اخبار داغ

دادستان کل کشور:

یک مدیر در وزارت نفت دستگیر شد/ در برخورد با فساد قضات مصمم هستیم

یک مدیر در وزارت نفت دستگیر شد/ در برخورد با فساد قضات مصمم هستیم
دادستان کل کشور با بیان اینکه قبل از پرداختن به فساد در جامعه باید به مبارزه با فساد درون بپردازیم افزود: مدیریت عالی دستگاه قضا مصمم است با فساد های دستگاه قضا برخورد کند و تسامحی در این خصوص نخواهد داشت و در همین خصوص با 60 قاضی در سال گذشته برخورد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نافع؛ حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در مراسم تودیع ومعارفه دادستان همدان ضمن تشکر از زحمات کامران حمزه داداستان اسبق همدان، گفت: دادستان اسبق همدان در خدمت گذاری در این شهر در سنگر دادستانی به مدت 8 ساله ادای وظیفه کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

وی با بیان اینکه هر روز باید این سنگرها دست به دست شود افزود: مدیری در کنار دست خود تابلو نوشته ای داشت که اگر پست ها و میز و سنگرها همیشگی بود به من و تو نمی رسید خوشابحال مدیری که چند صباحی که مدیریت می کند و در زمان رفتن به خوشنامی  میرود و آقای حمزه هم از دادستان های خوب ما بود.

,

 

,

دادستان کل کشور تصریح کرد: بنا نیست که یک مدیر برای سال ها طولانی در جایگاهی بماند و تحول و جابجایی از امتیازاتی است که برای یک مدیر باید لحاظ شود و آقای حمزه تقاضای بازنشستگی داشت که بنده با اختیاراتی که داشتم مانع شدم.

,

 

,

وی ادامه داد:  زیرا  اگر قرار به بازنشستگی باشد بنده باید  بنده بازنشسته شوم که 38 سال سابقه کار قضا دارم و باید تا زمانی که در توان فکری و جسمی وجود دارد ماند و خدمت کرد.

,

 

,

حجت الاسلام منتظری  ضمن آرزوی توفیق برای دادستان جدید همدان گفت: برای خانجانی دادستان جدید همدان آرزوی توفیق دارم و  امیدواریم به وظایف خود عمل نمایند.

,

 

,

وی با اشاره به مناسبت های امروز گفت: امروز خاطره شهادت چمران و 30 خرداد سال 60 و آغاز اعلام جنگ نظامی جریان امریکایی اسراییلی نفاق است و در چنین روزی در تهران در دادگاه انقلاب بودم و از نزدیک شاهد بودم که جنایتکاران بعد از ضربه خوردن چگونه مرتکب جنایات میدانی و خیابانی شدند.

,

 

,

دادستان کل کشور ادامه داد: در چنین روزی جنایتکاران زن و مردم مسئول و غیر مسئول را می کشتند  که در نهایت در روز روز 7 تیر حادثه فراموش نشدنی شهادت ایت الله بهشتی و 72 تن از یاران ایشان در دفتر حزب جمهوری اتفاق افتاد.

,

 

,

وی با بیان اینکه حادثه کربلا برای اسلام خیلی پر هزینه بود گفت: شهادت یک شخصیت آسمانی مثل سید الشهدا با 72 شهید کربلا هزینه سنگینی از اسلام گرفته است، اما آثار کربلا و شهادت امام حسین به قدری ارزشمند بوده که تا امروز آنچه از بقای اسلام و مبارزه با کفر و ظلم شاهد هستیم از آثار خون سید الشهدا است.

,

 

,

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه حادثه 7 تیر هم با پایین آوردن جایگاه همانند حادثه کربلا بود  بود افزود: شهادت آیت الله بهشتی و یاران ایشان ضایعه دردمندی برای انقلاب بود اما تاثیرات زیادی بر انقلاب داشت.

,

 

,

وی عنوان کرد: ما خیلی به انقلاب بدهکار هستیم و هرچه تلاش کنیم و شبانه روز برای خدمت به مردم و نظام وقت بگذاریم نمی توانیم بخشی از دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کنیم.

,

 

,

وی با بیان اینکه در حوزه قضا باید کمر همت ببنیدیم افزود: امر قضا از نظر اهمیت به گونه ای است که خداوند این جایگاه و پست را برای انبیا قرار داده است و همه مدیران در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت دارند اما مسئولان قضایی مسیولیت سنگین تری دارند چون باید مجری عدالت باشند.

,

 

,

دادستان کل کشور ادامه داد: انتظار به حق مردم اجرای عدالت است حرکات سکنات و حرف زدن و ... قاضی باید ویژه دستگاه قضا باشد و رهبری برای من و شما چارچوب تعیین کرده و ایشان فرمودند که دستگاه قضا باید صد درصد انقلابی باشد.

,

 

,

 وی تصریح کرد: وای به حال من اگر در چنین جایگاهی برخلاف خواسته ولی فقیه حرکت کنم قطعا جهنم را برای خودم می خرم.

,

 

,

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه قبل از پرداختن به فساد در جامعه باید به مبارزه با فساد درون بپردازیم افزود: مدیریت عالی دستگاه قضا مصمم است با فساد های دستگاه قضا برخورد کند و  تسامحی در این خصوص نخواهد داشت.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه آیا ما تحمل اجرای عدالت علی گونه را داریم افزود: ما در برخود با فساد قضات مصمم هستیم و سال گذشته با 60 قاضی برخورد شد و قاصی که دست و چشم او دچار فساد باشد نمی تواند قضاوت کند.

,

 

,

دادستان کل کشور  از وجود  11 هزار قاضی در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد اندکی دچار فساد شده اند و تصمیم داریم که سالم سالی در درون دستگاه قضا جدی گرفته شود و با هیچ کس تعارفی نیست.

,

 

,

وی با اعلام این خبر که در حوزه فساد اداری دستگاه قضایی مصمم است  افزود: مدیری در وزارت نفت که دیروز قصد انتقال مقداری ارز به صرافی و انتقال آن به خارج از کشور را داشت توسط نیروهای اطلاعات و با همکاری قوه قضائیه دستگیر شد.

,

 

,

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه وجود فساد زیبنده نظام جامعه اسلامی نیست، اظهار کرد: با هر کس در هر منصب و مقامی باشد برخورد خواهیم کرد  و در این خصوص مدیران عالی دستگاه های  اجرایی باید جلوی فساد را در دستگاه خود را  بگیرند و حراست ها  این امر را رصد کنند.

,

 

,

وی تاکید کرد: در همه کشور ها و رژیم ها فساد زیاد است اما هیچ کدام دایه نظام اسلامی ندارند و دستگاه قضایی وظیفه و تصمیم قطعی دارد که با فساد در درون و بیرون در چارچوب قانون برخورد کند.

,

 

,

دادستان کل کشور وزارت اطلاعات و سپاه و بالهای دیگر برای تحقق عدالت دانست و گفت: اینها باید به عنوان ضابط به کمک دستگاه قضایی و باید با فساد ها مبارزه کنیم.

,

 

,

وی اظهار کرد: اخیر خبر سر بسته شنیدید که وزارت اطلاعات به شبکه های جاسوس های سیا نفوذ کرده و عده ای را به خدمت خود گرفته بودند که جزییات در اینده اعلام می شود.

,

.

,

حجت الاسلام منتظری در ادامه در خصوص بحث حجاب و عفاف گفت: امروز بحث بی حجابی و کشف حجابی و برداشتن حجاب مساله عادی نیست مساله شخصی به  خود فرد مربوط می شود امادر بحث زندگی اجتماعی معناندارد که هر جور دوست دارد حرکت کند.

,

 

,

وی با بیان اینکه پشت فرمان در خیابان حریم خصوصی نیست افزود: نیروی انتظامی مکلف است با متخلفان به عنوان مجرم برخورد کند  و مردم باید شخصیت اجتماعی را رعایت کنند.

,

 

,

دادستان کل کشورتاکید کرد: دستگاه قضا با موضوع بی حجابی و بد حجابی که ارزش های اجتماعی و دینی ما راهدف قرارداده برخورد و کوتاه نخواهد آمد .

,

 

,

وی در پایان گفت: دادستان باید نظارت بر دادسراهای استان و به دادسراها سرکشی وعملکرد ها را رصد کند  این کار سنگینی و تکلیف قانونی است و از مقامات قضایی سطح استان ها درخواست همکاری دارم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه