اخبار داغ

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان:

مطالعه زندگی نامه علما از مهمترین سنت‌های حوزه علمیه است

مطالعه زندگی نامه علما از مهمترین سنت‌های حوزه علمیه است
استاد درس خارج حوزه های علمیه خراسان با بیان اینکه طلاب و روحانیون باید قدردان موقعیت و امکانات کنونی حوزه های علمیه باشند، افزود: یکی از مهمترین سنت های کارآمد حوزه ها مطالعه زندگی نامه علما و اندیشمندان جهان اسلام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت؛ حجت‌الاسلام عبد المهدی مرتضوی ظهر امروز در مجمع عمومی پیش همایش ملی حوزه علمیه و سنت‌های کارآمد در تربت‌حیدریه اظهار کرد: طلاب و روحانیون باید زندگی علما و اندیشمندان جهان اسلام درگذشته را مطالعه کنند که چگونه و با چه سختی تحصیل و تدریس و تبلیغ می‌کردند تا امروز قدردان موقعیت کنونی به‌عنوان میراث گران‌بهای گذشتگان باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت, .,

 

,

وی با بیان اینکه طلبه نباید خود را وابسته به امکانات کند، افزود: طلبه و روحانی همیشه باید برای دفاع از مکتب و مذهب، جهاد گونه آماده باشد تا هر زمان و هرکجا به او احساس نیاز شد با تمام ظرفیت خود حاضر شود.

, .,

 

,

استاد درس خارج حوزه‌های علمیه خراسان بیان کرد: درس‌های اخلاق باید در حوزه‌های علمیه به‌عنوان دیگر سنت کارآمد بیش از گذشته تبیین و نهادینه شود

,

 

,

رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی تربت‌حیدریه گفت: حوزه‌های علمیه شهرستان تربت‌حیدریه با قدمت چند صدساله خود عالمان، بزرگان و اندیشمندان متعددی به جهان اسلام معرفی کرده که هرکدام مایه خیر و برکات فراوانی برای مکتب و مذهب بودند.

, .,

 

,

حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی از آخوند ملاعباس تربتی به‌عنوان انسان برجسته درزمینه اخلاق، شیخ محمدرضا ربانی والد بزرگ شیخ صدرالدین ربانی، مرحوم سید محمدباقر موسوی مجتهد، آیت‌الله سید محمدباقر طباطبایی، نخستین امام‌جمعه تربت‌حیدریه و شیخ عبدالله امامی به‌عنوان برخی از این علمای تأثیرگذار این خطه یادکرد.

, .,


وی به تشریح فعالیت حوزه‌های علمیه این شهرستان پرداخت و افزود: از ابتدای قبول مسئولیت در سال ۸۱ که دو حوزه علمیه تنها ۲۵ طلبه داشت امروز به فضل الهی و هدایت‌های مرکز حوزه علمیه خراسان حدود یک هزار طلبه و روحانی برادر و خواهر از سطح یک تا سطح چهار(دکترا) در سه مدرسه مشغول تحصیل، تدریس، تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام هستند.

,
, .,

 

,

امام‌جمعه تربت‌حیدریه با بیان اینکه هنوز در ابتدای راه هستیم، چشم‌انداز حوزه‌های علمیه تربت‌حیدریه را تربیت مدرسان، محققان، نویسندگان و فقهایی دانست که هرکدام بتوانند برای دین و مذهب تشیع تأثیرگذار باشند.

, .,

 

,

پیش همایش ملی حوزه علمیه و سنت‌های کارآمد از صبح امروز در دو بخش تخصصی و عمومی با حضور علما و روحانیون و اساتید حوزه‌های علمیه خراسان در حوزه علمیه مرحوم هراتی و مسجد جامع تربت‌حیدریه برگزار شد.

, .,

 

,

گفتنی است همایش ملی حوزه علمیه و سنت‌های کارآمد بهمن‌ماه امسال در مشهد برگزار می‌شود.

, .,

 

,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه