اخبار داغ

امام جمعه یاسوج:

حیف است که در انقلاب اسلامی فعالیت عمران و آبادانی نکرد

حیف است که در انقلاب اسلامی فعالیت عمران و آبادانی نکرد
حجت الاسلام حسینی: وقتی دو شهر بزرگ ژاپن مورد حمله بمب اتمی قرار گرفت، اما با تلاش و فعالیت عمران و آبادانی کرد، بنابراین انسان مسلمان از طرفی در انقلاب اسلامی حیف است که فعالیت نکند برنامه ای جهت هماهنگی که اساتید دانشگاهی موضوعات سیاسی روز و جامعه را مطرح کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس؛ پیش از ظهر امروز جمعی از اساتید دانشگاه‎های استان با امام جمعه شهر یاسوج دیدار کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
مسوول بسیج اساتید استان گفت: دیدار امروز به مناسبت فرا رسیدن شهادت دکتر چمران و همچنین روز اساتید بوده است، شهید چمران به عنوان انسانی وارسته، متعهد، خدمت گذار به انقلاب و اسلام شناخته می شود.
,
 
,
علی پور در ادامه در خصوص فعالیت ها و برنامه های بسیج اساتید بیان کرد: پیوست نگاری فرهنگی، توجه به خانواده در حلقه های صالحین، برنامه های علمی و همچنین برنامه‌های فرهنگی توسط اساتید کشوری در دستور کار بوده و اجرا شده  است.
,
 
,
وی افزود: از دیگر برنامه‎های بسیج اساتید را می‎توان به اردوهای تاثیر گذار مانند بازدید از نیروگاه های اتمی بوشهر، کارخانجاتی از جمله سینره و کارخانه سیمان به منظور آشنایی و تشویق به کارهای علمی است.
,
 
,
علی پور خاطر نشان کرد: در نگاه و افق بسیج اساتید، ایجاد اندیشکده ها مد نظر است به عنوان مثال در دهدشت اندیشکده  گردشگری و تورسیم در حال انجام است و این موضوع در مرکز استان به منظور تقویت توریسم و گردشگری در قالب پایان نامه ها جهت استفاده در ادارات و نهاد ها و ارجاع به مراکز مورد نیاز جهت کاهش هزینه ها از جمله آنها است،  از طرفی اندیشکده فضای مجازی در دانشگاه پیام نور را می توان نام برد.
,
 
,

, ,

 

,

در ادامه امام جمعه شهر یاسوج در این دیدار گفت: شهادت انسان کامل، مرحوم شهید چمران مرد عارف و با کمال سواد را خدمت شما تسلیت عرض میکنم و امیدوارم که او را با اجداد طاهرینش محشور گرداند.

,

حجت الاسلام علی اصغر حسینی بیان کرد: شهید چمران تلاش کرد بعد از ۲۲ سال دوری از انقلاب به کشور بازگردد و در راه انقلاب شهید شود، خدواند مخلوقات زیادی دارد و همچنین موجودات ریز که با چشم دیده نمیشود، در بین این موجودات انسان به عنوان خلیفه قرار داده و به دلیل همین خلقت او از تمام موجودات برتر است، رشدی که انسان می تواند طی کند هیچ موجودی نمی تواند طی کند.

,

 

,
, ,
 
,

وی افزود: خداوند متعال سه مرتبه برای موجودات آفرید: یک دسته عقل محض هستند و نیاز به این غذا ندارند، دسته دوم حیوانات بوده که عقل ندارند ولی ویژگی هایی داشته که باید عمل کنند اما دسته سوم انسان ها هستند و شامل ماده و معنا هستند، و نفس انسان و عقل در جدال است، که باید دید انسان در مسیر عقل حرکت می کند و راه سعادت را طی میکند و اگر موفق به فطرت انسانی عمل کند از فرشتگان بالاتر است و اگر سقوط کرد و اسیر خاک و مال و دنیا شد از حیوان کمتر خواهد بود، بنابراین انسان کامل کسی بوده که بر اساس عقل عمل کند.

,

حسینی بیان کرد: وقتی دو شهر بزرگ ژاپن مورد حمله بمب اتمی قرار گرفت، اما با تلاش و فعالیت عمران و آبادانی کرد، بنابراین انسان مسلمان از طرفی در انقلاب اسلامی حیف است که فعالیت نکند برنامه ای جهت هماهنگی که اساتید دانشگاهی موضوعات سیاسی روز و جامعه را مطرح کنند.

,

امام جمعه شهر یاسوج در پایان گفت: با توجه به وقت محدود نماز جمعه باید در حدی که گنجایش داشته باشد صحبت ها انجام شود و نکته اینکه شما بزرگواران هر کجا که خواستید تشریف ببرید به موقع بروید.

,

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

, تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:, تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه