اخبار داغ

در نشست دستاوردهای طرح جامع سلامت مطرح شد؛

اجرای ۳۹۴ پروژه در شورای پیامگذاران سلامت استان قزوین

اجرای ۳۹۴ پروژه در شورای پیامگذاران سلامت استان قزوین
تعداد پروژه‌ها از سال ۸۹ شامل ۳۹۴مورد بود که ۶۰درصد از آن‌ها اجرایی شد و همچنین در آموزش دستگاه‌ها و کارکنان نیز فعالیت‌های زیادی صورت گرفته و تمام این اقدامات در راستای ایجاد زندگی بهتر برای افراد جامعه بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ نشست تبیین دستاوردهای طرح جامع سلامت استان قزوین با حضور استانداران و مدیران کشور عمان و مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در سالن دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
 
,
یکی از مسئولین عمانی حاضر در این مراسم اظهار کرد: ایران و عمان دارای مناسبات کهن هستند و در عرصه انسانی و جغرافیایی و سایر زمینه‌ها مشترکاتی را دارا هستند.
,
 
,
وی با اشاره اشاره به برنامه‌های طرح سلامت در قزوین ادامه داد: در عمان نیز در راستای سلامت فعالیت‌های مشابهی داریم که با همین روند و گرایش و با اندکی تفاوت انجام می‌شود.
,
 
,
خالد رئیس هیئت عمانی بیان کرد: بانوان در عمان در پست‌های مختلفی همچون وزارتی، عضو شورای شهر، نماینده، سفیر، آموزش و همچنین نقش پر رنگ در خانواده را ایفا می‌کنند. 
,
 
,
یکی از استانداران حاضر در جلسه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی با جامعه مدنی از نزدیک دیده می‌شود و این ارتباط تنگاتنگ دارای اهمیت و مورد توجه است و نشان می‌دهد که دانشگاه جایگاهی است که مردم نیز در آن نقش دارند و تنها محلی برای مطالعه و علم صرف نیست.
,
 
,
در ادامه حمید زینالی عنوان کرد: شورای پیامگذاران در قلب پروژه جامع سلامت قرار دارد، این واحد مشاورین سلامت دستگاه‌های اجرایی سلامت محور و سایر دستگاه‌هایی هستند که در ظاهر سلامت محور نیستند.
,
 
,
وی ادامه داد: نقش مشاورین سلامت سه بخش را به عهده دارند و جزء 75درصدی هستند که در سلامت جامعه نقش دارند.
,
  
,
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ابراز کرد: دستگاه‌های استان پروژه‌هایی را تعریف کرده اند و آن تحت عنوان تفاهم نامه به شورا ارائه می‌دهند که از ضمانت اجرایی نیز برخوردار است.
,
 
,
 
,
وی افزود: تعداد پروژه‌ها از سال 89 شامل 394مورد بود که 60درصد از آن‌ها اجرایی شد و همچنین در آموزش دستگاه‌ها و کارکنان نیز فعالیت‌های زیادی صورت گرفته و تمام این اقدامات در راستای ایجاد زندگی بهتر برای افراد جامعه بوده است.
,
  
,
در ادامه انصاریان عنوان کرد: فعالیت‌های خانه مشارکت نتایج مثبتی را به همراه داشت و این موضوع باعث شد تشکیل این واحد در سایر استان‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.
,
 
,
وی ادامه داد: بخش زیست محیطی نیز در سلامت مورد توجه قرار گرفته و به همین علت مشارکت خوبی با اداره محیط زیست صورت گرفته است.     
,
 
,
رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت استان بیان کرد: هم اکنون 45نفر در خانه مشارکت عضو هستند که هر فرد نماینده بخشی از اقشار است و جلسات ماهانه برای پرداختن به موضوعات سلامت تشکیل می‌شود.  
,
 
,
وی افزود: 25 کارگروه تخصصی نیز وجود دارد که هر یک در بخش‌های مختلفی فعالیت می‌کنند که تاکید به استفاده از دوچرخه و تبدیل قزوین در آینده به شهر پویا در این حوزه در سطح جهانی از جمله آن‌ها است.
,
 
,
این مسئول اذعان کرد: در خانه مشارکت مطالبات سلامت مردم به دستگاه‌های مربوطه اطلاع رسانی شده و تا اجرا شدن مورد پیگیری قرار می‌گیرد. 
,
 
,
گفتنی است؛ پس از آن بازدید از پروژه‌های طرح جامع سلامت انجام شد و مسئولان از طرح‌ها و نحوه پیشبرد آن اطلاع پیدا کردند.
,
انتهای پیام/۶۰۰
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه