اخبار داغ

یادداشت/

ولایت‌پذیری و بصیرت مردم عامل شکست فتنه

ولایت‌پذیری و بصیرت مردم عامل شکست فتنه
ک دهه از خطبه‌های نماز جمعه تاریخی و وحدت‌بخش رهبر انقلاب اسلامی در 29 خرداد 88 می‌گذرد و به نظر می‌رسد پس از گذشت ده سال همچنان بخش‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری از جانب رجال سیاسی مغفول مانده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام؛ اکنون یک دهه از خطبه‌های نماز جمعه تاریخی و وحدت‌بخش رهبر انقلاب اسلامی در 29 خرداد 88 می‌گذرد و به نظر می‌رسد پس از گذشت ده سال همچنان بخش‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری از جانب رجال سیاسی مغفول مانده است که بی‌گمان در صورت رعایت بندبند این سخنان آتش فتنه در همان روزهای نخستین خاموش می‌شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

نکته‌ای که نباید از یاد برد این است که مخاطب مقام معظم رهبری تمام گروه‌های سیاسی اعم از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان بوده و هست.

,

بلافاصله پس از انتخابات نامزدهای شکست خورده به اعتراض به نتایج انتخابات پرداختند و این اعتراضات را به خیابان‌ها کشاندند. امری که تا ماه‌ها پس از انتخابات ادامه داشت و حتی شاهد برخی اقدامات در 25 بهمن 89 یعنی پس از گذشت بیش از یک سال و نیم از انتخابات بودیم. این در حالی است که رهبری در آن خطبه‌ها تأکید کرده بودند: «در سخنرانی اول فروردین، به دوستان خوبمان در داخل تذکر دادم که حرف دشمن درباره تقلب را تکرار نکنند چراکه بیگانگان درصددند اعتمادی را که نظام با مسئولان و عملکردش در طول سی سال به دست آورده، زیر سؤال ببرند.».

,

این در حالی از طرف طیف و جریانی مطرح می‌شود که در 88 اختلاف رأی حدود سیزده میلیون روی است ولیکن نامزد  همین جریان در سال 92 دویست وشصت هزار رأی بیشتر از نیمی به پاستور می‌رود اگر خدای نکرده در هر صندوق فقط سه روی از رقیب را باطل می‌کردند انتخابات دور دومی بود و الا شعار تقلب ماه‌ها قبل توسط سرویس‌های جاسوسی خبرپراکنی دشمنان شروع شده بود.

,

امام خامنه‌ای همچنین با تأکید بر اینکه «مردم در قضیه انتخابات حقا و انصافاً به بهترین وجه به وظیفه خود عمل کردند»، گفتند: «سیاسیون و کسانی که به نحوی مرجعیتی برای بخشی از افکار عمومی دارند باید خیلی مراقب رفتار و گفتار خود باشند زیرا با اندکی افراط گری آنها، دامنه افراط گری در بدنه مردم به مراحل حساس و خطرناکی خواهد رسید که خود آنها نیز نخواهند توانست ابعاد آن را جمع کنند. اگر نخبگان سیاسی بخواهند قانون را زیر پا بگذارند، خواسته یا ناخواسته، مسئول خون‌ها، خشونت‌ها و هرج‌ومرج‌ها خواهند بود».

,

رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه 29 خرداد 88 در آن مقطع هر 4 نامزد انتخاباتی را متعلق به نظام خوانده و از شکل‌گیری جریانی که منجر به خط‌کشی غیرواقعی شود جلوگیری کردند و فرمودند: «یکی از نامزدها، رئیس‌جمهور خدوم، پرکار، زحمتکش و مورد اعتماد است، یکی دیگر 8 سال نخست‌وزیر خود بنده بوده است، نامزد دیگر فرمانده سپاه و از فرماندهان اصلی دفاع مقدس است و نامزد دیگر هم دو دوره ریاست مجلس بوده است بنابراین همه این آقایان از عناصر نظام و متعلق به نظام هستند و رقابت آنها برخلاف تبلیغات خباثت‌آمیز رسانه‌های صهیونیستی، آمریکایی و انگلیسی، رقابت درون نظام است».

,

اگر چه رفتار سیاسی حداقل سه کاندیدا از چهار نامزدها در ماه‌های پس از انتخابات کارنامه خدمات آنها به نظام را به طور اساسی زیر سؤال برد چهره اصلی‌شان را برای مردم و عوام روشن شد ولیکن خواص متأسفانه به خود نیامدند و همچنان تحت عنوان مصلحت‌اندیشی ولایت را رها کرده و دنبال منافع خودشان رفتند.

,

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین در بخش دیگری از سخنانشان رقابت‌های کاملاً آزاد و جدی نامزدها در دوران تبلیغات انتخابات ازجمله مناظره‌های شفاف و صریح تلویزیون را یادآور شدند و افزودند: «رقابت‌های شدید 4 نامزد محترم انتخابات، رقابت جریان‌های متعلق به نظام اسلامی بود اما رسانه‌های متعلق به صهیونیست‌های خبیث با دروغ‌پردازی محض سعی می‌کنند این رقابت‌ها را دعوا میان مخالفان و طرفداران نظام جلوه دهند».

,

رهبر انقلاب اسلامی، در تبیین نکات منفی مناظره‌ها، به ایجاد کدورت و کینه، تکیه بر شایعات، ضعف جنبه منطقی مباحث و احساساتی و عصبانی شدن طرفین مناظره اشاره کردند و با ابراز ناخرسندی از این عیوب افزودند: متأسفانه برخی مواقع مناظره‌ها حالت تخریبی پیدا می‌کرد و به سیاه نمایی افراطی خدمات دولت فعلی و در مقابل، سیاه‌نمایی عملکرد دولت‌های قبلی کشیده می‌شد و در میان طرفداران نامزدها التهاب و نگرانی ایجاد می‌کرد.

,

نکته مهم دیگری که رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه 29خرداد 88 به آن اشاره کردند این بود که دو طرف مناظره مقصر بودند آنچنان که یادآور شدند که در مناظره‌ها یک طرف به رئیس‌جمهور قانونی کشور، صریح‌ترین و خجالت‌آورترین اهانت‌ها و تهمت‌ها را بیان می‌کرد و اخلاق و قانون و انصاف را زیر پا می‌گذاشت و طرف دیگر هم، با اقداماتی مشابه، کارنامه درخشان 30 ساله انقلاب را کمرنگ جلوه می‌داد و شخصیت‌هایی که عمرشان را در راه نظام صرف کرده‌اند زیر سؤال می‌برد و اتهاماتی را که در مراجع قانونی اثبات نشده است، بیان می‌کرد.

,

حضرت امام خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به اینکه «زورآزمایی خیابانی بعد از انتخابات در واقع به چالش کشیده شدن اصل انتخابات و مردم‌سالاری است»، تأکید کردند: «از همه می‌خواهم به این روش غلط خاتمه دهند که اگر خاتمه ندهند مسئولیت تبعات و هرج و مرج آن، برعهده آنها خواهد بود.

,

روزی که می‌توانست یکی از باشکوه‌ترین مقتدرترین روز تاریخ ایران باشد و برگ زرینی در دموکراسی اسلامی شد یکی از پر چالش‌ترین‌ها شد که اگر نبود رهبری بی‌نظیر امام خامنه‌ای و حرکت‌های انقلابی و بصیرت مردم شریف و صبور مردم انقلابی به یقین امروز چیزی بنام جمهوری اسلامی که نداشتیم حتی ایرانی هم وجود نداشت این فتنه نه ماه طول کشید و علی زمان همچون جدش علی مظلومانه صبر کرد و بعد فتنه هم به روی افراد خیانت‌کار و مصلحت‌اندیش نیاورد و آنها هم به حرکت‌های خبیثانه خود ادامه دادند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه