اخبار داغ

دبیر اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی :

جعبه سیاه فتنه 88 هنوز برای مردم باز نشده است/دولت اعتقادی به فتنه ندارد

جعبه سیاه فتنه 88 هنوز برای مردم باز نشده است/دولت اعتقادی به فتنه ندارد
دبیر اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جعبه سیاه فتنه باید به‌درستی باز شود و تأثیرات ان بر عقب‌رفت جریان پیشرفت نظام اسلامی بررسی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن آصفری دبیر اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با مشهدپیام، پیرامون صورت گرفتن عملیات فریب برای به فراموشی سپردن موضوعیت فتنه 88 اظهار کرد: متأسفانه امروز جعبه سیاه فتنه 88 به‌درستی برای مردم باز نشده و بازگویی نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

وی افزود: تا زمانیکه این جعبه سیاه فتنه به‌درستی به ابعاد گوناگون آن پرداخته نشود مطمئناً شاهد فتنه‌هایی مانند سال 88 اما با عناوین دیگر خواهیم بود.

,

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگی ابعاد فتنه سال 88 کمتر از جنگ تحمیلی نبود چراکه در جنگ تصمیم به از بین بردن کشور بود و در فتنه 88 نیز هدف سرنگونی جمهوری اسلامی بوده است.

,

وی افزود: در حالیکه مردم در پی جشن حضور چهل میلیونی رأی‌دهندگان در پای صندوق‌ها بودند و درحالیکه رئیس جمهور آمریکا پیام تسلیم برای مسئولان نظام ارسال کرده بود و حاضر بودند غنی سازی 20 درصد را نیز بپذیرند و تحریم‌ها را بردارند، حضور با بصیرت مردم ایران به حاشیه رانده شد.

,

آصفری تصریح کرد: امریکا گمان می‌کرد با این فشارها و تحریم‌ها مردم در پای صندوق‌های رأی حاضر نمی‌شوند و می‌تواند با اپوزوسیون برانداز داخلی به اهداف خودش دست پیدا کند اما حضور مردم نشان داد که آحاد ملت پای انقلاب خود ایستاده‌اند.

,

وی افزود: امروز متأسفانه جریانی در دولت و مجلس حضور دارند که هنوز اعتقادی به شکل‌گیری فتنه 88 با هدف برانداری نظام اسلامی، ندارند.

,

دبیر اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: امروز برخی در پی ان هستند که موضوع فتنه 88 را به فراموشی بسپارند لذا نمی‌توان این افراد را دلسوزان نظام و انقلاب دانست و مطمئنا ریشه و آبشخور این تفکر در انگلیس و آمریکا به عنوان پرچمدار فتنه است.

,

وی افزود: جعبه سیاه فتنه باید به درستی باز شود و تأثیرات ان که چه عقب‌رفتی در جریان پیشرفت نظام اسلامی داشت بررسی شود.

,

آصفری گفت: باید مطالعه شود که این فتنه چه پیامدی داشت که آمریکا پس از آن فشار خود را بر ملت ایران افزایش داد و موجب شد تحریم‌های ناجوانمردانه دشمن و شورای امنیت علیه مردم زیاد شود.

,

وی با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی این تحریم‌ها و سختی‌ها عناصر اصلی فتنه 88 هستند افزود: دولت امروز نیز اعتقادی به فتنه ندارد چرا که امروز شاهد هستیم برخی وزرا که در زمان فتنه 88 جزو کابینه فتنه‌گران بودند امروز مسئولیت‌های بالایی گرفته‌اند.

,

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چرا افرادی که هنوز از موضوع فتنه تبری نجسته‌اند باید در این مسئولیت‌ها قرار بگیرند و لذا این افراد نمی‌توانند چراغ روشنی برای مردم و جلوگیری از فتنه‌های آینده نیز باشند.

,

وی افزود: بایستی ابعاد مختلف فتنه برای مردم گفته شود و مردم بدانند که تنها تأثیرات ان ابعاد سیاسی و امنیتی نبود بلکه تأثیرات اقتصادی نیز برای ملت ایران داشت و امروز نیز عواقب ان روز به روز در حال افزایش است.

,

آصفری تصریح کرد: فتنه‌های آینده از بدنه دولت و عوامل داخلی خواهد بود و کسانی که با گرفتن مسئولیت اعتقادی به حل مشکلات مردم ندارند و در پی ایجاد نارضایتی در جامعه هستند.

,

وی با اشاره به اینکه در مسئله اقتصادی تصمیمی توسط دولت صورت نمی‌گیرد و رویکرد دولت بیشتر سخن گفتن و گفتاردرمانی است افزود: این خود نوعی فتنه‌انگیزی محسوب می‌شود.

,

دبیر اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در مجلس نیز به جای رسیدگی به موضوعاتی مانند بیکاری، تحریم و تورم در مقابل به مسائل حاشیه‌ای پرداخته و به نوعی جاده صاف کن جریان فتنه تبدیل می‌شود می توان گغت جریان فتنه از افرادی شروع می‌شود که از بدنه نظام و دولت هستند و هدفشان خدمت به مردم نیست.

,

وی با طرح این مسئله که امروز دولت چه توجیهی برای مردم در بخش‌های اقتصادی و افزایش نجومی قیمت کالاها بر اساس دلار دارد افزود: تحمل مردم نیز اندازه‌ای دارد هر چند مردم با انقلاب و ولایت مشکلی ندارند و اگر اعتراضی دارند به ناکارآمدی مسئولان و ایجاد اختلاف طبقاتی مسئولان است.

,

آصفری گفت: شاید شروع کننده فتنه جریان‌های سازمان‌یافته باشد اما وقتی فتنه شکل می‌گیرد این اعتراض مردم به ناکارآمدی دولت نیز مضاعف و همراه می‌شود.

,

وی ضمن تأکید بر اینکه دولت باید با تدبیر برای حل مشکلات اقتصادی مردم فعال شود افزود: اگر موضع‌گیری و اقدام به موفع رهبر معظم انقلاب و همچنین حمایت یکپارچه مردم در حماسه نهم دی‌ماه نبود مشخص نبود که این فتنه چه زمانی و چگونه پایان می‌یافت و شاید سرانجام شومی می‌داشت.

,

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب مطالب و موارد را به مسئولان گوشزد می‌کنند ولی متأسفانه اقدامات صورت گرفته در هیئت دولت و مجلس کاملا با آن تفاوت دارد.

,

وی افزود: عامل جلوگیری از فتنه‌های جدید عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ابعاد مختلف سیاست خارجه، اقتصادی و همه زمینه‌ها است و لذا قطعا مسئولان وظیفه دارند به فکر مسائلی مانند اشتغال و گرانی باشند و راهکار جلوگیری از فتنه‌ها اطاعت مسئولان کشور و نمایندگان از رهبری است.

,

آصفری تصریح کرد: در راستای جلوگیری از فتنه‌های آینده باید با جلوگیری از تبعیض و مبارزه با فساد در کشور از ناامیدی مردم نسبت به نظام اسلامی جلوگیری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه