اخبار داغ

آیت الله حسینی بوشهری:

برای ترویج فرهنگ نماز از بستر فضای مجازی استفاده بهتری شود

برای ترویج فرهنگ نماز از بستر فضای مجازی استفاده بهتری شود
امام جمعه قم با اشاره به اینکه باید بودجه اقامه نماز در سطح کشور افزایش پیدا کند، گفت: باید برای ترویج فرهنگ نماز از بستر فضای مجازی استفاده مناسبی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح امروز در نشست توجیهی «نماز در راه، شهر» که در مجتمع یاوران مهدی برگزار شد، با اشاره به اینکه اسلام بر ۵ پایه اساسی نماز، زکات، روزه، حج و ولایت استوار است، گفت: مردم از صدر اسلام نسبت به نماز، روز، زکات و حج توجه بیشتری داشتند و به مساله ولایت را که کلید تمام پایه‌های اسلام است کم توجهی کردند.
وی ادامه داد: وظیفه مذاهب اسلامی در دوران فعلی حفظ وحدت و تقویت بنیان‌های اعتقادی و اشتراکات مذهبی برای مبارزه و خنثی‌سازی نقشه‌های دشمنان است.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه محور قبولی عبادات در منطق اسلام موضوع ولایت است،ابراز داشت:  برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز باید از فضای مجازی استفاده مناسبی شود.
وی عنوان داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف حکومت اسلامی اقامه نماز در جامعه است که احداث مساجد و نمازخانه از بسترهای عمل به این فریضه الهی است.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه بین ولایت و تمام عقاید دینی پیوستگی دائمی وجود دارد،گفت: مسئله ولایت فقیه ادامه مساله امامت و غدیر بوده و ریشه اصلی آن به متون و تعالیم دینی برمی‌گردد.
وی اضافه کرد: بزرگترین وجه وحدت امت اسلامی در حالتی اتفاق می افتاد که اگر حادثه غدیر آنگونه که پیامبر پیش بینی کرده بود اجرا می شد.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به ابلاغ ولایت امام علی(ع) در غدیر، خاطرنشان کرد: در اهمیت غدیر همین بس است که ابلاغ ولایت امام علی (ع) با اتمام رسالت رسول گرامی اسلام گره‌خورده است.
وی در ادامه افزود:  اگر محلات کشور، مسجد محور شود و جاذبه‌های لازم برای حضور جوانان در مسجد تقویت شود فضای معنوی جامعه تغییر پیدا می‌کند
آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: گسترش فضای عمومی اقامه نماز وظیفه تمام مبلغان دینی است، عمل به نماز، روز، حج و زکات زمانی به‌درستی در سطح جامعه اجرا می‌شود که تحت فرمان ولایت باشد.
وی تاکید کرد: باید بودجه اقامه نماز در سطح کشور افزایش پیدا کرده و بسترهای لازم برای توسعه این فریضه الهی فراهم شود، خلوت بودن نمازهای جماعت و فاصله داشتن مساجد کشور با مساجد تراز جامعه اسلامی از ضعف‌های اقامه فریضه نماز در کشور است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه