اخبار داغ

زیر پوست فرهنگ و هنر کرمان چه می گذرد؟

تیر خلاص سینماگران بر فرهنگ پهناورترین استان کشور/ ضرورت ورود مسئولین برای جلوگیری از تخریب چهره کرمان

تیر خلاص سینماگران بر فرهنگ پهناورترین استان کشور/ ضرورت ورود مسئولین برای جلوگیری از تخریب چهره کرمان
استان کرمان مهد پرورش بزرگان و هنرمندان بسیاری در کشور است که افتخارات بسیاری برای کشور کسب کرده اند حال ساخت فیلم هایی که با فرهنگ اصیل و غنی کرمان در تضاد است باعث گلایه مردم این استان شده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ این روزها شاهد اکران فیلم سینمایی «ما همه با هم هستیم » در سراسر کشور هستیم؛ این فیلم در بستر کمدی به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی در سینماهای سراسر کشور به اکران در آمده است و قصه یک شرکت هواپیمایی را که در حال ورشکست شدن است به نمایش می گذارد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

 در این فیلم بازیگران مشهوری حضور دارند که یکی از این بازیگران به نام یدالله شادمانی که خود نیز کرمانی است نقش یک فروشنده مواد مخدر را با لهجه کرمانی بازی می کند.

,

, ,

اکران این فیلم سینمایی در کرمان سرو صداهای زیادی به پا کرد و باعث جریحه دار شدن احساسات و عواطف مردم کرمان شده است.

,

استان کرمان مهد پرورش بزرگان و هنرمندان بسیاری در کشور است که افتخارات بسیاری برای کشور کسب کرده اند حال ساخت چنین فیلم هایی که با فرهنگ اصیل و غنی کرمان در تضاد است باعث گلایه مردم این استان شده است که چرا باید در چنین فیلم هایی چهره مردم پهناورترین استان کشور تخریب و به خنده گرفته شود .

,

این گلایه مندی ها سبب شد تا طبق دستور دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان اکران این فیلم در کرمان متوقف شود.

,

, ,

طبق خبر روابط عمومی دادگستری استان کرمان دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در خصوص این فیلم اظهار کرده است: پس از رصد فضای مجازی توسط معاونت رصد فضای مجازی و معاونت حقوق عامه دادسرای مرکز کرمان و با توجه به واکنش‌های اجتماعی در بین مردم استان در خصوص لهجه کرمانی بازیگری که در نقش فروشنده موادمخدر بازی می‌کرد و به دلیل اعتراضات شدید مردمی، دستور توقیف اکران این فیلم در سطح استان کرمان صادر و اقدامات مقتضی در خصوص پیگیری موضوع انجام شده است .

,

وی تصریح کرد: با عنایت به نقش پررنگ استان کرمان در امر مبارزه با مواد مخدر که خاکریز مقدم مبارزه با باندهای مواد مخدر وارداتی است، با وجود فشار مضاعف قاچاقچیان مواد مخدر که عمدتاً غیربومی استان کرمان هستند، این استان به عنوان سنگری در جهت عدم توزیع مواد مخدر در داخل کشور عمل کرده و شایسته نیست این چنین مورد بی‌مهری قرار گیرد.

,

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: در این رابطه پرونده حقوق عمومی در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان تشکیل شده و با افرادی که احساسات و عواطف مردم استان کرمان را جریحه‌دار کرده‌اند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

,

این تخریب چهره استان کرمان برای اولین بار نیست که در سینمای ایران اتفاق افتاده باشد و ما در مجموعه ی خانگی «سال ها دور از خانه » به کارگردانی مجید صالحی نیز در قسمت 7 و 8 از فصل دوم  شاهد این هستیم که امیریل و عروس با لهجه کرمانی با مینی بوس آمده و همه چاقوکش و دزد و معتاد هستند .

,

حال باید از مسئولین پرسید آیا این گونه فیلم ها به تخریب فرهنگ استان کرمان ضرب نخواهد زد و آیا موجب تخریب وجهه پهناورترین استان کشور در بین گردشگران داخلی و خارجی نمی شود؛ پخش این گونه فیلم ها علاوه بر تخریب چهره کرمان به نوعی به اقتصاد و معیشت استان نیز آسیب وارد می کند .

,

اعتراض خود را به سازمان سینمایی کشور اعلام کرده ایم /سینماگران ظرفیت های کرمان را بهتر بشناسند

, اعتراض خود را به سازمان سینمایی کشور اعلام کرده ایم /سینماگران ظرفیت های کرمان را بهتر بشناسند,

محمدرضا علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در این رابطه اظهار داشت : استان کرمان ظرفیت های بسیار بالایی دارد اما متاسفانه در برخی از فیلم ها به تخریب چهره شهر کرمان پرداخته شده است .

, راه آرمان,

, ,

 وی گفت: باید با ظرفیت های ویژه کرمان، این شهر را معرفی کنیم و آن دیدگاه و نگاه منفی را که نتیجه  برخی از مسائل در طی سالیانه گذشته بوده است را تغییر دهیم و مطمئنا استفاده از ابزار و قالب هنری فیلم، عکس و سینما بسیار موثر است.

,

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطر نشان کرد: باید هر چه بیشتر ظرفیت ها و ویژگی های مثبت استان کرمان را در حوزه های فرهنگی، میراثی و گردشگری معرفی کنیم .

,

علیزاده با اشاره به فیلم سینمایی « ما همه با هم هستیم »؛افزود: اکران این فیلم احساسات مردم خوب کرمان را جریحه دار کرده و افرادی که فیلم را دیده اند نسبت به این فیلم معترض بودند بنابراین این موضوع را از سازمان سینمایی کشور در حال پیگیری هستیم .

,

وی بیان کرد: ما اعتراض خود را نسبت به این فیلم منعکس کرده ایم و در حال پیگیری این موضوع هستیم تا حداقل در تولیدات آینده نگاه فیلمنامه نویسان، کارگردانان به این موضوع جدی تر باشد و ما دیگر شاهد این موارد نباشیم.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان داشت: معمولا در تولیدات هنری و سینمایی جایگاه اقوام و مذاهب مد نظر قرار می گیرد و اگر مواردی هم وجود داشته باشد منعکس می شود تا در کارهای بدی مد نظر قرار گیرد.

,

علیزاده در پایان اظهار داشت: همه کرمانی ها باید در معرفی ظرفیت های استان تلاش کنند و قطعا سینماگران، فیلمنامه نویسان و کارگردانان ما باید عنایت ویژه ای داشته باشند و کرمان و ظرفیت های آن را بهتر بشناسند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه