اخبار داغ

رصد ۱۲۰۰ سایت و شبکه اجتماعی درباره خرید سلاح

رصد ۱۲۰۰ سایت و شبکه اجتماعی درباره خرید سلاح
رئیس پلیس فتا از رصد ۱۲۰۰ سایت و شبکه اجتماعی درباره خرید سلاح و ترویج خشونت خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار "وحید مجید" پیش از ظهر امروز در نشست خبری در تشریح عملکرد پلیس فتا در سال ۹۸ اظهار کرد: یافته‌های پژوهشها حاکی از آن است در سال ۲۰۱۸ در بیشتر ابعاد توسعه بوده است، در سال ۲۰۱۸، ۳۶۰ میلیون نفر برای نخستین بار آنلاین شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رئیس پلیس فتا ادامه داد: از جمعیت کل دنیا، حدود چهار میلیارد و ۳۸۸ میلیون نفر کاربر اینترنت هستند، در کشورهای توسعه‌یافته این ضریب ۸۰، در کشورهای در حال توسعه ۴۵ و در کشورهای کمتر توسعه‌یافته ۲۵ درصد است.
,
 
,
وی تصریح کرد: بالغ بر پنج میلیارد نفر کاربر موبایل و بالغ بر سه میلیارد نفر کاربر شبکه‌های اجتماعی هستند و در کشور ایران کاربران اینترنت ۷۳ میلیون نفر اعلام شدند.
,
 
,
مجید افزود: باید نظارتهای کلان فنی جدی درباره حریم خصوصی اعمال شود، پس از فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون امنیت فضای سایبر، طرحهایی برای مبارزه با سلاح و مروجان خشونت در فضای مجازی به استانهای کشور ابلاغ شد.
,
 
,
رئیس پلیس فتا خاطرنشان کرد: در این رصد بالغ بر هزار و ۲۰۰ تارنما، سایت، شبکه اجتماعی داخلی و خارجی مورد رصد قرار گرفت، در این بررسی‌ها، حتی اگر یک نفر یک عکس با یک اسلحه بادی داشت، در رصد آورده و بالغ بر ۷۵۰ تارنما بررسی شد که مورد محتوای مجرمانه نداشت. حدود ۴۰۰ تارنما درحال بررسی بیشتر است، در این رابطه دستگیری، ۳۸ نفر از مورج‌دهندگان خشونت شناسایی شده و بازداشت شدند.
,
 
,
مجید با بیان اینکه ۲۸ جرایم سایبر کل کشور مربوط به تهران بزرگ است، گفت: تیمهایی در سطح تهران و استانها مشخص شده به نحوی که اگر در حوزه عمومی اعلام شود، حوادث یا حمله سایبری رخ داده، تیمها سریعاً با حضور در محل اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
,
 
,
رئیس پلیس فتا با اشاره به سهمیه جذب ۲۰۰ نیروی متخصص در پلیس فتا، یادآور شد: از ابتدای سال جاری ۲۵ هزار وقوع جرم در فضای مجازی روی داد که ۱۵ هزار پرونده کشف شد، سه هزار و ۲۲۷ نفر متهم در این رابطه بازداشت شدند.
,
 
,
وی افزود: تهران، خراسان رضوی، فارس و خوزستان به ترتیب بیشترین فراوانی جرم و کیش، لرستان، زنجان، بوشهر و سیستان و بلوچستان کمترین فراوانی جرم را داشتند.
,
 
,
مجید با اشاره به رسیدگی پلیس فتا به ۱۹۱ پرونده در حوزه قمار، متذکر شد: ۲۶ باند درباره پرونده فیشینگ متلاشی، چهار باند در حوزه کپی‌کارت شناسایی و ده پرونده درباره خرید و فروش سوالات امتحانی در سال ۹۸ مورد رسیدگی قرار گرفت.
,
 
,
رئیس پلیس فتا، برداشت اینترنتی، کلاهبرداری اینترنتی، هتک حیثیت و سرقت داده از جرائم نخست کشور در حوزه فضای سایبر دانست.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه