اخبار داغ

رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

25 هزار راس دام بر اثر سیل تلف شد/کاهش 40 درصدی بیماری تب برفکی

25 هزار راس دام بر اثر سیل تلف شد/کاهش 40 درصدی بیماری تب برفکی
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: 25 هزار و 500 راس دام سبک و سنگین بر اثر سیل فروردین ماه امسال تلف شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک، علیرضا رفیعی پور ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: سیل امسال به برخی از استان‌های کشور خسارت‌هایی را وارد کرد به‌طوری‌که 24 هزار رأس دام سبک، 1500 رأس دام سنگین، 1100 مزرعه پرورش ماهی و 10 میلیون قطعه مرغ و 40 هزار کلونی زنبورعسل خسارت دید و با اقدامات به‌موقع اتفاقی که رخ داد برای کمک به خسارت دیدگان وام بلاعوض و کم‌بهره تصویب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی افزود: سیل خسارت‌های جبران‌ناپذیر مادی و جانی وارد کرد و اگر اقدامات به‌موقع صورت نمی‌گرفت، فاجعه بروز بیماری‌های مشترک انسان و دام ایجاد می‌شد و اقدامات بهداشتی از قبیل سم‌پاشی صورت گرفت و از بروز خسارت‌های بیشتر جلوگیری شد.

,

 

,

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: سال گذشته بیماری‌های مشترک انسان و دام در کشور بین 30 تا 75 درصد کاهش یافت و با اقدامات به‌موقع موفق شدیم این آمار را کاهش دهیم.

,

 

,

رفیعی پور با اشاره به میزان تولید فرآورده‌های دامی و خام در کشور خاطرنشان کرد: تحریم‌ها یک سال است که به کشور به شکل ناجوانمردانه تحمیل‌شده اما سازمان ما با تأمین نهاده‌های موردنیاز دامداران، آبزی‌پروری، مرغداری‌ها و دیگر صنایع دامی تمام نهاده‌های دارو و واکسن و مواد اولیه برای دام و طیور در کشور تولید می‌شود و هیچ کمبودی در این راستا وجود ندارد.

,

 

,

وی با اشاره به بیماری تب برفکی بیان کرد: این بیماری، بیماری بومی کشور است و به‌صورت تکی در برخی از استان‌ها دیده می‌شود از بحران اپیدمی رخ نداده و با ایجاد شرایط از اپیدمی جلوگیری شده است به‌طوری‌که بیماری تب برفکی سال گذشته و طی سه‌ماهه نخست امسال 40 درصد کاهش‌یافته است.

,

 

,

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به‌سلامت گوشت‌های قرمز وارداتی اشاره کرد و افزود: سلامت و کیفیت برای این سازمان بسیار مهم است و با نظارت‌های مستمر و مداوم محصول در مبدأ تمام شرایط بهداشتی کشور را دارا خواهد بود و این محموله گوشت که وارد کشور می‌شود در گمرک‌ها نیز نمونه‌برداری صورت می‌گیرد و پس از تأیید سلامت و کیفیت به مراکز عرضه ارسال می‌شود.

,

 

,

وی بابیان اینکه سال گذشته هشت میلیون تن فرآورده‌های خامی دام که مشکلات بهداشتی داشت معدوم شد گفت: سالانه 15 میلیون تن گوشت، مرغ ماهی، عسل، شیر در کشور تولید می‌شود که بیش از نیاز مصرف داخل است و تنها 10 درصد گوشت قرمز از کشورهای دیگر وارد می‌شود.

,

 

,

رفیعی پور از کمبود سه هزار نیروی انسانی خبر داد و اظهار داشت: این تعداد نیرو در سراسر کشور نیاز است و باوجود نیروهای بیشتر می‌توان اقدامات و برنامه‌های سازمان را به بهترین شکل اجرا کرد.

,

 

,

وی با اشاره به واکسن موردنیاز دام در کشور افزود: در حوزه تأمین داروی دامی بیش از 97 درصد داروی دامی کشور، طیور و آبزیان توسط دانشمندان بومی کشور ما تولید می‌شود و تنها در حوزه دامی نیز 95 درصد این واکسن‌ها در داخل تولید می‌شود.

,

 

,

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به همایش دامپزشکی که در هتل زاگرس برگزار شد عنوان کرد: در این همایش که با حضور مدیران کل دامپزشکی کشور برگزار شد برنامه‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و اقداماتی که قرار است در یک سال کاری به آن پرداخته شود در حوزه بهداشتی، نظارتی و تشخیصی بحث و تبادل‌نظر شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه