اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

محصولات زراعی خراسان شمالی با ۵۸۰ کمباین برداشت می شود/خرید ۶۰ کمباین جدید طی ۵ سال در استان

محصولات زراعی خراسان شمالی با ۵۸۰ کمباین برداشت می شود/خرید ۶۰ کمباین جدید طی ۵ سال در استان
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اعلام اینکه برداشت محصولات زراعی استان شامل گندم، جو و کلزا در این فصل با 580 دستگاه کمباین انجام می شود، گفت: از این تعداد، 400 دستگاه کمباین از استان های همجوار مهاجر خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد تشکری، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با  عصر اترک،  اظهار کرد: از یک ماه قبل در سطح استان به منظور تسهیل در برداشت محصولات کشت شده در فصل زراعی پاییزه 97 شامل گندم، جو و کلزا، ستاد برداشت این محصولات تشکیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ,  , عصر اترک, ، ,  ,

تشکری گفت: در این ستاد درباره بکارگیری از کمباین ها، تردد آنها، صدور معاینه فنی برای این دستگاه ها، تامین سوخت آنان و رعایت مسائل فنی این دستگاه ها در زمان برداشت همچنین مصوبات ستاد برداشت کشور مطرح و پیگیری شدند.

,

وی عنوان کرد: در فصل برداشت جاری 23 مرکز خرید نیز برای خرید این محصولات فعال شده اند.

,

وی افزود: برای ناظران کشاورزی استان نیز دوره های آموزشی برای این فصل برداشت برگزار شده است.

,

تشکری در بخشی دیگر از سخن خود، با اشاره به افزایش چشمگیر بارش های بهاری در استان، گفت: این بارندگی ها شرایط رشد بسیار خوبی را برای محصولات کشت شده در فصل زراعی پاییزه 97 بوجود آورد که پیش بینی می شود در سطح استان 310 تا 320 هزار تن گندم، 100 هزار تن جو و پنج هزار تن کلزا در این فصل برداشت، درو شوند.

,

وی اعلام کرد: 580 دستگاه کمباین در این فصل برداشت در سطح مزارع استان بکار گرفته خواهند شد که از این تعداد 180 دستگاه متعلق به کشاورزان خراسان شمالی هستند و 400 دیگر نیز از استان های گلستان و خراسان رضوی به خراسان شمالی مهاجر خواهند شد.

,

وی یادآور شد: البته کمباین های استان از ماه گذشته به منظور برداشت محصولات به دو استان مجاور، مهاجر شده بودند که در حال حاضر در حال برگشت هستند.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در ادامه با اعلام اینکه از ماه جاری برداشت گندم در مناطق گرم استان از جمله قره میدان و صفی آباد شروع شده اند، عنوان کرد: هماهنگی های لازم برای تامین سوخت کمباین ها انجام شده است.

,

وی گفت: کارت سوخت کمباین ها پس از دریافت معاینه فنی، روزانه 200 تا 300 لیتر شارژ می شوند.

,

وی همچنین خاطر نشان کرد: صدور معاینه فنی برای کمباین ها نیز منوط به انجام ضد عفونی این دستگاه ها در پست های قرنطینه ای استان است.

,

افزون بر این، وی بیان کرد: در فصل برداشت جاری 90 درصد از اراضی با کمباین ها و 10 درصد از اراضی زیر کشت نیز با دروگرها برداشت می شوند.

,

تشکری در خاتمه به نوسازی ناوگان ماشین آلات کشاورزی استان نیز اشاره کرد و گفت: طی پنج سال اخیر کشاورزان استان از محل دریافت تسهیلات توانستند که 60 دستگاه کمباین خریداری کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه