اخبار داغ

جشنواره «روز مزرعه» در بروجرد برگزار شد

جشنواره «روز مزرعه» در بروجرد برگزار شد
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: جشنواره روز مزرعه با حضور کشاورزان شهرستان دورود و بروجرد برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا عزت اله نباتی در گفت‌وگو با سفیر افلاک، با اشاره به برگزاری جشنواره روز مزرعه در بروجرد اظهار داشت: در این برنامه آخرین دستاوردهای کارشناسان و یافته‌های تحقیقاتی در بخش کشاورزی به کشاورزان ارائه داده می‌شود و با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه، طرح‌ها و ایده‌های جدید برای کشاورزان بیان می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی ارتقاء روش‌های کشاورزی و افزایش تولید محصولات را هدف اصلی این برنامه برشمرد و افزود: با ارقام کشت جدید در غلات خصوصاً گندم و جو و با استفاده از بذرهای مناسب و اصلاح‌شده می‌توان افزایش تولید گندم و سایر غلات را در شرایط آبی دو تا سه برابر افزایش داد.

,

 

,

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: در اجرای این برنامه کیفیت محصولات تولیدی در کنار افزایش تولید بسیار مهم است و یافته‌های جدید علمی در بخش‌های مختلف و استفاده از تجربیات کشاورزان در این برنامه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

,

 

,

وی تصریح کرد: در شرایط جدید و با توجه به کم‌آبی‌هایی که در سال‌های اخیر شاهد بودیم، باید در راستای کشت محصولات به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود و از روش‌هایی استفاده گردد که با مصرف کمتر آب بتوانیم محصولات بیشتری را تولید کنیم؛ حفظ منابع آب‌وخاک برای تولید محصولات کشاورزی دو موضوع مهم است که باید موردتوجه قرار گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

,
 
,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه