اخبار داغ

در نشست تخصصی بسیج مهندسین کشاورزی مطرح شد؛

تولید بیش از ۵ میلیون تن مواد غذایی در استان کرمان/ کشاورزی پیشه انبیا و رسالتی نیکو برای مهندسین کشاورزی

تولید بیش از ۵ میلیون تن مواد غذایی در استان کرمان/ کشاورزی پیشه انبیا و رسالتی نیکو برای مهندسین کشاورزی
شامگاه گذشته نشستی به مناسبت سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره) و روز بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در کرمان برگزار گردید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان ؛در ابتدای این مراسم عابدین عسکرپور مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کرمان ضمن خیر مقدم به حضار به شرح فعالیت های این قشر در سال 97 پرداخت و اظهار داشت: هدف از تشکیل سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کمک به جهاد کشاورزی در بحث علمی کردن کشاورزی با استفاده از ظرفیت دانش آموختگان این رشته و کمک به کشاورزان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ,

وی افزود: از جمله اقدامات بسیج مهندسین کشاورزی تحقیق و پرس و جو در ارتباط با نحوه توزیع سموم و کودهای شیمیایی است که در نتیجه آن مشاهده شد در برخی موارد تخلفاتی صورت می گیرد بنابراین برای حل این مشکل با کارخانجات بومی استان تفاهم نام ای منعقد شد و این مشکل برطرف گردید.

,

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کرمان عنوان کرد: حضور و بازدید از باغات پسته محی آباد، بازدید از باغات هفت باغ، برگزاری کلاس های آموزش چرم دوزی در روستاها، برگزاری کلاس های آموزشی تخصصی مربیان همگام جنوب استان کرمان با موضوع کلزا، گندم و سویا از جمله اقدامات این سازمان در سال گذشته می باشند.

,

, ,

مصرف بیش از 65 درصد آب در بخش کشاورزی

, مصرف بیش از 65 درصد آب در بخش کشاورزی ,

در ادامه این مراسم عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان دیگر سخنران این مراسم گفت: از زمانی که بنده به یاد دارم در مورد کشاورزی همیشه مسئولین تاکید داشتند که کارهایی در این حوزه باید انجام شود و هنوز هم در همین حد باید بشود باقی مانده است.

,

وی ابراز داشت: به عنوان مثال همه ساله بارها گفته می شود باید در مصرف آب در بخش کشاورزی صرفه جویی کرد و میزان زیادی از آب در این بخش مورد استفاده قرار می گیرد اما مگر می شود برای تهیه سبد غذایی آب مصرف نکرد و در حالی است که میزان مصرف آب در این بخش 65 تا 70 درصد می باشد.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان تاکید کرد: اکثر کشورهای پیشرفته در تلاش هستند سبد غذایی خود را در کشور خودشان و با صنعت کشاورزی خودشان تهیه کنند و ایران هم مستثنی از این قاعده نیست و باید تلاش کنیم تا مواد غذایی خودمان را در داخل تولید کنیم و نه به فکر واردات آن ها باشیم.

,

سعیدی ادامه داد: ما در جهاد کشاورزی تلاشمان بر این بوده تا با استفاده از دانش کشاورزی مشکلات کشاورزان و باغ داران را حل نموده تا محصولی بهتر و با کیفیت تر تولید کنند همانطور که سال قبل کشاورز نمونه با کشت 12 تن گندم از استان کرمان انتخاب شد.

,

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مباحثی که در همه دنیا مورد توجه قرار دارد استفاده از گلخانه ها برای کشت محصولات است که در استان کرمان هم مورد توجه قرار دارد و امروز استان توانایی تولید 1000 تن گوجه فرنگی را با ایجاد گلخانه دارد.

,

تولید بیش از 5/6 میلیون تن مواد غذایی در استان کرمان

, تولید بیش از 5/6 میلیون تن مواد غذایی در استان کرمان,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان در خاتمه بیان کرد: از آنجایی که داشتن امنیت غذایی برای هر کشوری حائز اهمیت است این مسئله در کشور ما هم با جدیت دنبال می شود به گونه ای که 5/6 میلیون تن مواد غذایی تنها در استان کرمان تولید می شود و مرهون زحمات بی دریغ کشاورزان است.

,

, ,

آخرین سخنران این مراسم حجت الاسلام علی عرب پور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان ضمن تبریک به مهندسین کشاورزی گفت: نقش مهندسین و متخصصین امر کشاورزی در رونق تولید از همه اقشار جامعه بیشتر و مهم تر است.

,

حجت الاسلام عرب پور یاد آور شد: در قرآن کریم به بحث کشاورزی و کاشت درخت توجه ویژه شده است و همچنین در آیات و روایات کشاورزی به عنوان شغل محسوب نمی شود بلکه یک رسالت است و خداوند نگاه ویژه ای به کسی که زمینی را آباد می کند دارد.

,

وی تصریح کرد: کاشت هر درخت صدقه جاریه محسوب می شود و از سوی دیگر هم خشکاندن درختی سبب کاهش عمر می شود.

,

کشاورزی پیشه انبیا و رسالتی نیکو برای مهندسین کشاورزی

, کشاورزی پیشه انبیا و رسالتی نیکو برای مهندسین کشاورزی,

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: خداوند متعال همه انبیا را مبعوث نکرد مگر اینکه به دو کار کشاورزی و دامپروری مشغول بودند به جز جناب ادریس که خیاط بود.

,

حجت الاسلام در خاتمه تاکید کرد: مهندسین کشاورزی به کشاورزان کمک کنند و بدانند مهندسین کشاورزی از جایگاهی رفیع برخوردار هستند.

,

خاتمه این مراسم با تقدیر خانواده های شهید بسیج مهندسین کشاورزی و مربیان فعال این حوزه همراه بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه