اخبار داغ

ترفند جدید فیفا برای مبارزه با نژادپرستی

ترفند جدید فیفا برای مبارزه با نژادپرستی
فدراسیون جهانی فوتبال قصد دارد با راهکاری جدید با رفتار تبعیض‌آمیز در بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ مبارزه کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در حال ارزیابی خطرات رفتار تبعیض‌آمیز برای تمامی بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و فرستادن ناظران به مسابقاتی که احتمال وقوع اتفاقات تبعیض‌آمیز وجود دارد، است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
خانم فاطیما سامورا، دبیرکل فدراسیون جهانی فوتبال نامه‌ای به تمامی فدراسیون‌ها و اتحادیه‌های عضو فیفا ارسال کرده و گفته کشورهایی که از بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ میزبانی می‌کنند وظایف خاصی برای کاهش تبعیض در مسیر رسیدن به جام جهانی دارند.
,
 
,
این نامه در پی بررسی دقیق در اروپا بر روی بازیکنانی بوده که توسط هواداران مورد توهین نژادپرستانه قرار گرفته‌اند و داوران همیشه نمی‌توانند بازی‌ها را با روش‌هایی که وجود دارد متوقف کنند.
,
 
,
سامورا به فدارسیون‌ها و اتحادیه‌های عضو فیفا گفته بازی‌هایی که احتمال وقوع حوادث تبعیض‌آمیز در آنها بالاست در دسته‌بندی قرمز قرار می‌گیرند و ناظران ویژه به ورزشگاه فرستاده می‌شوند.
,
 
,
دبیرکل فیفا همچنین گفته ارزیابی‌های در زمینه بازی‌هایی که در دسته‌بندی زرد یا همان با ریسک حوادث تبعیض‌آمیز متوسط قرار دارند، ادامه خواهد داشت تا مشخص شود که نیاز به ناظر هست یا خیر.
,
 
,
ارزیابی‌های فیفا هم بر اساس آنالیز تاریخچه کشورها و تیم‌ها در حوادث تبعیض‌آمیز یا اعمال خشونت‌آمیز صورت خواهد گرفت که تنش‌های مذهبی نیز جزیی از آنها است.
,
 
,
از معیارهایی که در این زمینه مدنظر فیفا است، می‌توان به زیر ذره‌بین گرفتن «گروه‌های افراطی و جنون‌آمیز و فعالیت‌های هوادارای و فعالیت‌های مرتبط با فوتبال آنها» و «بحران‌های ژئوپولیتیک کنونی در کشورهای شرکت کننده در مسابقات انتخابی جام جهانی و منطقه مربوط به آنها» که می‌تواند روی رفتار تماشاگران تأثیر بگذارد، اشاره کرد.
,
 
,
فیفا همچنین نگاهی به این خواهد داشت که آیا هواداران تمایلی به انجام اقدامات همجنسگرایانه یا توهین جنسیتی آشکار با استفاده از شعارهای سنتی یا سابقه قبلی دارند یا خیر!
,
 
,
فدراسیون جهانی فوتبال با «شبکه فِیر» - شبکه‌ای که برای مبارزه با تبعیض در فوتبال اروپا تشکیل شده است - همکاری نزدیکی خواهد داشت تا ناظران ضدتبعیض بازی‌ها را پیدا کند.
,
 
,
بر اساس اعلام فیفا ناظران باید زبان و خصوصیات کشور مدنظر را درک کنند، از سمبل‌ها و کدهایی که در کشورهای مدنظر استفاده می‌شود آگاهی داشته باشند، از فضای محلی و فرهنگ هوادارای کشور مدنظر شناخت داشته باشند و از مسائل جغرافیایی و ژئوپولیتیکی در بازی آگاهی داشته باشند.
,
 
,
سامورا به فدراسیون‌ها و اتحادیه‌های عضو فیفا یادآوری کرده که داوران باید روشی سه مرحله‌ای را اجرا کنند که به آنها اجازه توقف بازی را می‌دهد که بر این اساس بازی ابتدا به طور موقت متوقف و در صورت ادامه رفتار تبعیض‌آمیز بازی به کل متوقف می‌شود.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه