اخبار داغ

در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطرح شد؛

حل مشکل بیمارستان رحیمیان نیازمند پرداخت ۲۳میلیارد بدهی آن است/ نرخ بیکاری در قزوین ۱۱درصد است

حل مشکل بیمارستان رحیمیان نیازمند پرداخت ۲۳میلیارد بدهی آن است/ نرخ بیکاری در قزوین ۱۱درصد است
در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که باحضور معاون رئیس جمهور و مسئولین ارشد استانی و نمایندگان مجلس برگزار شد، مطرح گردید که حل مشکل بیمارستان رحیمیان نیازمند پرداخت ۲۳میلیارد بدهی آن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، عصر امروز(پنجشنبه) جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور محمدباقر نوبخت و مسئولین استانی در سالن باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

نوالله قدرتی در این جلسه اظهار کرد: بین دستگاه قضا و ستاد اقتصاد مقاومتی تعامل خوبی برقرار است و رویکرد عدم تعطیلی خطوط تولید از اهمیت بالایی برخوردار است.

,

وی ادامه داد: کارگروه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل شده و 15شعبه ویژه در دادسرا به رسیدگی له پرونده‌های مراکز تولیدی اختصاص یافته و نظارت مستمر در این زمینه وجود دارد.

,

رئیس کل دادگستری استان قزوین ابراز کرد: تعامل با سایر ارگان‌ها، همکاری در حل مشکل بده‌کاری شرکت‌ها و واحدهای تولیدی از فعالیت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری است.

,

وی افزود: بازدیدهای مختلفی از واحدها انجام شده که 33مورد واحد یا تعطیل بوده و یا در شرف تعطیلی بودند و دارای مشکل بودند که برای حل شدن بخش‌هایی از مشکلات آن‌ها سعی شد و تاکید شد که مطالبات کارکنان و کارگران پرداخت شود.

,

این مسئول تاکید کرد: تاکید بر این است که تحت هیچ عنوانی نباید واحدها تعطیل شوند و باید به فعالیت خود ادامه داده و مشکلات نورد پیگیری قرار گیرد.

,

لزوم نهادینه شدن نگاه مقابله با تحریم‌ها

, لزوم نهادینه شدن نگاه مقابله با تحریم‌ها,

در ادامه افشین برمکی اظهار کرد: ستاد فرماندهی در سال 97 ارتباط سامانه ملی با استانی برای نخستین بار شکل گرفت و نتایج مثبتی له همراه داشت.

,

وی ادامه داد: براساس آسیب شناسی صورت گرفته از 1951دستور اقتصاد مقاومتی استان‌ها مشخص شد که 20درصد از موارد مربوط به اقتصاد مقاومتی است و فقط 5مورد درباره مبارزه با تحریم‌ها بوده و این به معنای نهادینه نشدن مقابله با تحریم‌ها در استان‌ها است.

,

رئیس امور اقتصاد مقاومتی سازمان برنامه و بودجه کشور ابراز کرد: استان قزوین در زمینه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در رتبه بالایی قرار دارد.

,

وی افزود: نرخ بیماری استان در سال 98با ظرفیت‌های تبصره 18از حدود31به تک رقمی کاهش پیدا خواهد کرد، موارد مختلفی می‌تواند قزوین می‌تواند محوهای توسعه استان قرار گیرد و از این لحاظ سوئیس ایران است.

,

این مسئول بیان کرد: سه مورد از پنج پروژه اقتصادی موفق استان مربوط به حوزه صنعت است و این نشان می‌دهد صنعت می‌تواند محور اصلی توسعه استان باشد، البته دهکده طبیعت و آبیاری نوین نیز دو پروژه موفق قزوین هستند و این به این معنا است که کشاورزی و گردشگری نیز می‌تواند محور توسعه قرار گیرد.

,

برمکی اذعان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب، عنوان سال، سخنرانی رهبری درباره اقتصاد مقاومتی از محورهای ما در سال 98است.

,

وی ادامه داد: نرخ بیکاری استان در سال گذشته 11درصد بوده است که نسبت به کشور پایین‌تر است و با اعمال برخی فعالیت‌ها می‌توان این میزان را تک رقمی کرد.

,

فعالیت4هزار واحد صنعتی در قزوین

,

در ادامه جلسه منوچهر حبیبی اظهار کرد: قزوین در حوزه اقتصادی از نقشی اثرگذار برخوردار است و با حدود 4هزار واحد صنعتی و 1300نوع محصول تولید می‌کند و یک سوم قطعات خوردو و سه و نیم درصد تولیدات کشاورزی در استان تولید می‌شود.

,

وی ادامه داد: بخش خصوصی محور اصلی جلسات ماست، مجموع تسهیلات پرداختی 9هزار و100میلیارد تومان است که در حوزه‌های مختلف پرداخت شده است.

,

معاون اقتصادی استاندار ابراز کرد: 1200میلیارد تومان در دوماه نخست سال پرداخت شده که شیب این پرداخت‌ها به سمت صنعت و معدن است.

,

وی ادامه داد: در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی 60میلیون دلار داشتیم که 25میلیون دلار جذب شده است، میزان صادرات غیر نفتی استان نیز 647میلیون دلار بوده که نسبت به زمان مشابه سال گذسته 26درصد افزایش داشته است.

,

لزوم حمایت جهت حضور در نمایشگاه‌های بین المللی

, لزوم حمایت جهت حضور در نمایشگاه‌های بین المللی,

در ادامه بخشنده عنوان کرد: سال 98 درحالی آغاز شد که فرض‌ها بر این بود که با سال بسیار سختی روبه‌رو خواهیم بود و در شرایط کنونی باید مشکلات و زنجیرهایی که به پای واحدهای فعال ما بسته شده کم شود.

,

وی ادامه داد: صادرات به 680میلیون دلار کاهش یافت که با تمهیدات دولت و محدود کردن واردات کالا و مبارزه با قاچاق واحدهای تولیدی فعال شدند.   

,

رئیس اتاق بازرگانی استان گفت: صادرات و تولید از ارکان شکوفایی اقتصاد به شمار می‌آید، همچنین باید راه‌کارهای لازم جهت بازگرداندن ارز واحدهای صنعتی حل شود. 

,

وی افزود: واحدهای تولیدی برای شفاف سازی علاقمند هستند و این از کلیدهای موفقیت اقتصادی استان است، البته حضور در بازارهای بین‌المللی برای صادرات از مشکلات ما به شمار می‌آید جهت حضور در نمایشگاه‌های بین المللی به حمایت نیاز داریم.

,

داود محمدی در ادامه گفت: صاحب بیمارستان رحیمیان آماده هبه بیمارستان به بخش دولت است، مشروط به اینکه 23میلیارد تومان بدهی این بیمارستان پرداخت شود، از طرفی نیز احدات بیمارستان دولتی در این بخش ضروری است، بنابراین لازم است این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد.

,

وی ادامه داد: انتقال آب از سد طالقان به استان از مواردی است که نیازمند افزایش بودجه است، پروژه راه الموت شرقی به تنکابن و الموت غربی به رودسر نیز نیازمند اختصاص اعتبارات و رفع مشکلات است.

,

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز ابراز کرد: حل مشکلات برآمده از سرمازدگی، اجرای تصفیه خانه فاضلاب، متروی قزوین هشتگرد نیز نیازمند توجه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه