اخبار داغ

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تربت حیدریه:

126 کانون فرهنگی هنری مساجد در تربت حیدریه فعال هستند

126 کانون فرهنگی هنری مساجد در تربت حیدریه فعال هستند
مسئول دفترنمایندگی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان تربت حیدریه گفت: اکنون 126 کانون فرهنگی و هنری در مناطق روستایی و شهری این شهرستان فعالیت دارند که از میزان بیش از 70 درصد در مساجد مناطق روستایی پذیرای جوانان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین طاهری در گفت و گو با خبرنگار تابان تربت؛ افزود: این کانون‌ها در سطح حدود 571 مسجد شهرستان و به تعداد چهار هزار نفر عضو فعال هستند که 58 کانون شهری و بقیه روستایی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت, .,

 

,

وی همچنین اظهار داشت: از مجموع مساجد شهرستان، تعداد 134 مسجد روستایی هستند که در آن‌ها 70 کانون فعال و به‌طور متوسط هر کانون دارای یک‌صد عضو است.

, .,

 

,

طاهری تصریح کرد: در بین کانون‌های تربت‌حیدریه یک کانون تخصصی قرآن، 2 کانون دانشگاهی (دانشگاه عالی و دانشگاه آزاد اسلامی) و دو کانون مصلا نماز جمعه، می‌باشند.

, .,

 

,

وی در بخش دیگری گفت: ظرفیت 126کانون فرهنگی و هنری مساجد شهرستان به تفکیک شامل 70 کانون در بخش مرکزی، 23 کانون در بخش جلگه رخ، 22 کانون در بخش کدکن و 11 کانون نیز در بخش بایگ 11 کانون فعال می‌باشند.

, .,

 

,

طاهری در خصوص وضعیت کنونی کانون و برنامه‌های آن با بیان اینکه دفتر مدیریت کانون اکنون در طبقه فوقانی مسجد فولاد مستقر است، گفت: برنامه‌های کانون به‌طورکلی حول سه محور حمایت تجهیزاتی، حمایت مالی و نیز برنامه‌های مصوب دبیرخانه متمرکز است.

, .,

 

,

وی در تشریح برنامه‌های اوقات فراغت نیز گفت: 60 عنوان برنامه خدمات قرآنی، فرهنگی، دینی، ادبی، آموزش و پژوهش، هنری و ورزشی در قالب طرح‌های اوقات فراغت آسمانی‌ها با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌شود.

, .,

 

,

طاهری از اعزام مبلغ توسط ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری کشور و حضور در شهرستان و بخش‌های تابعه برای تبیین فعالیت‌های اوقات فراغت امسال و ارائه خدمات فرهنگی و دینی در قالب مراسم، همایش و برنامه جمعی فرهنگی، سیاحتی و زیارتی برون‌شهری و داخل شهر خبر داد.
طرح تفسیر قرآن و ارائه نکات تفسیری آیات قرائت‌شده در طرح تلاوت نور در 126 باب از مساجد دارای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان از دیگر برنامه‌هایی است که وی به آن‌ها اشاره کرد.

, .,
, .,

 

,

طاهری از راه‌اندازی چهار اردوگاه موقت با مدیریت کانون فرهنگی هنری در شهرستان و استفاده اعضای کلاس‌های اوقات فراغت نیز خبر داد و افزود: بیش از 130 کلاس تخصصی آموزشی روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم در سطح مراکز خانه نور، کانون تخصصی قرآن و کانون‌های فرهنگی هنری و فعال قرآنی برگزار می‌شود.

, .,

 

,

برگزاری دومین دوره مسابقات فوتبال دیجیتال (جام مساجد) ، برپایی نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی و کتاب و نرم‌افزار و همچنین برگزاری اولین دوره مسابقات بومی محلی نیز از فعالیت‌های اوقات فراغت است که مسئول دفتر نمایندگی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان تربت‌حیدریه به آن‌ها اشاره کرد.

, .,

 

,

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1371 آغاز به کارکردند و دفتر این نهاد در تربت‌حیدریه از سال 91 فعالیت خود را آغاز کرده است.

, .,

 

,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه