اخبار داغ

موسوی اعلام کرد: نشست کمیسیون مشترک برجام جمعه هفتم تیر ماه در وین

موسوی اعلام کرد: نشست کمیسیون مشترک برجام جمعه هفتم تیر ماه در وین
سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد که نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور معاونان و مدیران سیاسی ایران و 1+4 جمعه هفتم تیر ماه در وین برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی کشورهای ایران و گروه (1+4)  آلمان، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین روز جمعه هفتم تیر سال جاری در وین اتریش برگزار می‌شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

موسوی خاطرنشان کرد: مطابق با برجام، نشست‌های عادی کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی بایستی به صورت فصلی برگزار شود. نشست قبلی این کمیسیون در اسفند ماه سال گذشته برگزار شده بود.

,

یازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا (چهارشنبه) 15 اسفند ماه به مدت پنج ساعت در هتل پله کوبورگ شهر وین برگزار شد.اعضای برجام مجددا در پایان این نشست بر تعهد خود نسبت به اجرای کامل و موثر آن در تمام بخش‌ها تاکید کردند.

,

 

,

, ,

 

,

به گزارش فارس، برگزاری این دور از کمیسیون مشترک برجام در حالی صورت می‌گیرد که ایران در اولین سالگرد خروج آمریکا از توافق وین در 18 اردیبهشت ماه سال جاری در بیانیه‌ای که از سوی شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران  صادر شد، توقف برخی تعهدات برجامی خود را اعلام و به طرف‌های باقیمانده در این توافق فرصت 60 روزه‌ای داد که تعهدات بانکی و مالی خود در قبال ایران را عملیاتی کنند. در همین راستا 30 اردیبهشت ماه بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در تأسیسات غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز اعلام کرد که در اولین مرحله این تصمیم ظرفیت تولید اورانیوم غنی شده 3.67 درصدی ایران چهار برابر شده و روز دوشنبه 27 خرداد ماه نیز در تأسیسات آب سنگین اراک عنوان کرد که شمارش معکوس برای عبور از 300 کیلو اورانیوم غنی شده آغاز شده و گفت که ششم تیر ماه حجم ذخایر اورانیوم غنی شده 3.67 درصدی ایران از 300 کیلو عبور می‌کند. 

,

وی در این باره گفت: اگر شمارش معکوس را از ۱۰ شروع کنیم از امروز به مدت ۱۰ روز (۲۷ ژوئن/ ششم تیر) ما از سقف ۳۰۰ کیلو اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ عبور خواهیم کرد و نه تنها عبور خواهیم کرد بلکه افزایش تولید به شدت بالا خواهد رفت و بعد از عبور از ۳۰۰ کیلو، سرعت افزایش اورانیوم غنی شده با غنای ۳.۶۷ را بیشتر خواهیم کرد.

,

یک مقام ارشد اروپایی دیروز (سه‌شنبه) و یک روز بعد از اعلام این خبر از سوی کمالوندی، گفت که نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام درباره ایران طی 10 روز آینده برگزار خواهد شد.

,

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه چهارم خرداد ماه پیشنهاد برگزاری فوری نشست کمیسیون مشترک برجام را مطرح کرده بود. او هشتم خرداد ماه نیز به تهران آمد و با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران درباره آخرین تحولات برجام دیدار و گفت‌وگو کرد.

,

 

,

, ,

 

,

 از سوی دیگر روز شنبه 25 خرداد ماه نیز «هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران آمد و با عراقچی دیدار و درباره برجام، اینستکس و آخرین اوضاع منطقه به رایزنی پرداخت. سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران پس از دیدار روز شنبه 25 خرداد ماه با هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران در گفت‌وگویی با بیان اینکه شاهد اقدام ملموسی از سوی اتحادیه اروپا نبوده‌ایم، اعلام کرد که فرصت 60 روزه به هیچ وجه تمدید نمی‌شود و ایران اقدامات بعدی یا همان گام دوم را اجرایی می‌کند، مگر اینکه آن‌ها خواسته‌های ما را تامین کنند.

,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه