اخبار داغ

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی:

فرهنگیان بسیجی در تحقق بخشیدن به وحدت حوزه و دانشگاه طلایه دار باشند/ باید معضلات جامعه را با پتانسیل درونی حل کرد نه با مسئولان آمریکایی

فرهنگیان بسیجی در تحقق بخشیدن به وحدت حوزه و دانشگاه طلایه دار باشند/ باید معضلات جامعه را با پتانسیل درونی حل کرد نه با مسئولان آمریکایی
مسئول بسیج اساتید خراسان‌جنوبی گفت: بسیاری از معضلاتی که امروزه جامعه از آن رنج می‌بردبا توجه به پتانسیل درونی قابل حل است نه با به برجام ، مذاکره و مسئولان آمریکایی.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمد مهدی دیانی مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی امروز در دیدار با آیت‌الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: مهمترین مأموریت‌ها و وظایفی که تمامی اساتید دغدغه‌مند نسبت به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به ویژه اساتید بسیجی دارند بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری چند مورد به صورت ویژه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی با بیان اینکه اولین مورد فعالیت و انجام کار در حوزه علم و پژوهش به عنوان اصل محوری است، افزود: همان طور که از فرمایشات امام علی (ع) استفاده می‌شود علم موجب اقتدار و تسلط می‌شود.
,
 
,
مسئول بسیج اساتید خراسان‌جنوبی گفت: یکی دیگر از وظایف و مأموریت‌ها انجام کار در حوزه معنویت و اخلاق است چرا که علم بدون معنویت و اخلاق علمی نیست که بتواند انسان را به کمال و رستگاری برساند.
,
 
,
دیانی عنوان کرد: همانطور که در روایات داریم بسیاری از اندیشمندان و علما چون از معنویت و اخلاق برخوردار نبودند متأسفانه نظریاتشان امروزه برای نظام جهانی مضر و زیان آور است.
,
 
,
وی ادامه داد: بنابراین یکی دیگر از مأموریت‌ها در حوزه معنویت و بصیرت افزایی در میان اساتید و دانشجویان و حاکم کردن روحیه جهادی و انقلابی در بین دانشگاهیان به ویژه حفظ انجام و تمرین حضور در میادین مورد نیاز انقلاب اسلامی است که اساتید بسیجی بایستی در این عرصه پیشتاز باشند.
,
 
,
فرهنگیان بسیجی باید در تحقق بخشیدن به وحدت حوزه و دانشگاه طلایه‌دار باشند
, فرهنگیان بسیجی باید در تحقق بخشیدن به وحدت حوزه و دانشگاه طلایه‌دار باشند, فرهنگیان بسیجی باید در تحقق بخشیدن به وحدت حوزه و دانشگاه طلایه‌دار باشند,
مسئول بسیج اساتید خراسان‌جنوبی با اشاره به تحقق بخشیدن دغدغه رهبر کبیر انقلاب در بحث وحدت حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: به نظر می‌رسد فرهیختگان بسیجی باید در این زمینه طلایه دار و پیشرو باشند.
,
 
,
دیانی عنوان کرد: برای اینکه به اقتدار علمی برسیم باید به زنجیره علم، فناوری، صنعت و پیشرفت توجه داشته باشیم چرا که این موجب فرآیند اجتماعی‌سازی و تجاری‌سازی علم می‌شود و بسیاری از مشکلاتی که امروزه جامعه از آن رنج می‌برد به این وسیله قابل حل خواهد بود.
,
 
,
بهترین منشور برای پیشرفت بیانیه گام دوم انقلاب است
, بهترین منشور برای پیشرفت بیانیه گام دوم انقلاب است, بهترین منشور برای پیشرفت بیانیه گام دوم انقلاب است,
وی مطرح کرد: وظایف و مأموریت‌هایی که به اختصار بیان شد به انجام نمی‌رسد مگر اینکه منشوری داشته باشیم و امروزه بهترین منشور برای پیشرفت همان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که مقام معظم رهبری در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صادر فرمودند.
,
 
,
مسئول بسیج اساتید خراسان‌جنوبی ادامه داد: در این بیانیه خطابشان هر چند همه مردم بود اما در حقیقت به صورت ویژه اقشار تحصیل کرده، دانشگاهیان، حوزویان و جوانان هستند که بایستی در این زمینه پیشرو باشند.
,
 
,
دیانی بیان کرد: مقام معظم رهبری در واقع هفت توصیه را در بیانیه گام دوم انقلاب داشتند که به نظر می‌رسد برای اینکه این توصیه‌ها را بتوانیم جامه عمل بپوشانیم باید بیش از گذشته فعالیت داشته باشیم مخصوصا بسیج اساتید در واقع اگر بخواهد به طرح اعتلای بسیج جامه عمل بپوشاند نهایتا باید این بیانیه را نصب العین خودش قرار دهد.
,
 
,
وی تأکید کرد: پیشنهاد می‌شود یک دبیرخانه جهت تحقق توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه‌های علم و پژوهش، معنویت، اخلاق، اقتصاد، عدالت، مبارزه با فساد، عزت ملی و سبک زندگی داشتند در دفتر ولی فقیه در استان و تحت اشراف آیت الله عبادی شکل بگیرد.
,
 
,
مسئول بسیج اساتید خراسان‌جنوبی تصریح کرد: انشاءالله با صحبت‌هایی که با دفتر ایشان شد اساتیدی که در این حوزه‌ها می‌توانند فعالیت کنند معرفی می‌کنیم.
,
 
,
دیانی متذکر شد: ما دو اندیشکده آب و گیاهان دارویی در بسیج اساتید سامان دادیم که امیدواریم این بتواند ذیل کمیته علم و پژوهش به فعالیت بپردازد.
,
 
,
باید معضلات جامعه را با پتانسیل درونی حل کرد نه با مسئولان آمریکایی
, باید معضلات جامعه را با پتانسیل درونی حل کرد نه با مسئولان آمریکایی, باید معضلات جامعه را با پتانسیل درونی حل کرد نه با مسئولان آمریکایی,
وی خاطر نشان کرد: اعتقاد ما بر این است  بسیاری از معضلاتی که امروزه جامعه از آن رنج می‌برد با توجه به پتانسیل درونی قابل حل است نه با به برجام ، مذاکره و مسئولان آمریکایی.
,
 
,
مسئول بسیج اساتید خراسان‌جنوبی با اشاره به پیام اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آمریکا حتی لیاقت این را ندارد که برایش پیامی فرستاده شود چه برسد که بخواهیم مذاکره یا ملاقاتی با او صورت بگیرد، گفت: ما معتقدیم با توجه به نیروهای داخلی و بهره‌گیری از سرمایه‌های درونی کشور می‌توانیم این معضلات را حل کنیم.
,
 
,
دیانی با بیان اینکه هفت درصد ذخایر معدنی جهان در ایران اسلامی است با اینکه ایران جمعیت یک درصد جهان را دارد، عنوان کرد: اگر ما به خوبی بتوانیم این ذخایر را مدیریت کنیم دیگر مشکلی بنام بیکاری نخواهیم داشت و این تنها یک مدیریت منسجم را می‌طلبد.
,
 
,
وی بیان کرد: ما با بهره‌گیری از کشورهای همسایه که حدود 15 کشور هستند می‌توانیم اقتصاد خودمان را از حالت رکود خارج کنیم به ویژه در استان خراسان جنوبی باید توجه داشته باشیم که ما جز 5 استانی هستیم که در ذخایر معدنی سرآمد هستیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه