اخبار داغ

امام جمعه موقت بجنورد:

بخش عمده‌ای از تحریم‌ها علیه ایران بعد از فتنه ۸۸ رخ داد/ بزرگنمایی مشکلات اقتصادی فتنه جدید دشمن است

بخش عمده‌ای از تحریم‌ها علیه ایران بعد از فتنه ۸۸ رخ داد/ بزرگنمایی مشکلات اقتصادی فتنه جدید دشمن است
امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به نامه برخی از نیروهای داخلی دل به دنیا بسته به اوباما و پارلمان اروپا با مضمون اینکه تحریم ها را هدفمند کنید، تا جمهوری اسلامی مجبور به تسلیم شود، گفت: بخش عمده ای از تحریم ها علیه ایران به دنبال فتنه 88 بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصراترک به مناسبت 29 خرداد سالروز خطبه تاریخی مقام معظم رهبری در ماجرای فتنه 88 اظهار کرد: در همه نظام ها و انقلاب ها فتنه هایی کوچک یا بزرگ به وجود می آید و اگر انقلابی باشد که برخلاف خواسته های نظام های استکباری، زیاده خواه و زیاده طلب باشد قاعدتا این فتنه ها بیشتر و پیچیده تر خواهند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: بعد از برگزاری انتخابات در سال 88 عده ای بستری را برای ایجاد فتنه ای بزرگ فراهم کردند و با توجه به اینکه خودشان نتوانستند فتنه را مدیریت کنند، آن را به کسانی که  در کمین بودند که نظام را ساقط کنند، واگذار کردند تا از بستر فراهم شده  جهت نابودی نظام و انقلاب استفاده کنند.

,

حجت الاسلام نوری اضافه کرد: فتنه گران کسانی بودند که بدون دلیل و برخواسته از هواهای نفسانی به خاطر خودخواهی هایشان بحث تقلب را مطرح کردند، در حالی که می دانستند چیزی به نام تقلب وجود نداشته، مردم را به خیابان ها کشاندند و با ایجاد شبهه و شک و تردید و ترویج در رسانه های بیگانه جوی ایجاد کردند که مشکلات امنیتی رقم بخورد و قریب به 9 ماه این فتنه ادامه پیدا کرد.

,

وی خاطر نشان کرد: همچنین برخی از افرادی که دچار شک و تردید و شبهه شده بودند و سلطنت طلب ها و منافقینی که در این جمع اضافه شده بودند، مشکلات امنیتی برای تهران و سایر شهرهای بزرگ ایجاد می کردند و دغدغه هایی برای دلسوزان نظام به وجود آوردند.

,

امام جمعه موقت بجنورد در ادامه اظهار کرد: علاوه بر این سرمایه اجتماعی یک نظام که مردم و اعتماد مردم به نظام است، دچار شبهه افکنی هر چند خیلی قلیل بود، شدند و شک و تردید را نسبت به نظام اسلامی ایجاد کردند که در این نظام رای مردم دزدیده می شود.

,

وی گفت: تهمت دروغی که به نظام زده شد، باعث ایجاد شک و تردید در هوادران نظام در بیرون از مرزها شد، که در جمهوری اسلامی رای به صورت امانت باقی نمی ماند و این برای کشور هزینه  هایی را ایجاد کرد.

,

حجت الاسلام نوری به نقش فتنه 88 در ایجاد مشکلات اقتصادی در کشور اشاره کرد و افزود: زمانی که در یک کشور تلاطم و آشوب های خیابانی در جریان باشد، افراد برای بستن قراردادهای اقتصادی به آن کشور ورود پیدا نخواهند کرد و می تواند مسائل اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

,

وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از تحریم های اعمال شده جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا و اروپا به دنبال فتنه 88 بود، گفت: برخی از نیروهای داخلی دل به دنیا بسته و پیرو هواهای نفسانی نامه به اوباما و پارلمان اروپا با مضمون اینکه تحریم ها را هدفمند کنید، تا جمهوری اسلامی مجبور به تسلیم شود نوشتند و پیشنهاد اینکه چه مجموعه هایی را مورد هدف قرار دهند را در این نامه ها ذکر شده بود.

,

امام جمعه موقت بجنورد بیان کرد: لذا قابل ذکر است که فتنه 88 فتنه بسیار بزرگی بوده که پیامدهای اقتصادی، اجتماعی، مشکلات امنیتی، انسانی زیادی را برای ایران به همراه داشت.

,

وی یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی با فتنه های زیادی درگیر بوده که از جمله آنها می توان به فتنه منافقین در سال 59 توسط بنی صدر و ادامه پیدا کردن آن تا سال 69،  فتنه در مجلس در سال در سال 61 ، همچنین در سال 78 در کوی دانشگاه عده ای خواستار آزادی های سیاسی بودند در حالی که در نظام جمهوری اسلامی آزادی های سیاسی به نحو کامل وجود دارد برخی این را علم کردند و درگیری هایی را ایجاد کردند، اشاره کرد.

,

حجت الاسلام نوری بیان کرد: دشمن همیشه دنبال ایجاد بستری برای فتنه بوده است، در سال 88 با بسترسازی در بحث انتخابات وارد عمل شدند، همچنین در سال 98 مشکلات اقتصادی زیادی  را در کشور داریم که غیرقابل انکار هستند.

,

وی گفت: علاوه بر توصیه هایی که رهبری در باب اقتصادی مقاومتی و حمایت از تولید داخل داشتند، با کوتاهی های که در این زمینه ایجاد شد، گرانی، اختلاس ها، فساد های مالی و اقتصادی که ایجاد شد، فشارهای زیادی را به اقشار کم در آمد وارد کرد.

,

امام جمعه موقت بجنورد اضافه کرد: اگر ملت و مسئولین به هوش نباشند دشمن از این بستر مشکلات اقتصادی و معیشتی می تواند فتنه ای را ایجاد کند و جمعی را به خیابان ها بکشاند.

,

وی خاطر نشان کرد: دشمن ابتدا با نام مشکلات معیشتی، صنفی و اقتصادی مردم را به خیابان ها می کشاند، در ادامه شعارها را تغییر می دهد و به سمت نابودی اهداف نظام و انقلاب  گام بر می دارد که به وفور شاهد این حرکات بوده ایم.

,

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: شاهد بودیم که فتنه 88 با بسترسازی در بحث انتخابات آغاز و در نهایت به شعارهایی در جهت سرنگونی نظام ختم شد.

,

وی در بن بست نشان دادن و بزرگنمایی مشکلات معیشتی مردم در حال حاضر را ایجاد نوعی فتنه جدید اعلام کرد.

,

این مقام مسئول در ادامه افزود: معیشت مردم برای دشمنان مهم نیست چراکه آمریکا از طرفی خود را دوستدار مردم ایران نشان می دهد و  از طرفی دارو را تحریم می کند.

,

حجت السلام نوری گفت: کشوری که با قدرت کمر برای نابودی یک ملت بسته باشد، به هیچ عنوان معیشت مردم برایشان مهم نیست، بلکه با ایجاد فشارهای مالی و اقتصادی به دنبال ایجاد فتنه هستند.

,

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری به سه گروه از دشمنان اشاره کردند که نظام استکباری که معیشت مردم هیچ وقت برایشان مهم نبوده، دنباله های آنها در بحث منافقین و فرقان و گروه سوم کسانی که فرهنگ دینی و اسلامی و انقلابی ندارند و لیبرال مسلک ها هستند در این گروه قرار دارند که این سه گروه در هر نظامی باعث نابودی آن نظام می شوند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه