اخبار داغ

هانی زاده در گفت و گو با دانا؛

اروپا شریک قابل اعتمادی نیست/ هیچ گام مثبتی از اروپا در عملیاتی کردن برجام مشاهده نمی شود/ تهدیدات کشورهای غربی نمی تواند در اراده ملت ایران موثر واقع شود

اروپا شریک قابل اعتمادی نیست/ هیچ گام مثبتی از اروپا در عملیاتی کردن برجام مشاهده نمی شود/ تهدیدات کشورهای غربی نمی تواند در اراده ملت ایران موثر واقع شود
کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اولتیماتوم ایران به اروپا گفت: کشورهای اروپایی در حد دادن قول های غیر عملیاتی به ایران عمل کرده اند و هیچ گونه اقدامی برای اجرایی کردن برجام انجام ندادند اما در عوض از ایران می خواهند که همچنان به توافقنامه برجام متعهد باشد و توافقنامه را اجرا کند.
[

«حسن هانی زاده» کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به ضرب العجل 60 روزه ایران به اروپا اظهار داشت: در طول سال های اخیر و به ویژه پس از خروج آمریکا از برجام اتحادیه اروپا ثابت کرد که شریک قابل اعتمادی برای ایران نیست و به همین دلیل تا کنون هیچ گونه گام مثبتی از سوی اتحادیه اروپا برای عملیاتی کردن بندهای برجام مشاهده نمی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی تصریح کرد: کشورهای اروپایی در حد دادن قول های غیر عملیاتی به ایران عمل کرده اند و هیچ گونه اقدامی برای اجرایی کردن برجام انجام ندادند اما در عوض از ایران می خواهند که همچنان به توافقنامه برجام متعهد باشد و توافقنامه را اجرا کند.

,

این کارشناس با تاکید بر این مسئله که اجرایی کردن یک طرفه برجام  با بندهای این توافقنامه بین المللی سازگاری ندارد، بیان داشت: این اجرایی کردن یک جانبه و یک طرفه توافقنامه برجام با بندهای این توافقنامه بین المللی سازگاری ندارد.

,

 هانی زاده خاطر نشان کرد: کشورهای اروپایی به خوبی می دانند که در توافقنامه برجام این بند گنجانده شده است که اگر هر یک از کشورها به تعهدات خودشان عمل نکنند، ایران می تواند به نقطه آغازین برجام رجوع کند و فعالیت هسته ای خودش را از سر بگیرد.

,

اروپا به دنبال عقب نشینی ایران از برجام است

, اروپا به دنبال عقب نشینی ایران از برجام است,

وی افزود: به نظر می رسد اتحادیه اروپا به شدت دنبال عقب نشینی ایران از برجام است و با توجه به این که مهلت دو ماهه ایران به کشورهای اروپایی به روزهای پایانی خود نزدیک می شود، ایران این حق را دارد که غنی سازی را از سر بگیرد.

,

این کارشناس اشاره کرد: الان حجم غنی سازی ایران شرایط خوبی را آغاز کرده است و با توجه به این که این امکان را دارد تا بار دیگر سانتری فیوژها را فعال کند، می تواند از حق خودش برای مقابله با تهدیدات آمریکا و غرب استفاده کند.

,

هانی زاده در پاسخ به این سوال که "چرا اروپایی ها تا کنون اولتیماتوم ایران را جدی نگرفته اند؟" گفت: دلیل این مسئله این است که اروپایی فکر می کنند ابزارهای قدرت در دست آن ها است و اگر ایران از برجام خارج شود و فعالیت غنی سازی خودش را آغاز کند آن ها تحریم های بیش تری را علیه ایران اعمال خواهند کرد.

,

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اروپایی ها به دنبال این هستند از طریق فشار و راکد گذاشتن بندهای توافقنامه برجام، ایران را وادار کنند که فعالیت غنی سازی خودش را آغاز کند تا این ها مجدداً تحریم های خودشان را اعمال کنند.

,

حقوق ایران در چارچوب برجام رعایت نشد/ تهدیدات کشورهای غربی نمی تواند در اراده ملت ایران موثر واقع شود

, حقوق ایران در چارچوب برجام رعایت نشد/ تهدیدات کشورهای غربی نمی تواند در اراده ملت ایران موثر واقع شود,

این کارشناس با بیان این که اروپایی ها می خواهند ایران را وادار به تسلیم کنند گفت: نگاه اروپایی ها به ایران یک نوع نگاه استعماری است که در واقع تصور می کنند که اگر ایران از برجام خارج شود کشورهای اروپایی همراه آمریکا تحریم های بسیار شدیدی را علیه ایران اعمال خواهند کرد تا ایران را وادار به تسلیم کنند.

,

حسن هانی زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر این که "آیا کاهش تعهدات برجامی ایران موجب افزایش تنش میان ایران و غرب می شود؟ گفت: این تنش ها را خود غربی ها بوجود آورده اند؛ ایران یک حقوقی دارد که باید این حقوق در چاچوب برجام رعایت می شد اما نشد.

,

وی اظهار داشت: بیش از 4 سال است که توافقنامه برجام امضاء شده است و ایران تا کنون منتظر بود که کشورهای اروپایی گامی در راستای تعهدات خودشان بردارند اما متاسفانه این امر محقق نشد.

,

کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر این که آژانس بین المللی انرژی هسته بارها فعالیت های هسته ایران را تائید کرده است، بیان داشت: آژانس بین المللی انرژی هسته ای طی این 4 سال 12 بیانیه صادر کرده است که در همه این بیانیه ها پایبندی ایران به تعهدات خودش مورد تائید قرار گرفت اما در عوض کشورهای اروپایی هیچ گونه اقدامی برای اجرایی کردن برجام انجام ندادند.

,

هانی زاده ادامه داد: به نظر می رسد ایران این حق را دارد که در مقابل غرب یک اقدامی از خودش نشان بدهد؛ تهدیدات کشورهای غربی نیز نمی تواند در اراده ملت ایران موثر واقع شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه