اخبار داغ

در یک گفتگو مطرح شد؛

اعتراض ساکنان سرحدآبادِ 4700 ساله به الحاق این منطقه به فردیس/ استانداری نقطه سیاهی در کارنامه خود نگذارد/ 3 سال پیگیری مردم از معاون اول رئیس جمهور بی نتیجه ماند!

اعتراض ساکنان سرحدآبادِ 4700 ساله به الحاق این منطقه به فردیس/ استانداری نقطه سیاهی در کارنامه خود نگذارد/ 3 سال پیگیری مردم از معاون اول رئیس جمهور بی نتیجه ماند!
فیروز خاکی از ساکنان سرحدآباد گفت: متاسفانه علی رغم اینکه مسئولین خود را خدمتگزار مردم می دانند اما به خواسته آنها توجهی ندارند و به دنبال اقدامات مد نظر خویش هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، طی روزهای اخیر ساکنان منطقه سرحدآباد کرج نسبت به الحاق این منطقه در تقسیمات کشوری به شهرستان فردیس معترض شده اند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
رضا خاکی فیروز یکی از ساکنان این بخش، به نمایندگی از مردم درباره جزئیات این اعتراض به خبرنگار تیتریک، گفت: از 3 سال پیش متوجه شدیم که تصمیم گیری هایی برای جدایی سرحدآباد از کرج گرفته شده است تا در تقسیمات کشوری به عنوان بخشی از فردیس معرفی شود اما عموم نسبت به این موضوع اعتراض داشته و در قالب یک طومار به جهانگیری معاون اول ریاست جمهور نامه نوشتند.
, تیتریک,
 
,
وی افزود: با دستور معاون اول رئیس جمهور و اقدامات وزیر کشور تصمیم بر این شد که سرحدآباد به واسطه قدمت بالای ان و خواسته مردم باید همچنان بخشی از کرج بماند اما طی سه روز گذشته از وزارت کشور چند کارشناس برای تهیه گزارش به سرحداباد سفر کرده اند.
,
 
,
فیروز خاکی اظهار داشت: متاسفانه فرمانداری و بخشداری فردیس مردم را در جریان این موضوع قرار نداده ند و کسانی که سه سال درگیر و دار این موضوع بودند را بی خبر گذاشتند تا به همان نقطه اول اعتراضات بازگردیم. 
,
 
,
وی تصریح کرد: متاسفانه علی رغم اینکه مسئولین خود را خدمتگزار مردم می دانند اما به خواسته آنها توجهی ندارند و به دنبال اقدامات مد نظر خویش هستند. 
,
 
,
فیروز خاکی گفت: سرحد اباد با توجه به 4700 سال سابقه ای که دارد، سال های دور در مسیر جاده ابریشم قرار داشته است و در بالاتر از پل فردیس کنونی واقع شده است، حتی می توان گفت سرآسیاب و ملارد نیز جز سرحداباد بوه اند.
,
 
,
وی افزود: فردیس در برابر بیش از 4700 سال سابقهِ سرحدآباد قدمتی ندارد و مردم این بخش از نظر فرهنگی تفاوتی فاحش با مناطق مهاجر پذیر فردیس دارند. 
,
 
,
فیروزخاکی اظهار داشت: با توجه به اینکه طی 80 سال گذشته سرحدآباد، کلاک، حصار، وسیه و ... کرج را تشکیل داده اند امروز مردم هیچ علاقه ای ندارند جز بخشی شوند که پیش از این اراضی زراعی آنها بوده است.
,
 
,
وی تصریح کرد: خواسته مردم این است که با توجه به طومار، تا بلوار شهید بخشی و جاده شهریار و زندان شهید کچویی که بومیان سرحدآباد هستند همچنان در تقسیمات کشوری جز کرج بمانند.
,
 
,
خاکی فیروز گفت: متاسفانه سرحدآباد را به دو بخش بالای راه آهن و پائین راه آهن تقسیم کرده اند، بخش پائینی راه اهن با توجه به اینکه باغ است مردم با الحاق آن به فردیس مشکلی ندارند اما در بخش بالای راه اهن، همه بومی سرحدآباد هستند و شخصا نسل چهارم اینجا هستم. 
,
 
,
وی در خاتمه خاطر نشان داشت: عده ای برای عدم الحاق سرحدآباد به فردیس زیر بار نمی روند و آقای استاندار هم اگر درصدد هستند نقطه سیاهی در کارنامه خود بگذارند می توانند سر حد آباد را به عنوان بخشی از فردیس معرفی کنند اما اگر سرحدآباد همچنان جز کرج باشد عزیزالله شهبازی دعای خیر مردم را به همراه خود خواهد داشت. 
,
 
,
شایان ذکر است پیش از این مردم سرحدآباد کرج در سال 95 به واسطه عملیات افزایش خطوط ریلی در منطقه سرحدآباد کرج و به خطر افتادن جان آنها در اعتراض به دولت تجمع کردند.  
 
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه