اخبار داغ

آیا فهرست اموال مسئولان اطلاع رسانی عمومی می‌شود؟

آیا فهرست اموال مسئولان اطلاع رسانی عمومی می‌شود؟
سخنگوی قوه قضاییه گفت: قرار است ظرف دو ماه آینده سامانه ثبت اموال و دارایی مسئولان راه اندازی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه، در رابطه با فراخوان رئیس قوه قضائیه در فضای مجازی برای استفاده نظرات جوانان و نخبگان در فضای مجازی اظهار کرد: این فراخوان دارای دو بخش است، به طور مثال بخشی مربوط به آنچه که مردم در شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی که آدرس‌های آن قبلاً اعلام شده و به نام رئیس قوه قضاییه است بارگذاری می‌کنند می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: مردم می‌توانند مطالب و نظرات خود را در این صفحات بارگذاری کنند؛ برای جمع بندی نظرات مردم یک تیم کارشناسی مسئول رصد و جمع بندی مطالب هستند و تمام مطالب بعد از جمع بندی خدمت رئیس قوه قضاییه ارسال می‌شود، البته ایشان در فرصت‌های مناسب شخصاً و به صورت مستقیم مطالب بارگذاری شده در این صفحات را پاسخ خواهند داد.
,
 
,
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعات ثبت شده در سامانه ثبت اموال مسئولان در دسترس عموم هم قرار خواهد گرفت و دسترسی به اطلاعات آزاد خواهد بود؟ گفت: در قانون فعلی که به تصویب مجمع رسیده است این سامانه محرمانه است و قابل دسترس عموم نخواهد بود مگر آنکه در فرایند اصلاح قانون تغییراتی رخ دهد. در قانون فعلی که باید اجرا شود دسترسی آزاد به اطلاعات برای عموم وجود ندارد.
,
 
,
اسماعیلی در خصوص زمان راه اندازی سامانه ثبت اموال مسئولان، گفت: در آیین نامه تدوین شده قرار است سامانه ثبت اموال مسئولان ظرف دو ماه آینده شروع به کار کند، اما پیگیری هستیم قبل از دو ماه این سامانه راه اندازی و آمده ثبت امواال و دارایی مسئولان شود.
,
 
,
وی در پاسخ به این سوال که مسئولان تا چه زمانی فرصت دارند اموال خود را در سامانه بازگذاری کنند، گفت: به محض راه اندازی این سامانه اطلاع رسانی لازم برای مخاطبان این قانون انجام می‌شود، اما زمانی برای ثبت اطلاعات از سوی مسئولان تعیین نشده است.
,
 
,
سخنگوی قوه قضاییه افزود: افراد به صورت فردی وارد سامانه می‌شوند و اقدام به ثبت اطلاعات خود می‌کنند.
,
 
,
اسماعیلی در پاسخ به این سوال که پرونده عراقچی به شعبه ۲ دادگاه ویژه جرائم اقتصادی به ریاست قاضی زرگر ارسال شده است که به آن نقص وارده شد و به دادسرا برگشته است، آیا بعد از رفع نقص پرونده به همان شعبه باز می‌گردد، گفت: پرونده‌ای که ثبت شعبه شود بعد از رفع نقص نیز به همان شعبه اولیه باز می‌گردد.
,
 
,
منبع: باشگاه خبرنگاران
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه