اخبار داغ

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران:

پادگان نیروی هوایی موزه می‌شود

پادگان نیروی هوایی موزه می‌شود
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن بازدید از پادگان نیروی هوایی منطقه ۱۳ درباره ظرفیت و نحوه تبدیل این پادگان به موزه توضیحاتی ارائه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ابتدای این بازدید سرهنگ خلبان رضا آقاجانی ضمن معرفی موزه ملی هوانوردی ایران و ادوات موجود در آن گفت:این موزه سال ۱۳۵۳ تاسیس شده و در سال گذشته به ثبت میراث فرهنگی رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و هیئت همراهش همچنین از سایر امکانات این پادگان و هواپیما‌های جنگی و آموزشی قدیمی و تاریخی پادگان بازدید به عمل آوردند.
,
 
,
محمدرضا جوادی یگانه در بازدید از خودروی شمس ۱۴ که طرح آن توسط شهید منصور ستاری ارائه شد و به دلیل شهادت وی نیمه کاره ماند، گفت: امیدوارم سورنا ستاری معاون علمی ریاست جمهوری این طرح نیمه تمام را به سرانجام برساند.
,
 
,
جوادی یگانه پس از بررسی امکانات این پادگان گفت: با تاکیداتی که دکتر حناچی شهردار محترم تهران داشتند بنا شد که این پادگان به موزه تبدیل و در‌های آن به روی عموم مردم باز شود تا از فداکاری‌ها و رشادت‌های نیروی هوایی در دوران جنگ تحمیلی و آمادگی آن‌ها پیش از انقلاب و مواجهه با دشمنان که بخشی از آن به بعد از انقلاب منتقل شد مطلع شوند.
,
 
,
وی با اشاره به تاریخ پیوسته نیروی هوایی از دوران پهلوی تا بعد از انقلاب افزود: هرگونه ارتباط و آشنایی با این تاریخ درخشان و تحولات و افتخارات نیروی هوایی می‌تواند به مردم و درک تاریخی شان کمک کند. این‌ها مسائلی هستند که می‌توانند به اطلاعات تاریخی مردم و به ویژه دانش آموزان تهرانی و سایر شهر‌های کشور بیفزایند.
,
 
,
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در مورد نحوه آماده سازی این موزه اظهار داشت: بازسازی و آماده کردن این موزه بر عهده شهرداری است و فضا و همه امکانات ارزشمند آن متعلق به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی است.
,
 
,
وی در پایان ضمن ابراز امیدواری برای بازگشایی این موزه تا هفته دفاع مقدس در ۳۱ شهریور عنوان کرد: در نظر داریم موزه دفاع مقدس را نیز به این مکان منتقل کنیم و از ظرفیت بالای این موزه برای آشنایی مردم با تاریخ نیروی هوایی و جنگ تحمیلی استفاده نماییم.
,
 
,
شهردار منطقه ۱۳ و رئیس آموزش و پرورش این منطقه هم ماون شهردار را در این بازدید همراهی می‌کردند.
,
 
,
منبع: میزان
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه