اخبار داغ

شهروندانی که نیمی از شبانه‎روز حتی یک قطره آب ندارند/ یک دهه چشم انتظاری مردم بهمئی برای نوشیدن آب از سد کوثر

شهروندانی که نیمی از شبانه‎روز حتی یک قطره آب ندارند/ یک دهه چشم انتظاری مردم بهمئی برای نوشیدن آب از سد کوثر
کمبود آب شرب در شهر لیکک موجب نارضایتی شهروندان شده است. اهالی بخشی از خیابان های این شهر نیمی از شبانه روز حتی یک قطره آب ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس از ابتدای نیمه دوم اردیبهشت‎ماه امسال تاکنون شهروندان بهمئی با مشکل کمبود شدید آب مصرفی مواجه هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

آب شهر لیکک، مرکز شهرستان بهمئی از چاه های عمیق تامین می شود که برای استخراج آن از پمپ هایی استفاده می شود که برق مصرفی بالایی دارند.

,

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری لیکک در این خصوص به خبرنگار ما گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر هیچ‌گونه کمبود آبی در چاه‌ها نداریم و دلیل اصلی کمبود آب، ضعف ولتاژ برق است.

,

مختاری تصریح کرد: بدلیل اُفت ولتاژ بین ساعت‌های ۱۲ تا ۱۷ هر روز، الکترو پمپ چاه ‌ها از مدار خارج  می شوند و عملا آبی به مخازن تزریق نمی‌شود.

,

کوثری، رئیس اداره برق بهمئی در این زمینه گفت: با توجه به افزایش بی سابقه گرما در این فصل از سال در ساعات اوج مصرف برق شاهد کاهش ولتاژ برق هستیم  که در شرایط فعلی چاره‌ای جز مدیریت مصرف وجود ندارد

,

ساکنین خیابان های قدس، بخش زیادی از دین و دانش، حوزه پارک شهدای گمنام و جاده تنگ ابدال در شهر لیکک شهروندانی هستند که بیشترین گلایه ها را به کمبود آب دارند؛این شهروندان بیش از نیمی از شبانه روز را بدون حتی یک قطره آب به سر می برند.

,

روزهای اخیر حتی اهالی مرکز شهر لیکک هم از بی آبی و تانکر های خالی مواجه شدند که مسئولان شهرستان لازم است در این راستا فکری اساسی کنند.

,

شهروندان شهر 20 هزار نفری بهمئی سال هاست منتظر رسیدن آب شرب از سد کوثر هستند اما روند اجرایی این طرح که کلنگ زنی آن از سال ۹۰ شروع شده است، به دلیل عدم تامین اعتبار، بسیار کند و فرسایشی است.

, .,

در هفته های اخیر مردم روستاهای حوزه ممبی هم اعتراضات زیادی در زمینه کمبود آب شرب داشتند که عده ای علت این کمبود را استفاده بی رویه آب در حوزه غیر مصرفی می دانند ؛ لازم است مسئولان در این زمینه هم چاره اندیشی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه