۲۰ دقیقه صحبت کرد و عصبانی و سپس بیهوش شد و پس از انتقال به بیمارستان در ۶۸ سالگی درگذشت.
,
 
,
جلسه دادگاه برای محاکمه مجدد محمد مرسی و ۲۳ تن دیگر در ارتباط با جاسوسی برای گروه‌های خارجی از جمله حماس و قطر برگزار شده بود.
,
 
,
دادگاه بدوی در ژوئن سال ۲۰۱۵ حکم حبس ابد را برای مرسی صادر، اما دادگاه تجدید نظر این حکم را ملغی کرد و خواستار محاکمه مجدد او شد.
,
 
,
محمد مرسی در سال ۲۰۱۲ یعنی یک سال پس از اعتراضات مردم مصر در سال ۲۰۱۱ که به سرنگونی حسنی مبارک، دیکتاتور اسبق این کشور، منجر شد، به عنوان رئیس جمهور مصر انتخاب شد. مرسی اولین رئیس جمهوری بود که به صورت دموکراتیک انتخاب شد.
,
 
,
پس از تظاهرات گسترده مردم که خواستار برکناری مرسی از قدرت شده بودند، ارتش در تاریخ سوم ژوئیه سال ۲۰۱۳ او را برکنار، بازداشت و محاکمه کرد.
,
 
,
دادگاه تجدید نظر مصر در نوامبر سال ۲۰۱۶ حکم اعدام مرسی در ارتباط با دست داشتن در قضیه فرار اعضای گروه اخوان‌المسلمین از زندان را لغو کرد و خواستار محاکمه مجدد او شد.
,
 
,
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در نخستین واکنش به مرگ محمد مرسی او را «شهید» توصیف کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه