اخبار داغ

امام جمعه میاندوآب:

دستگاه قضایی نیاز به تغییر و اصلاح زیر ساخت ها دارد/ مردم از دستگاه قضا، انتظار اجرای عدالت دارند

دستگاه قضایی نیاز به تغییر و اصلاح زیر ساخت ها دارد/ مردم از دستگاه قضا، انتظار اجرای عدالت دارند
امام جمعه میاندوآب گفت: دستگاه قضایی نیاز به تغییر و اصلاح زیر ساخت ها دارد و انتصاب رئیس جدید دستگاه قضایی نیز قطعا نوید بخش قدم های مثبت در این زمینه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده امروز در دیدار رئیس، کارکنان ، قضات و وکلای دادگستری میاندوآب و ادارات تابعه به مناسبت هفته قوه قضائیه با بیان اهمیت و حساسیت کار قضاوت در دین مبین اسلام، اظهار کرد: کار قضاوت کار حساس و مهمی است و مهم ترین وظیفه قاضی نیز ستاندن حق مظلوم از ظالم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه کار قضاوت، وکالت از نظر شرعی، قانونی و اجتماعی در جایگاه مهم و حساسی در نظام اسلامی قرار دارد، افزود: هر یک از ما مسئولیتی داریم و در قبال این وظیفه و مسئولیت خود باید پاسخگو باشیم.

,

وی با بیان اینکه باید به غیر از مسائل دنیوی به مسائل اخروی نیز توجه داشته باشیم، گفت: باید نگاه ما فراتر از حل پرونده دو نفر باشد.

,

حسن زاده با بیان اینکه عدلیه یعنی توقع مردم از دستگاه قضا، عدالت است، تصریح کرد: برخی کم کاری ها مانند کم کاری رسانه ها، منابر، فضای عمومی از یک طرف و تبلیغات دشمن از یک طرف سبب تغییر ذهنیت مردم می شود که باید جبران شوند.

,

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه باید دیدگاهها و نگاه هایی که سبب تضعیف دستگاه قضایی می شود، اصلاح و از بین برد، اظهار کرد: قضات با عملکرد خود، رسانه ها با عمل به وظیفه خود و روحانیون با روشنگری در راستای تغییر نگرش ها به قوه قضاییه عمل کنند.

,

وی با بیان اینکه رسیدگی در کوتاه ترین زمان ممکن یکی از راهکارهای تغییر نگرش به دادگستری است، گفت: دستگاه قضایی نیاز به تغییر و اصلاح زیر ساخت ها دارد و انتصاب رئیس جدید دستگاه قضایی نیز قطعا نوید بخش قدم های مثبت در این زمینه است.

,

حسن زاده افزود: بر اساس آمار سالانه ۶۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی وارد می شود و در مقابل این حجم پرونده عملکرد مسئولان قضایی و کاهش مدت زمان رسیدگی از ۱۲ ماه به ۴۵ روز به چشم نمی آید.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه