اخبار داغ

تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای ایرانی:

بازی‌های رایانه‌ای خارجی اثر منفی روی تربیت کودکان دارد/افزایش استقبال از بازی‌های رایانه‌ای ایرانی

بازی‌های رایانه‌ای خارجی اثر منفی روی تربیت کودکان دارد/افزایش استقبال از بازی‌های رایانه‌ای ایرانی
تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای ایرانی با اشاره به افزایش استقبال از بازه‌ای رایانه‌ای داخلی، گفت: خیلی از بازی‌های رایانه‌ای خارجی که در بازار عرضه می‌شود مغایر بافرهنگ ایران و اسلام است و آسیب‌زا هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی خیراندیش تولید کننده بازی های رایانه ای ایرانی در گفتگو با خبرنگارقم فردا بااشاره به جایگاه ایران در بازی های رایانه ای،اظهار داشت: هدف اولیه من از ساخت بازی های رایانه ای ترویج سبک زندگی اسلامی است و داستان بازی ها بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی نوشته و اجرا می شود.

وی گفت: بازی اخیری که تولید شده است بازی به نام "جان دانا در جزیره" است که توسط گروه ایرانی نوشته شده است و سعی شده در مراحل بازی سبک زندگی قرآنی از جمله خواندن نماز، رفتن به مسجد، اهمیت نماز جماعت ،احترام به پدر و مادر، عدم اسراف ، کمک به دیگران و دیگر نکات تربیتی اسلامی ترویج شود.

خیراندیش گفت: بازی "جان دانا در جزیره" 20 مرحله دارد که در هر مرحله که کودک در حال انجام بازی است چند نکته تربیتی نیز آموزش داده می شود جان دانا نام قهرمان این بازی است تا کودک با آن همزادپنداری کند.

تولید کننده بازی های رایانه ای ایرانی گفت: استقبال خانواده ها و کودکان از بازی های رایانه ای ایرانی در این چند سال اخیر افزایش پیدا کرده است همین بازی اخیر تولید شده جان دانا در جزیره 50 هزار بار دانلود شده است.

خیراندیش خاطرنشان کرد: بازی دیگری نیز در دست تولید داریم که با هدف آموزش موضوعی آیات قرآن کریم در حال طراحی و تولید  است که تا چند ماه آینده وارد بازار می شود.

مفاهیم دینی در تولید بازی ها در نظر گرفته شود

وی گفت: با توجه به افزایش استقبال از بازی های ایرانی توسط خانواده ها توصیه می شود تولید کنندگان در ساخت این بازی ها مفاهیم دینی را نیز در بازی سازی ها در نظر بگیرند.

تولید کننده بازی های رایانه ای ایرانی تأکید کرد: سازمان فضای مجازی سراج از ما در زمینه ساخت و تولید بازی های رایانه ای حمایت کرده است حوزه و سازمان تبلیعات نیز از تولید بازی های رایانه ای ایرانی حمایت می کند به نظر دیگر ارگان نیز وارد عرصه حمایتی شوند نتیجه خوبی حاصل شود.

خیراندیش با اشاره به اثر تربیتی بازی های رایانه ای روی کودکان و نوجوانان تصریح کرد: یک بازی اگر خوب و کارشناسی شده طراحی شود از انیمیشن و کارتون که کودک دخالتی در پیش برد داستان آن ندارد تأثیر بیشتری خواهد داشت مثلاً کودک در حین بازی اگر کار مثبت را انتخاب کند تشویق می شود و این کار در ذهن کودک در دنیای واقعی نیز ماندگار خواهد شد.

وی گفت: خیلی از بازی های رایانه ای خارجی که در بازار عرضه می شود مغایر با فرهنگ ایران و اسلام است و آسیب زا هستند حتی بازی های رایانه ای خارجی که به ظاهر سالم هستند نیز در بطن خود در حال ترویج فرهنگ و عقاید بیگانه در جامعه است پس والدین باید به این مسئله توجه کنند و در انتخاب و خرید بازی های رایانه ای دقت کنند.

تولید کننده بازی های رایانه ای ایرانی گفت : رسانه ها در ترویج بازی های رایانه ای ایرانی بسیار مهم و اثرگذار هستند، رسانه ها با رصد بازی های رایانه ای بازی های مناسب را معرفی و ترویج کنند زیرا تنوع بازی ها بسیار زیاد است و برای معرفی بازی های مناسب رسانه ها نقش مهمی دارند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا , قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, فاهیم دینی در تولید بازی ها در نظر گرفته شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه