اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

حراست از آراء ملت و جمهوریت نظام سر فصل اصلی خطبه ۲۹ خرداد ۸۸ بود/رهبری به درستی دوای فتنه را روشنگری تشخیص دادند

حراست از آراء ملت و جمهوریت نظام سر فصل اصلی خطبه ۲۹ خرداد ۸۸ بود/رهبری به درستی دوای فتنه را روشنگری تشخیص دادند
کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه دعوت ملت به بصیرت یکی از پیام‌های خطبه ۲۹ خرداد رهبر انقلاب در سال ۸۸ بود، گفت: رهبری به‌درستی تشخیص داند که دوای فتنه روشنگری است و آن فتنه تاریخی نیازمند روشنگری و بصیرت افزایی برای ملت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس خسروانی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به خطبه نماز جمعه مقام معظم رهبری در سال ۸۸ که به خطبه ۲۹ خرداد ۸۸ معروف است گفت: این خطبه به یکی از تاریخی‌ترین نماز جمعه‌های انقلاب اسلامی نام‌گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

خسروانی با اشاره به اینکه لازم است هرساله این خطبه بسیار مهم و ارزشمند، تاریخی و سراسر عبرت را بازخوانی و ابعاد آن را برای نسل جوان تبیین و تشریح کنیم، اظهار کرد: چنین خطبه‌ای از سوی ولی‌فقیه در آن زمان‌حساس، جایگاهی ارزشمند ولایت‌فقیه را به لحاظ قانونی و دینی در منطق سیاسی جمهوری اسلامی می‌رساند.

,

وی ادامه داد: ولایت‌فقیه در قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی یک جایگاهی بسیار وسیعی دارد و همین جایگاه وظایفی بسیار سنگینی را بر عهده ایشان می‌گذارد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی، یکی از مهم‌ترین وظایف ولی‌فقیه را جلوگیری از انحراف انقلاب از مسیر اصلی خودش دانست و افزود: ولی‌فقیه باید از چنان قدرت، تحلیل، بصیرت و دانایی برخوردار باشد تا بتواند جهت‌گیری کلی نظام اسلامی را خوب تشخیص دهد و از انحراف آن جلوگیری کند.

,

خسروانی بیان کرد: آنچه در خطبه ۲۹ خرداد سال ۸۸ اتفاق افتاد دقیقاً ناظر بر این شرح وظیفه ولی‌فقیه که همان جلوگیری از انحراف انقلاب اسلامی از مسیر اصلی خودش، بود.

,

وی اضافه کرد: با توجه به اتفاقاتی که در سال ۸۸ در کشور افتاد و علی‌الخصوص بعد از ایام انتخابات رهبری معظم انقلاب تشخیص دادند که اتفاقات پیش رو برخلاف مسیر اصلی انقلاب است و لذا آن خطبه‌های بسیار ارزشمند را در آن جمعه تاریخی مطرح کردند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: مهم‌ترین سرفصل‌هایی که در این خطبه مطرح شد حراست از آراء ملت و به‌صورت کلی‌تر حراست از جمهوریت نظام بود.

,

خسروانی با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی از دو بعد جمهوریت و اسلامیت تشکیل شده است ادامه داد: بسیاری تصور می کنند که نقش ولایت فقیه صرفاً حراست از اسلامیت نظام است و باید در این بعد خلاصه شود و ولی‌فقیه نباید در حوزه‌های دیگر ورود پیدا کند درحالی‌که در شرح وظایف ولی‌فقیه این است که ولی‌فقیه از جمهوریت و اسلامیت نظام و هردو در کنار یکدیگر حراست کند.

,

حراست از آراء ملت و جمهوریت نظام سر فصل اصلی خطبه ۲۹ خرداد ۸۸ بود

, حراست از آراء ملت و جمهوریت نظام سر فصل اصلی خطبه ۲۹ خرداد ۸۸ بود, حراست از آراء ملت و جمهوریت نظام سر فصل اصلی خطبه ۲۹ خرداد ۸۸ بود,

وی اضافه کرد: آنچه مقام معظم رهبری در آن خطبه انجام دادند دقیقاً ناظر بر حراست از جمهوریت نظام و آراء ملت بود که عده‌ای این آراء ملت و جمهوریت را با یک ادعاهای واهی زیر سؤال می‌بردند و آن را خدشه‌دار می‌کردند.

,

این کارشناس سیاسی بیان کرد: همان‌قدر که اسلامیت نظام برایمان حائز اهمیت است قطعاً جمهوریت نظام و آرای ملت برایمان مهم است و لذا رهبری تشخیص دادند در آن خطبه از آرای ملت دفاع کنند و تن به فشارها و جریان‌های سیاسی ندهند و انتخابات را ابطال نکنند

,

وی با اشاره به اینکه زمانی که ولی‌فقیه در جمهوری اسلامی بر روی قانون تأکیددارند یک پدیده بسیار مبارک و ارزشمندی است افزود: ولی‌فقیه هیچ‌گاه خود را خارج از قانون تعریف نکرده و هیچ زمان فرای قانون عمل نکرد.

,

خسروانی بابیان اینکه رهبر انقلاب در آن خطبه‌ها قانون را فصل الخطاب قرار می‌دهند و ما هم باید عبرت بگیریم که در تمام تحولات انقلاب و آینده، قانون مداری را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم گفت: هرکسی که در تحولات سیاسی این کشور خود را فراتر از قانون بداند و بخواهد خود را بالاتر از قانون ببیند قطعاً در سپهر سیاسی ایران جایگاهی نخواهد داشت.

,

رهبری به درستی دوای فتنه را روشنگری تشخیص دادند

, رهبری به درستی دوای فتنه را روشنگری تشخیص دادند, رهبری به درستی دوای فتنه را روشنگری تشخیص دادند,

وی با تأکید بر اینکه دعوت ملت به بصیرت یکی از پیام‌های خطبه ۲۹ خرداد سال ۸۸ بود اظهار کرد: رهبری به‌درستی تشخیص داند که دوای فتنه روشنگری است و آن فتنه تاریخی نیازمند روشنگری و بصیرت افزایی برای ملت است.

,

این کارشناس سیاسی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی به‌شدت با اردوکشی‌های خیابانی مخالف است بیان کرد: در نظام جمهوری اسلامی آن چیزی که تعیین تکلیف می‌کند مراجعه به آرای صندوق‌های انتخابات است و آن چیزی که مسئول را تعیین می‌کند صندوق است و نه کف خیابان.

,

وی با اشاره به اینکه رهبری در این خطبه بارها تأکید کردند که غربی‌ها دلسوز مردم ایران نیستند بیان کرد: در فتنه سال ۸۸ دیدیم که جریان غرب‌گرا، غربی‌ها، سلطنت‌طلب‌ها، سکولارها و ... همه دست در دست هم داده بودند تا نظام را ساقط کنند و به همین جهت دلسوز مردم ایران شده بودند که رهبری در آنجا بازهم بر اساس یک فهم تاریخی درست مطرح کردن که این‌ها دلسوز شما نیستند.

,

خسروانی اضافه کرد: بعدها این موضوع مشخص شد که آن چیزی که غربی‌ها دنبال آن بودند آرامش مردم نبود بلکه مطالبات خاص خودشان بود.

,

وی بابیان اینکه مقام معظم رهبری در این خطبه‌ها تأکید زیادی بر روی وحدت همه جریان‌های سیاسی و مردم ایران داشتند ادامه داد: در این خطبه و صحبت‌های بعدی رهبر انقلاب حول وحدت جریان‌های سیاسی بوده و جالب اینکه ایشان در آن خطبه هر چهار نامزد را در درون نظام جمهوری اسلامی تعریف می‌کنند و آن‌ها را شخصیت‌هایی برشمردن که در درون نظام هستند و هرچند که آن‌ها قدر چنین تعبیری را ندانستند و از این دایره خارج شدند.

,

این کارشناس سیاسی با اشاره به تأثیراتی که این فتنه بر نظام اقتصادی کشور گذاشت بیان کرد: اگر یک مقایسه سریع بین لحن مقامات آمریکائی و سایر کشورهای غربی قبل از انتخابات ۸۸ و لحن و تعابیر آن‌ها بعد از فتنه ۸۸ داشته باشیم متوجه خواهیم شد که فتنه ۸۸ چه تأثیرات عمیقی بر دشمنی و مواجه ما با نظام استکبار جهانی داشته است.

,

وی اضافه کرد: قبل از سال ۸۸ آمریکائی‌ها در تمام صحبت‌ها و تعابیری خودشان ایران را به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای پذیرفته بودند و اوج آن پذیرش را می‌توان نامه اوباما به رهبری است که اخیراً در یک سخنرانی به آن اشاره کردند.

,

خسروانی بیان کرد: اوباما در نامه به رهبر معظم انقلاب تأیید می‌کند که هیچ موضوعی در خاورمیانه بدون حضور ایران اثربخش نیست و می‌پذیرد دست برتر جمهوری اسلامی ایران را در صحنه‌های بین‌المللی و می‌داند که در برابر ایران باید کوتاه بیاید و با ایران بر سر میز مذاکره برابر بنشیند.

,

وی گفت: بعد از فتنه سال ۸۸ امیدواری خیلی زیادی را در آمریکائی‌ها برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران می بینیم که تحریم‌های به اصطلاح فلج‌کننده بعدازاین دوره اتفاق می‌افتد و تحریم‌های چندجانبه و کاهش ارزش پول ملی را بعد از سال ۸۸ داریم که به اوج خود می‌رسد.

,

این کارشناس سیاسی گفت: هرچند این توطئه‌ها توانست بصیرت و مقاومت ملت ایران را افزایش دهد اما این فتنه بسیار خسارت‌بار بود.

,

وی با تأکید بر اینکه فتنه‌ها هیچ‌وقت پایان‌پذیر نیستند و ممکن است کم‌وزیاد شوند ولی اصل فتنه پابرجا است بیان کرد: ضدانقلاب و آمریکائی‌ها یک برنامه بلندمدت که حول محور براندازی نرم در داخل کشور است را طراحی کرده اند.

,

خسروانی با اشاره به اینکه دشمن برنامه‌های خودشان در برابر ایران را در سه دوره ده‌ساله طراحی کرده‌اند افزود: دوره اول در سال ۷۸، دوره دوم در سال ۸۸ و دوره سوم را برای سال ۹۸ توطئه‌های خودشان را طراحی کرده‌اند.

,

القای ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی محور فتنه های سال ۹۸ است

, القای ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی محور فتنه های سال ۹۸ است, القای ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی محور فتنه های سال ۹۸ است,

این کارشناس سیاسی بیان کرد: آن چیزی که فتنه ۹۸ را تشکیل می‌دهد و ما باید به آن آگاه باشیم القای ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی است که تمامی نخبگان و رسانه‌های آن‌ها و عناصر آن‌ها در حال القای این موضوع به افکار ملت ایران هستند.

,

وی با تأکید بر اینکه محور همه فتنه در سال ۹۸ جایگاه ولایت‌فقیه در جامعه است که باید نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشیم ادامه داد: همه مردم به‌خصوص رسانه‌ها باید نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشیم و پاتک‌های لازم را برای آن طراحی کنیم.

,

خسروانی افزود: موضوعات چون کنوانسیون‌های استعماری که در ابعاد مختلف چالش‌های اقتصادی را برای ما طراحی کردند و این‌ها یک حلقه محاصره اقتصادی است که ما با پذیرش آن‌ها در داخل می‌خواهیم حلقه محاصره را برای خودمان تنگ‌تر کنیم و با تنگ‌تر شدن این محاصره قطعاً مشکلات زیادتری برای کشور ایجاد خواهد شد.

,

دشمنان معیشت مردم را هدف گرفته اند

, دشمنان معیشت مردم را هدف گرفته اند, دشمنان معیشت مردم را هدف گرفته اند,

وی با تأکید بر اینکه دشمنان معیشت مردم را هدف گرفته اند خاطرنشان کرد: روی کار آمدن دولتی ناتوان و ناکارآمد برای حل مشکلات مردم محوری است که دشمنان دنبال کردند و متأسفانه در برخی از جاها جواب داده که باید این‌ها را موردتوجه قرار دهیم و نسبت به آن‌ها هوشیار باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه