اخبار داغ

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی:

دانشنامه دفاع مقدس در هر شهرستان باید تدوین شود/ تبلیغات محیطی شهرها از مسائل ارزشی دور شده‌اند

دانشنامه دفاع مقدس در هر شهرستان باید تدوین شود/ تبلیغات محیطی شهرها از مسائل ارزشی دور شده‌اند
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بابیان اینکه نقش شهرستان در دفاع مقدس به‌عنوان یک کار پژوهشی و محققانه باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: دانشنامه دفاع مقدس در هر شهرستان باید تدوین شود و هر کلمه این دانشنامه باید مستند باشد و واقعیت‌ها و حقایق به‌صورت مستند در آن بیان شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، سردار حسینعلی یوسفعلی زاده ظهر امروز در نشست ستاد هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان خلیل‌آباد، اظهار داشت: خلیل‌آباد تنها شهرستانی است که مسئول حفظ آثار ندارد و امیدواریم با عنایت مسئولان شهرستان این مسئله را زودتر حل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی بابیان اینکه ستاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس یک سازمان و تشکل مردم‌نهاد است و در تمام شهرهای استان این موضوع جریان پیدا کرده و قدم‌های بزرگی برداشته‌شده است، خاطرنشان کرد: یک سری مأموریت باید در شهرستان باید انجام می‌شد که به دلیل نبود ساختار با تأخیر افتاده است.

,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تأکید بر اینکه همه باید به‌نوعی منادی تفکر مقاومت و دفاع باشند ولی در این زمینه انسجام و هماهنگی نیاز است، تصریح کرد: تعدادی از کارها نیازمند انسجام و پیگیری بیشتری در شهرستان است که با راه‌اندازی نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حاصل خواهد شد.

,

وی با اشاره به اینکه ۲۴ وظیفه و مأموریت برای نمایندگی‌ها در شهرستان‌ها تعیین‌شده است، اذعان کرد: یادمان‌های شهدای گمنام جزو وظایف سازمان‌های هر شهرستان است و همزمان با تدفین شهدای گمنام هر شهرستان باید المان نصب شود و با بی‌تفاوتی روبرو نشود.

,

یوسفعلی زاده بابیان اینکه شهدای گمنام چندین سال بی‌اثر بودند و حالا نباید بی‌اثر و گمنام باشند و باید در میان عواطف و شور مردم قرار گیرند، عنوان کرد: مزار شهدای گمنام امامزادگان عشق شهرها هستند و مزارشان دارالشفا مؤمنان است و باید بهای لازم به آن‌ها داده شود.

,

وی با تأکید بر اینکه نقش شهرستان در دفاع مقدس به‌عنوان یک کار پژوهشی و محققانه باید در دستور کار قرار گیرد، تشریح کرد: دانشنامه دفاع مقدس در هر شهرستان باید تدوین شود و هر کلمه این دانشنامه باید مستند باشد و واقعیت‌ها و حقایق به‌صورت مستند در آن بیان شود.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمیته علمی باید مشخص و نقش شهرستان در دفاع مقدس تبیین شود، ابراز کرد: کهن‌سالی، فراموشی، غفلت و کم‌حافظگی‌هایی که برای برخی از رزمندگان پیش‌آمده یکی از آسیب‌ها در مسیر تبیین دانشنامه‌ها است که باید موضوع تدوین دانشنامه دفاع مقدس سرعت بیشتری بگیرد.

,

وی بابیان اینکه آموزش معارف دفاع مقدس در مدارس، دانشگاه‌ها و دستگاه‌ها در دستور کار قرارگرفته است و این باید مداومت داشته باشد، اظهار کرد: نسل امروز باید با مفاهیم دفاع مقدس آشنا باشند.

,

سردار یوسفعلی زاده در ادامه فضاسازی و تبلیغات محیطی مربوط به حوزه دفاع مقدس و ارزش‌های آن را مورد تأکید قرار داد و افزود: امروز تبلیغات محیط و فضاسازی‌ها در شهرها به‌خصوص کلان‌شهرها از موضوعات ارزشی به سمت موضوعات سودجویانه و کاسب‌کارانه سوق پیدا کرده است.

,

وی با تأکید بر اینکه فضای مجازی و تبلیغات در شبکه‌های مجازی محلی در حوزه دفاع مقدس نیز از دیگر خلأها است، تصریح کرد: تأکید بر این داریم‌ که تبلیغ عرصه دفاع مقدس وارد این فضای مجازی محلی نظیر کانال‌ها و گروها شهرستان شود.

,

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به اینکه اهل‌قلم شهرستان باید به سمت تألیف کتب دفاع مقدس و ارزش‌های آن هدایت شوند، اذعان کرد: در حوزه‌های هنری فیلم و تئاتر نیز مأموریت داریم تا ارزش‌های دفاع مقدس را در حوزه هنر پیگیری کنیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه