اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

دشمن‌شناسیِ مقام معظم رهبری بارها توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده است/ جمهوری اسلامی از تهدیدها فرصت می‌سازد

دشمن‌شناسیِ مقام معظم رهبری بارها توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده است/ جمهوری اسلامی از تهدیدها فرصت می‌سازد
کارشناس سیاسی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری یک دید دشمن‌شناسی قوی دارند، گفت: این دید دشمن‌شناسی مقام معظم رهبری بارها و بارها توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کرده و ملت را نسبت به آینده بحران‌ها هوشیار کرده‌ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مزگی‌نژاد کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با خاورستان، به مناسبت ایراد خطبه‌های تاریخی امام خامنه‌ای در 29 خرداد 1388 که در نمازجمعه تهران انجام شد، اظهار کرد: در همه کشورهای دنیا که سیستم دموکراسی حاکم است مردم‌سالاری وجود دارد و در جمهوری اسلامی با توجه به نظام اسلامی که در ساختار سیاسی ایران شکل گرفته تحت عنوان مردم‌سالاری دینی مطرح شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مهدی مزگی‌نژاد کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با , خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، به مناسبت ایراد خطبه‌های تاریخی امام خامنه‌ای در 29 خرداد 1388 که در نمازجمعه تهران انجام شد، اظهار کرد: در همه کشورهای دنیا که سیستم دموکراسی حاکم است مردم‌سالاری وجود دارد و در جمهوری اسلامی با توجه به نظام اسلامی که در ساختار سیاسی ایران شکل گرفته تحت عنوان مردم‌سالاری دینی مطرح شده است.,
 
,
وی با اشاره به این‌که در نظام مردم‌سالاری، آرای ملت باید نسبت به انتخاب مسئولان اجرایی اخذ شود، افزود: در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 تعداد 4 کاندیدا وارد میدان انتخابات شدند که هر 4 نفر نیز شناخته شده بودند.
,
 
,
کارشناس سیاسی با اشاره به این‌که انتخابات با سلیقه‌های مختلف انجام شد اما در کل همه مردم با توجه به تعهدی که نسبت به نظام داشتند پای صندوق‌های رأی حاضر شده بودند، گفت: مردم در آن انتخابات، مشارکتی 85 درصدی را رقم زدند که بعد از همه‌پرسی سال 1358 در کشور دارای بالاترین میزان مشارکت و یک انتخابات شیرین و خوب برای نظام بود.
,
 
,
مزگی‌نژاد تصریح کرد: به دلایل مختلف و شرایطی که شکل گرفت بعضی از کاندیداها و احزاب که در صحنه انتخابات حضور پیدا کرده و نتوانسته بودند آرای مردم را جلب کنند به مقاصد خود نرسیدند و به ناسازگاری با نظام روی آوردند.
,
 
,
وی افزود: این احزاب آن شیرینی 85 درصدی مشارکت مردم را که یک برگ برنده بود متأسفانه با ناکارآمدی و منافع شخصی خود تلخ کردند و این تلخی برای نظام بسیار هزینه داشت چراکه خیلی از گروه‌های ضد انقلاب، منافقان و کسانی که چشم دیدن نظام را نداشتند احساس کردند علیه نظام در این بحرانی که به وجود آمده وارد میدان شوند تا به امیال خود برسند.
,
 
,
کارشناس سیاسی تصریح کرد: دیدیم خیلی از گروه‌ها، سلطنت‌طلب‌ها، ضدانقلاب‌ها و معاندین وارد شدند که همه آن‌ها دنبال براندازی نظام بودند و یک خطر جدی برای نظام ما در سال 88 به وجود آوردند.
,
 
,
وی به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند "روی صحبت من با 3 جریان و بخش است که یک بخش مردم هستند که وارد میدان شدند و 85 درصد مشارکت داشتند و من اهل مبالغه نیستم اما اگر در این‌جا مبالغه‌ای هم شکل بگیرد، جای دارد چراکه مردم جانانه ایستادند" اشاره کرد و افزود: گروه دومی که مقام معظم رهبری بر روی آن‌ها تاکید داشتند نخبگان سیاسی بودند که وارد میدان شدند و حرمت خیلی از چیزها را نگه نداشتند و در لابه‌لای سخنان خوبی که داشتند سخنان بدی را بیان کردند که متأسفانه دشمنان ما را به طمع انداختند و گروه سومی که مقام معظم رهبری مطرح کردند گروه استکبار جهانی بود. 
,
 
,
کارشناس سیاسی با اشاره به این‌که استکبار جهانی از روز اول مخالف نظام اسلامی بود و دنبال این است که نظام را تابع خود کند اما نظام تاکنون دوام آورده و مقاومت کرده است، گفت: استکبار جهانی از این‌که اختلاف داخلی شکل گرفته و به یک بحران تبدیل می‌شود خوشحال شد لذا دنبال استفاده از این بحران برآمد.
,
 
,
مزگی‌نژاد خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با درایت وارد میدان شدند و در نهایت استکبار جهانی به آرزوها و نتایج خود نرسید و راه کهنه و قدیمی خود که همان تحریم‌ها است را دوباره پیش‌رو گذاشتند و به امید این‌که بتوانند نظام را از طریق فشار آوردن مطیع خود کنند تحریم‌های جدیدی را به بهانه‌های مختلف اعمال کردند.
,
 
,
وی افزود: رهبری وظیفه دارد جامعه را نسبت به توطئه‌های دشمن آگاه نگه دارد تا مردم احساس نکنند خطری از سوی دشمن آن‌ها را تهدید نمی‌کند و به نحو احسن کار خود را انجام دادند.
,
 
,
کارشناس سیاسی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری یک دید دشمن‌شناسی قوی دارند، گفت: این دید دشمن‌شناسی مقام معظم رهبری بارها و بارها توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کرده و ملت را نسبت به آینده بحران‌ها هوشیار کرده‌ است.
,
 
,
مزگی‌نژاد یادآور شد: مقام معظم رهبری یک وظیفه مهمی دارند و آن این‌که مردم را در صحنه به نوعی حمایت و مدیریت کنند که این مدیریت صحنه به نفع انقلاب اسلامی تمام شود و ایشان هرسال تذکر می‌دهند و مختص فتنه 88 هم نیست و با توجه به همه شرایطی که به وجود آمد و بحث‌هایی که دشمنان داشتند، نتوانستند به آرزوهای خود برسند.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری در پایان سال 97 فرمودند "دشمنان دارند برای بحران‌های آینده برنامه‌ریزی می‌کنند و ممکن است طرح و برنامه جدیدی در سال 98 داشته باشند" افزود: این یک نوع هشدار برای آماده‌بودن در مقابل فتنه‌های آینده‌ای است که ممکن است اتفاق بیفتد.
,
 
,
کارشناس سیاسی گفت: هشدار مقام معظم رهبری به این معنی نیست که ما در سال 98 قطعا فتنه خواهیم داشت بلکه این به نوعی هوشیارکردن مردم در مقابل توطئه‌های دشمنان است چراکه دشمنان ما دست از توطئه علیه ما برنمی‌دارند و هر سال و هر دفعه که می‌آیند با یک توطئه جدید می‌آیند لذا مقام معظم رهبری این را بیان کردند که ملت هوشیار باشند و بدانند توطئه‌ها علیه ما تمام نشده و هر لحظه ممکن است دشمن با طرح و برنامه جدیدی وارد میدان شوند.
,
 
,
مزگی‌نژاد تصریح کرد: مقام معظم رهبری نزدیک به 10 سال است که نسبت به اقتصاد هشدار می‌دهند و نامگذاری شعارهای سال توسط رهبری حاکی از این است که ما دچار مشکل اقتصادی هستیم و دشمن هر لحظه ممکن است از نقطه ضعف ما استفاده کند و شرایط را به نفع خود رقم بزند.
,
 
,
وی افزود: این که مشکلات اقتصادی منجر به فتنه خواهد شد یا نه، آن را تحرکات دشمن در آینده مشخص می‌کند و الان اگر ما در این فکر باشیم که فتنه، فتنه اقتصادی خواهد بود و حواسمان به سایر جوانب نباشد ممکن است دشمن از یک جانب دیگر وارد عمل شود و ما را دچار آسیب کند.       
,
 
,
کارشناس سیاسی گفت: 40 سال از عمر انقلاب ما می‌گذرد و با توجه به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری که بنا است ما در سال 1444 به یک نقطه خاصی در دنیا برسیم و این به دید باز و بینش خوب رهبری نسبت به آینده انقلاب برمی‌گردد و هم این‌که توطئه‌های دشمن لو رفته است و کارکرد آنچنانی ندارد و اگر هم به هر دلیلی وارد شوند بُرد توطئه‌های آن‌ها در قد و قواره جمهوری اسلامی نیست و توطئه‌های آنها کارآمد نخواهد بود.
,
 
,
وی به معامله قرن اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند "معاله قرن به نتیجه نخواهد رسید".
,
 
,
کارشناس سیاسی گفت: طراحی دشمن خوب است اما در قد و قواره جمهوری اسلامی نیست و توان ما بالاتر از آن است که دشمنان بخواهند با یک توطئه ما را از پای دربیاورد.
,
 
,
مزگی‌نژاد با اشاره به این‌که ما باید هوشیار باشیم و دشمن‌شناسی خود را قوی کنیم تا دشمن نتواند به ما آسیبی برساند و ما را فریب دهد، تصریح کرد: تنها راهی که می‌توانیم دشمن‌شناسی خود را قوی کنیم و در صحنه دوام بیاوریم گوش دادن به فرمایشات مقام معظم رهبری و پیاده‌کردن آن‌ها در صحنه عملی انقلاب اسلامی و زندگی خودمان است.
,
 
,
وی با بیان این‌که با گوش‌دادن به فرمایشات مقام معظم رهبری هرگز آسیب نخواهیم دید گرچه توطئه‌های شدیدتری بر علیه ما اعمال شود، افزود: چراکه جمهوری اسلامی این تجربه را پیدا کرده است که از تهدیدها برای خود فرصت بسازد.
,
 
,
کارشناس سیاسی گفت: امروز ما افتخار داریم بسیاری از تهدیدات دشمن در موارد سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی برای ما به فرصت تبدیل شده است و امیدواریم بتوانیم در این مسیر پیرو خوبی برای فرمایشات مقام معظم رهبری باشیم و ان‌شاءالله وظیفه خود را نسبت به انقلاب اسلامی انجام دهیم و موجب رضایت حضرت ولی‌عصر(عج) را فراهم کنیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه