اخبار داغ

رئیس آموزش و پرورش شهرستان البرز:

شهرستان البرز با مشکل جدی کمبود فضای آموزشی مواجه است/ دریافت هرگونه وجه نقدی غیرقانونی است

شهرستان البرز با مشکل جدی کمبود فضای آموزشی مواجه است/ دریافت هرگونه وجه نقدی غیرقانونی است
رئیس آموزش و پرورش شهرستان البرز گفت: با توجه به کمبود بودجه آموزش و پرورش شهرستان البرز تمام تلاش این است که بتوانیم فضاهای آموزشی شهرستان را مدیریت کنیم و از تمام فضاها نهایت استفاده برای آموزش داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد یحیایی در گفت‌وگو با  صبح قزوین با اشاره به آغاز زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شهرستان البرز اظهار کرد: ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس براساس محدوده جغرافیایی محل سکونت آنها انجام می‌شود که در موارد اندکی از سهمیه استفاده شده و در هنرستان‌های شهرستان نیز براساس شرایطی که آموزش و پرورش مشخص کرده است ثبت‌نام انجام می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی با اشاره به هزینه ثبت‌نام دانش آموزان افزود: آموزش و پرورش شهرستان البرز دستورالعمل ثبت‌نام را به تمامی مدارس شهرستان ابلاغ کرده و دریافت هرگونه وجه نقدی و غیرنقدی غیرقانونی است و مدارس تنها ملزم به دریافت وجه بیمه و هزینه کتب دانش آموزان هستند.

,

رئیس آموزش و پرورش شهرستان البرز عنوان کرد: در زمان ثبت نام گرفتن کمک‌های مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی در مدارس دولتی ممنوع است که البته ضوابط مدارس هیات امنایی این مدارس را از این قاعده مستثنی کرده است.

,

این مسئول اضافه کرد: مدارس هیئت امنایی که بنا بر ضوابط آموزش و پرورش ملزم به گرفتن وجه از اولیا هستند، بایستی با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و اولیای دانش آموزان نهایت همکاری را با اولیا برای گرفتن وجه ثبت نام داشته باشند.

,

استقرار کانون سلامت دانش‌آموزان در الوند
یحیایی ادامه داد: هرگونه دریافت وجه نقد و غیرنقدی و تحت عنوان کمک به مدارس غیرقانونی است و در صورت مشاهده این تخلف، والدین دانش‌آموزان می‌توانند به آموزش و پرورش شکایت کنند.

, استقرار کانون سلامت دانش‌آموزان در الوند,
,

وی با اشاره به مشکلات جسمانی و قامتی دانش آموزان ابراز کرد: روش صحیح نشستن و بلندشدن دانش آموزان، شیوه درست گرفتن کیف درسی و سنگینی کیف مدرسه دانش‌آموزان موضوعاتی است که به اولیا و دانش آموزان آموزش داده شده و این موضوعات چندسالی است که در شهرستان البرز با دقت پیگیری می‌شود.

,

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان البرز ابراز کرد: کانون‌هایی برای ارائه خدمات بیشتر در حوزه سلامت به دانش آموزان و اولیا در نظر گرفته شده است که این کانون در خیابان جابر شهر الوند قرار دارد.

,

وی با بیان اینکه 299 واحد آموزشی و هزار و923 کلاس درس در مدارس دولتی و غیردولتی شهرستان البرز وجود دارد، افزود: 25 هزار و ۶۹۰نفر دانش آموز دختر و ۲۶هزار و ۶۷۹ نفر دانش آموز پسر و در مجموع ۵۲هزار و ۳۶۹ نفر دانش آموز در شهرستان البرز در سال جاری مشغول به تحصیل هستند که بعد از شهر قزوین این شهرستان بالاترین آمار جمعیتی را در سطح استان داراست.

,

این مسئول اذعان کرد: شهرستان البرز با توجه به آمار بالای جمعیت دانش آموزی با مشکل جدی کمبود فضای آموزشی مواجه است.

,

یحیایی در این خصوص ادامه داد: شهرک مهرگان یکی از شهرک‌های شهرستان البرز است که تنها در این شهرک نزدیک به 60 واحد آموزشی نیاز است در حالی که بودجه‌ای که به شهرستان البرز تعلق می‌گیرد جواب‌گوی نیازهای آموزشی این شهرک نیست.

,

وی یادآور شد: بنا بر درخواست مکرر اولیای دانش آموزان دختر مقطع اول دبیرستان مهرگان قرار بر این است با همکاری اداره نوسازی استان قزوین یک واحد آموزشی 18کلاسه در فاز دوم این شهرک ساخته شود.

,

رئیس آموزش و پرورش شهرستان البرز با اشاره به اینکه تراکم دانش آموزی در شهر محمدیه و الوند بالاست، گفت: اغلب اعتبارات استانی طی ۵ سال گذشته به دلیل جمعیت بالا ومهاجر پذیر بودن مهرگان از سراسر کشور، به این شهرک تخصص یافته که این موضوع باعث شده تنها یک واحد آموزشی در شهر الوند ساخته شود و بقیه واحد‌های آموزشی در مهرگان ساخته شود.

,

این مسئول اضافه کرد: در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان البرز مجوز ساخت یک واحد آموزش ابتدایی در مسکن مهر الوند و شهر شریفیه در سال جدید در دستور کار قرار گرفته شده است.

,

یحیایی ابراز کرد: با مساعدت و کمک‌های فرماندار شهرستان البرز از بافت‌های فرسوده شهر، یک زمین از شهرداری الوند با اعتبارات یک میلیاردی به آموزش و پرورش شهرستان داده شده است که بناست در آن یک واحد آموزشی ۶کلاسه ابتدایی احداث شود.

,

وضعیت گرمایشی و سرمایشی مدارس شهرستان البرز مناسب است

, وضعیت گرمایشی و سرمایشی مدارس شهرستان البرز مناسب است,

وی تاکید کرد: با توجه به کمبود بودجه آموزش و پرورش شهرستان البرز تمام تلاش این است که بتوانیم فضاهای آموزشی شهرستان را مدیریت کنیم و از تمام فضاها نهایت استفاده برای آموزش را کرده به طوری که بالای ۹۶ درصد مدارس شهرستان البرز دو شیفته است.

,

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان البرز اذعان کرد: مشکلات بسیاری در فضای آموزشی شهر الوند و محمدیه وجود دارد که جدی بوده و در تلاش هستیم تا توسط مسئولان شهرستانی و استانی و خیرین با ایجاد مدارس نوساز در این دو شهر این مشکلات را برطرف کنیم.

,

این مسئول با تاکید بر مشکلات شهرک مهرگان یادآور شد: این شهرک می‌تواند تمام اعتبارات شهرستان البرز را بگیرد و با این اوضاع باز هم مشکلاتش به طور کامل برطرف نشود. تخصیص اعتبارات شهرستان به مهرگان مشکلات شهرستان را دوچندان کرده است.

,

وی در این خصوص ادامه داد: مقرر شده تا از اعتبارات ملی و استانی برای شهرک مهرگان استفاده شود، چراکه تخصیص اعتبارات شهرک مهرگان به شهرستان البرز باعث می‌شود مشکلات شهر محمدیه و الوند و دیگر شهرهای شهرستان به قوت خود باقی بماند.

,

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان البرز اظهار کرد: وضعیت گرمایشی و سرمایشی مدارس شهرستان البرز مناسب است و به هیچ عنوان در مدارس شهرستان از بخاری‌های نفتی استفاده نمی‌شود و از بخاری‌های گازی در مدارس شهرستان استفاده می‌شود که امید است بتوانیم در زمانی نزدیک تمام مدارس شهرستان را به سیستم گرمایشی مرکزی تبدیل کنیم تا خطری دانش آموزان شهرستان را تهدید نکند.

,

این مسئول عنوان کرد: کلیه مدارس غیردولتی براساس قوانین مدارس غیرانتفاعی فعالیت می‌کنند و براساس وضعیت مدرسه در سامانه برای آن شهریه تعریف می‌شود و تمام مدارس غیردولتی موظف هستند شهریه مصوب را به صورت مکتوب در زمان ثبت نام در اتاق ثبت نام نصب کنند و در صورت گزارش تخلف با مدیر و موسس مدرسه برخورد می‌شود.

,

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان البرز قطب صنعتی استان و کشور است تقریبا از تمام استان‌های کشور به این شهرستان مهاجرت صورت می‌گیرد و درخواست ما از مسئولان شهرستانی و استانی این است که نگاه استانی به شهرستان البرز داشته باشند تا بتوانیم از ظرفیت نهایی شهرستان استفاده کرده و به مردم این شهرستان خدمات بیشتر و بهتری ارائه بدهیم.
انتهای پیام

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه