اخبار داغ

10 درصد فرصت های شغلی مربوط به گردشگری است

10 درصد فرصت های شغلی مربوط به گردشگری است
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بر اساس آمار 10.4 درصد تولید ناخالص جهانی از حوزه جهانگردی است؛ این یعنی از هر ده فرصت شغلی یک فرصت مربوط به این حوزه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  صاحب نیوز؛ مسعود گلشیرازی عصر امروز در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان بیان کرد: اصفهان حاوی داستان های ناگفته ای است که هر گردشگری وارد این شهر شود آن ها را به چشم می بیند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان ادامه داد: بر اساس آمار 10.4 درصد تولید ناخالص جهانی از حوزه جهانگردی است؛ این یعنی از هر ده فرصت شغلی یک فرصت مربوط به این حوزه است.

,

وی افزود: 1.6 تریلیون دلار درآمد جهانی از عرصه گردشگری یعنی معادل 66 درصد کل صادرات جهانی را شهد هستیم و هر ساله هر ساله سازمان گردشگری جهانی را شعاری انتخاب می کند که هدف ازاین انتخاب شعارها، افزایش آگاهی جامعه بشری به امیت حوزه گردشگری در تبادل فرهنگ و تأثیر آن در سیاست اقتصاد است.

,

گلشیرازی عنوان کرد: معنای مهمی که نه تنها در گردشگری بلکه در تمامی حوزه های زندگی ما در انقلاب چهارم، ارتباط تنگاتنگ با هوش مصنوعی و تجاری است که تمامی عرصه های زندگی ما را مورد تغییر قرار خواهد داد.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با اشاره به تفاوت گردشگری ایران با کشورهای منطقه، بیان کرد: ترکیه 26 میلیون گردشگر در سال با 25 میلیارد دلار، امارات با 25 میلیارد دلار، اما ایران 4.5 میلیون گردشگر و 4.1 میلیارد دلار که فاصله زیادی تا مطلوب داریم.

,

وی با بیان اینکه مسیر مهمی را در جذب و ورود گردشگر خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: اگر مقایسه کنیم وضعیت موجود را با برنامه ششم و هفتم توسعه، شاهد هستیم که در برنامه ششم باید درآمد خودمان را با 13 میلیون گردشگر می رساندیم که یک سال دیگر از این مهلت باقی مانده است.

,

رئیس اتاق بازگانی اصفهان اذعان کرد: تا چهار سال آینده باید مسیری را بگذرانیم که پذیرای 20 میلیون گردشگر برای تحقق 25 میلیارد دلاری باشیم که راهی دشوار اما اگر بخواهیم و عمل کنیم شدنی است.

,

گلشیرازی با اشاره به میزان سهم گردشگری از کل درآمد ملی ما، ادامه داد: متأسفانه نفت درآمد بیشتری دارد و موضوعی که امروز در بحث سیاستهای اقتصاد مقاومتی که جایگزین اقتصاد و تجارت به جای درآمد نفتی است، توجه به گردشگری امری اجنتاب ناپذیر است.

,

وی بیان کرد: باید تدوین برنامه توسعه گردشگری را به عنوان بنیادی ترین اقدام در راس کار قرار دهیم تا درآمد 220 میلیارد دلاری را به دست آوریم.

,

گلشیرازی گفت: الزامات این کار تدوین تقویم گردشکری ایران به عنوان امری زیر بنایی و بنیادی است که بدون داشتن این تقویم ما در اصفهان فرصت ها را از دست خواهیم داد؛ زمان های طلایی ورود گردشگری زمان هایی است که عمده برنامه های سایر عرصه ها را برگزار می کنیم.

,

وی در مورد توسعه زیرساخت های توسعه پایدار گردشگری با تحول دیجیتال گفت: بیش از 75 درصد از سفرهای گردشگری بدون نیاز به
تورها انجام می گیرد و این یعنی حوزه دیجیتال به عنوان امری تأثیرگذار باید مرد توجه قرار بگیرد.

,
,

گلشیرازی در پایان گفت: هر سرمایه گذار و هر انسان دقیقی اصفهان را مورد توجه قرار می دهد و امیدوارم با حضور گردشگران شاهد این باشیم که اقتصاد درون زا را محقق کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه