اخبار داغ

در مراسم افتتاحیه اجلاس اکو در اردبیل عنوان شد

دیپلماسی گردشگری تقویت شود/ صلح، امنیت و سلامت پیام اجلاس اکو به جهانیان

دیپلماسی گردشگری تقویت شود/ صلح، امنیت و سلامت پیام اجلاس اکو به جهانیان
رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل در مراسم افتتاحیه اجلاس اکو با بیان اینکه این جلاس فرصتی برای حرکت به سمت جهانی امن است،گفت: برنامه ما در این اجلاس تقویت همکاری‌ها و توجه به دیپلماسی گردشگری بین اعضای اکو است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما، پیش از ظهر امروز مراسم افتتاحیه اجلاساو با حضور نمایندگان کشورهای عضو اکو،میهمانانی از یونان، کانادا و ترکیه به همراه ایرج حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان استانی در سالن شهید خودسانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

قائم مقام وزارت بهداشت، درمان : سفر ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی برای درمان به ایران

, قائم مقام وزارت بهداشت، درمان : سفر ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی برای درمان به ایران,

ایرج حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آئین افتتاحیه دومین اجلاس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به رشد ۱۰برابری گردشگران سلامت در ایران،گفت: سالانه ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی برای درمان به ایران سفر می‌کنند.

,

وی در ادامه سخنان خود به کشورهای همسایه ایران اشاه کرد و گفت: هدف ما تبدیل ایران به مرکز گردشگری سلامت در منطقه است چراکه توسعه گردشگری سلامت موجب ارتباط مستمر دوستانه با همسایگان ایران می‌شود .

,

حریرچی در پایان سخنان خود به تشریح دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در حوزه سلامت و درمان پرداخت و گفت: ایران بنا به اعلام سازمان بهداشت جهانی در رتبه ۳۰ سرمایه‌گذاری در حوزه نظام سلامت و درمان قرار دارد در حالی که قبل از انقلاب در رتبه ۱۵۶ جهانی بود.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل : گردشگری خط مقدم مبارزه با خشم است

, رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل : گردشگری خط مقدم مبارزه با خشم است,

حسین پیرمؤذن، رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل نیز در این مراسم ا بیان اینکه دیپلماسی گردشگری یک ضرورت و الزام است به تبیین پیام اصلی اجلاس اکو پرداخت و گفت: پیام این اجاس بین المللی بین المللی، صلح، امنیت و سلامت به جهانیان است چراکه گردشگری خط مقدم مبارزه با خشم است

,

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل با بیان اینکه  تقویت دیپلماسی گردشگری تنها یک راهبرد و برنامه نیست، گفت: این کار یک ضرورت مهم جهت تقویت سلامت در منطقه است.

,

پیرمؤذن امتیازت اقتصاد گردشگری را یادآورشد و گفت: کشورهای عضو اکو برای بهبود وضعیت اقتصاد خود باید به سمت اقتصاد گردشگری روی آورند چراکه امروز گردشگری تاثیرگذارترین اقتصاد در جهان است.

,

وی اهمیت تمدن، فرهنگ و تاریخ در بهبود وضعیت روحی ملت ها را یادآور شد وگفت: بهبود وضعیت وحی ملت های عضو اکو از مهمترین نکات اجلاس اردبیل است.

,

دبیر کل اتاق بازرگانی سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو: دبیرخانه اکو سال 2021 به ایران منتقل می شود

, دبیر کل اتاق بازرگانی سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو: دبیرخانه اکو سال 2021 به ایران منتقل می شود,

به گزارش سبلان ما، آدام کولا دبیر کل اتاق بازرگانی و صنعت سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو به ظرفیت‌های بزرگ گردشگری ایران اشاره کرد و گفت: کشور ایران با توجه به ظرفیت‌های بزرگ گردشگری در سال 2021 مقر اکو خواهد بود.

,

وی با انتقاد از عملکرد اعضای اکو در حوزه بهداشت و درمان ، گفت:  به‌رغم اینکه دولت‌ها و سازمان اکو برنامه‌هایی در حوزه سلامت اجرا کردند ولی هنوز در این زمینه پیشرفت شایسته‌ای نکردیم.

,

کولا مقررات حمایتی گردشگری سلامت، ایجاد مدل‌های کسب و کار و تعریف حقوق مالکیت معنوی را از جمله چالش‌های عمده سازمان اکو  عنوان کرد و گفت: این همایش فرصتی را فراهم می‌کند تا بر مشکلات اقتصادی و گردشگری در کشورهای عضو اکو فایق آییم.

,

قرائت پیام معاون رییس اجرایی جمهوری افغانستان، سخنرانی استاندار ادبیل، پخش نماهنگ از جمله برنامه های مراسم اجلاس اکو در اردبیل بود.

,

 

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه