اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد:

برخورد جدی دستگاه قضایی استان زنجان با مخلان سلامت انتخابات/ سهم بسیار اندکی از آمار قضات محکوم در کشور داریم/ گناه از قاضی پذیرفته نیست‏

برخورد جدی دستگاه قضایی استان زنجان با مخلان سلامت انتخابات/ سهم بسیار اندکی از آمار قضات محکوم در کشور داریم/ گناه از قاضی پذیرفته نیست‏
رئیس کل دادگستری استان زنجان از برخورد جدی دستگاه قضایی استان زنجان با کسانی که سلامت انتخابات را خدشه‌دار کنند، خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان و در پاسخ به سوال خبرنگار موج رسا در خصوص انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی و برنامه دستگاه قضایی استان برای پیشگیری از تخلفات و اینکه چه تدابیری اندیشیده شده تا تجربه تخلفات و حواشی انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در استان تکرار نشود، اظهار کرد: نامزدها، جریانهای سیاسی و دستگاه‌های برگزار کننده انتخابات علاوه بر مراقبت‎های لازم حق ندارند از قانون عدول کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با تاکید بر اینکه همه باید مطابق قانون عمل کنند، ابراز کرد: یکی از موضوعات در خصوص حفظ سلامت انتخابات رعایت قانون از طرف برگزارکنندگان انتخابات است.

,

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در صورت عدول افراد از قانون برخورد جدی خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در استان تشکیل خواهد شد و تاکید بنده به روسای دادگستری شهرستانها نیز مراقبت از سلامت انتخابات است.

,

وی با اشاره به اینکه قانون خط قرمز ما در دستگاه قضایی است، خاطرنشان کرد: افراد و جریانهای سیاسی حتی اگر قانون را ناقص دانستند نیز نیز نباید از آن عدول کنند و بدانند که با قانون شکنی برخورد خواهیم کرد.

,

حجت‌الاسلام صادقی‌نیارکی با تاکید هیچ کس نباید به فکر خرید رای و یا اینگونه مسائل باشد، عنوان کرد: مردم نیز بدانند کسانی که دنبال خرید رای هستند، شایستگی نمایندگی آنها را ندارند.

,

وی با بیان اینکه توزیع پول دلیل بی‌کفایتی و نااهلی فرد برای نمایندگی مردم است، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم که دنبال فرد اصلح در انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده و با هوشیاری در این حوزه نظارت کنند.

,

عالی‌ترین مقام قضایی استان زنجان با تاکید با آنهایی که سلامت انتخابات را خدشه‌دار کنند، برخورد جدی خواهیم کرد گفت: در آینده حرفهای زیادی در این زمینه خواهیم زد.

,

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار موج رسا در خصوص تخلفات قضات و آمار اعلامی از طرف حجت‌الاسلام اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در خصوص حکم انفصال از خدمت 60 قاضی در کشور و اینکه وضعیت استان در این خصوص چگونه است، افزود: ما در استان زنجان سهم بسیار اندکی از این آمار داریم چرا که قضات متدین، ساعی و علاقه‌مندی در استان وجود دارند.

,

حجت‌الاسلام صادقی‌نیارکی با تاکید بر اینکه در هر کسوتی که هستیم باید مراقبت‌های لازم را داشته باشیم، عنوان کرد: شیطان همیشه در کمین است و این ما هستیم که باید مراقبت کنیم چرا که گناه از قاضی پذیرفته نیست.

,

وی با بیان اینکه کسی از قضات انتظار انحراف و خلاف ندارد، ادامه داد: قضاوت جایگاهی است که همه آن را به امیرالمومنین علی(ع) منتسب می‌دانند و ما باید از این جایگاه مراقبت کنیم.

,

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه خطای قاضی با خطای دیگران فرق دارد، بیان کرد: نباید از عدالت فاصله بگیریم و تاکید داریم که خیانت قاضی خطرناک است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه