اخبار داغ

مدیر حوزه علمیه رودان:

شباهت فتنه صفین و جمل با فتنه ۸۸/ویژگی فتنه های آخرالزمان رسواکننده چهره نفاق افراد است

شباهت فتنه صفین و جمل با فتنه ۸۸/ویژگی فتنه های آخرالزمان رسواکننده چهره نفاق افراد است
مدیر حوزه علمیه رودان با اشاره به شباهت فتنه جمل با فتنه 88 و بیان اینکه عناصر فتنه جمل مانند فتنه 88 دنیاطلبان بودند، گفت:در فتنه جمل طلحه و زبیر پیمان شکستند در فتنه 88 هم مسئولین ارشد دیروز نظام پیمان شکستند ودر هردو فتنه به ولی و رهبر تهمت زدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمدعلی عدالت، مدیر حوزه علمیه رودان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز اظهار کرد: در آخرالزمان، فتنه هایی اتفاق می افتدکه رسول خدا(ص) می فرمایند از این فتنه ها احساس کراهت و ناراحتی نکنید چون منافقین و چندچهره ها در آن رسوا می شوند و برخلاف صدراسلام، فتنه های آخرالزمان رسوا کننده چهره های نفاق است لذا همه چهره های اشخاص حقیقی و حقوقی و کشورهای مختلف آشکار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مدیر حوزه علمیه رودان با اشاره به شباهت فتنه های صفین و جمل در زمان امیرالمومنان(ع) با فتنه 88 در ایران اسلامی افزود: شباهت اول اینکه در صفین فتنه گران با شعار لاحکم الا لالله تقاضای حکم ولایی و قانونی امیرالمومنان(ع) کردند در فتنه 88 هم فتنه گران ابطال قانون انتخابات را خواستار شدند ابطال حکم ولایت یعنی سست شدن رکن و ابطال قانون انتخابات که سست شدن قانون است.

,

عدالت ادامه داد: شباهت دوم در فتنه جمل عده ای آشوب گر مردم را وادار کردند بر علیه ولایت شعار سر دهندو  در فتنه 88 عده ای مردم را بر شعار علیه ولایت تحریک و ترغیب می کردند.

,

وی عنوان کرد: در شباهت های دیگر در فتنه صفین سران فتنه توبه نکردند و تبدیل به خوارج شدند در فتنه 88 هم سران فتنه حاضر به توبه و عذرخواهی نشدند و همچنین در فتنه صفین حضرت امیر با فتنه گران مدارا فرمودند در فتنه 88 هم نظام و ولایت با آنها مدارا کرد.

,

مدیر حوزه علمیه رودان تصریح کرد: شباهت پنجم در فتنه صفین خسارت به بیت المال مسلمین وارد شد و جمع زیادی کشته شدند و فتنه گران از صبوری وصعه صدر امیرالمومنان(ع) استفاده کردند در فتنه 88 هم خسارت وارد شد و هم  کشتند و زخمی کردند هم از صبر حضرت آقا استفاده کردند والا بنابه حکم امام(ره) همه اینها مفسدفی الارض بودند.

,

عدالت در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به شباهت فتنه جمل با فتنه 88 و بیان اینکه عناصر فتنه جمل مانند فتنه 88 دنیاطلبان بودند، اظهار کرد:در فتنه جمل طلحه و زبیر پیمان شکستند در فتنه 88 هم مسئولین ارشد دیروز نظام پیمان شکستند ودر هردو فتنه به ولی و رهبر تهمت زدند و سوابق فتنه گران در فتنه جمل و 88 درخشان بود.

,

استادحوزه و دانشگاه افزود: در هر دوفتنه خواص به چندگروه تقسیم شدند گروهی از فتنه گران حمایت کردند گروهی سکوت کردند گروهی مواضع دوپهلو گرفتند گروهی با بصیرت به میدان آمدند و ولی زمان در هر دوفتنه سعی درکنترل و ارشاد داشتند.

,

وی بابیان اینکه در فتنه جمل و 88 رهبران حق قاطع برخورد کردند، خاطرنشان کرد: رهبران حق اجازه ریختن خون نداند در هر دوفتنه جمل و 88 خونریزی از ناحیه فتنه گران آغاز شد و فتنه گران در هر دوفتنه مغلوب و رسوا شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه